اقتصاد کلان

اینفوگرافیک:معرفی مهمترین دستاوردهای برجام

شکی نیست که شکل گیری برجام در دولت یازدهم گشایش های بزرگی در حوزه های مختلف از جمله برداشته شدن تحریم های اقتصادی و مالی را به همراه داشته است. اما در این اینفوگرافیک به ۱۵ گشایش مهم برجام که از عامل های تاثیرگذار بر زندگی ملت ایران هستند، اشاره شده است.

۱۵ دستاورد مهم برجام:

لغو تحریم ها در حوزه های ذیل را می توان از مهمترین دستاوردهای برجام عنوان کرد:

۱٫تحریم های مربوط به نفت و گاز ۲-تحریم های مربوط به صادرات پتروشیمی ۳-تحریم های مربوط به کشتیرانی و کشتی سازی ۴- تحریم های مربوط به حمل ونقل ۵-تحریم های طلا، ارز و …۶-تحریم های مربوط به سرمایه گذاری در ایران ۷- تحریم های بانکی مربوط به سوئیفت ۸- تحریم های مربوط به گشایش ال سی ۹- تحریم های مربوط به خرید هواپیما و قطعات ۱۰- تحریم های مربوط به تجهیزات دفاعی کشور ۱۱۱- لغو ممنوعیت افتتاح شعب بانک های ایرانی در اروپا ۱۲- تحریم های مربوط به بیمه نفتکش ۱۳- تحریم های مربوط به کمک های بلاعوض مالی ۱۴-تحریم های مربوط به صادرات تجهیزات نفت و گازی ۱۵-تحریم خرید و پذیره نویس اوراق قرضه

اینفوگرافیک:معرفی مهمترین دستاوردهای برجام

اینفوگرافیک:معرفی مهمترین دستاوردهای برجام

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا