فناوری اطلاعات

تعداد خودروهای الکتریکی در جهان، به ۳٫۱ میلیون عدد رسید

تعداد خودروهای الکتریکی در جاده های دنیا از مرز ۳٫۱ میلیون عدد فراتر رفت، آژانس بین‌المللی انرژی / IEA علاوه بر اعلام این مطلب روی این موضوع تأکید نمود که به منظور توسعه بیشتر نیاز به تحقیقات و سیاست‌ گذاری‌ های بیشتری در کشورهای مختلف می باشیم.

مقایسه با سال ۲۰۱۶

با توجه به گزارش ارائه شده از سوی آژانس، در قیاس با سال ۲۰۱۶ تعداد خودروهای الکتریکی مجهز به باتری و الکتریکی هیبریدی در سال گذشته میلادی تا بیش از ۵۷ درصد رشد را نشان می‌ دهد و در این حین ۴۰ درصد از این خودروها مربوط به چین می باشد. تحقیق و توسعه، حمایت از سیاست‌ های توسعه خودروی الکتریکی، سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ ها و بهبود تولید منجر به پچایین آمدن هزینه‌ های مربوط به ساخت و توسعه باتری گردیده و مصرف برق در خودرو را ارتقا خواهد داد که سوختی سبز محسوب می‌شود.

هزینه در بخش باتری همچنین بخش مهمی از هزینه‌های مربوط به توسعه خودروهای الکتریکی است که با استقرار نظام ایستگاه‌های الکتریسیته، تخفیف مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی در بخش‌های مربوطه  به عقیده آژانس IEA می‌تواند راهگشا باشد.

البته چشم انداز چندان جالبی در این بخش مشاهده نمی شود و سازندگان خودرو تمایل مناسبی نیز از خود نشان نمی‌ دهند تا علاقه‌ مندان به سوخت سبز به آن دل‌ خوش کنند.

با توجه به پیش‌بینی آژانس تعداد خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ از رقم ۱۲۵ میلیون بیشتر خواهد شد و اگر کشورها بیشتر تلاش کنند شاید این رقم به ۲۲۰ میلیون نیز برسد.

تقاضا برای کوبالت و لیتیوم (مواد تشکیل دهنده باتری) تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۱ کیلوتن در سال خواهد رسید و چنانچه سیاست‌ های کشوری در این زمینه راه گشا گردد، این رقم از ۲۹۱ کیلوتن در سال بیشتر می شود.

میزان تقاضای برق برای خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۱۷ تقریباً ۵۴ تراوات ساعت شد که مقداری از تقاضای برق در کشور یونان بیشتر می باشد.

تعداد خودروهای الکتریکی در جهان، به ۳٫۱ میلیون عدد رسید

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا