فناوری اطلاعات

جابجایی سیم کارت بین اپراتورها بدون تغییر شماره : ترابردپذیری

اخبار نشان می دهد که ظاهراً جابجایی بین اپراتورها بدون تغییر شماره، مقدور شده است و در واقع اپراتورهای مخابراتی در حال انجام آزمایشات نهایی برای اجرایی کردن طرح ترابردپذیری هستند. منظور از ترابردپذیری، امکان جابجایی بین اپراتورها بدون تغییر شما است، مثلاً مشترکی از ایرانسل با حفظ شماره اش به اپراتور همراه اول جابجا شود و یا بالعکس.

آقای «صادق عباسی شکوه»، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دربارۀ طرح ترابردپذیری می گوید: «شرایط اجرای طرح برای تمامی مشترکان تلفن همراه، تقریباً آماده است و آزمایش های اولیه برای اطمینان از آمادگی شبکه اپراتورهای موبایل انجام شده و در این زمینه اطمینان به دست آمده است.»

جابجایی سیم کارت بین اپراتورها

وی در ادامه خاطر نشان کرد که اگر آزمایش نهایی نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود، این طرح در هفته آینده عملیاتی خواهد شد. عباسی شکوه همچنین اضافه کرد که تا کنون در تست هایی که انجام شده، مشکلی خاصی مشاهده نشده و بیش از ۹۹ درصد از آزمایشات با موفقیت پشت سر گذاشته شده اند اما در آزمایش نهایی، قرار است همه چیز در شرایط واقعی تست شود تا باز هم اطمینان حاصل گردد که اختلالی در ارتباط مشترکان به وجود نخواهد آمد.

او در ادامه بیان نمود که این احتمال هم وجود دارد که در ابتدا، این طرح به شکل محدود برای یک اپراتور خاص اجرایی شود، چرا که شاید آن اپراتور، ظرفیت پذیرش بیش از حد مشترکین را نداشته باشد. آقای عباسی همچنین اذعان داشت که محدودیت ترابردپذیری به تعداد دو مرتبه در یک سال، در ابتدای کار اعمال گشته و در ادامه، این محدودیت برداشته خواهد شد.

لازم به ذکر است که پیش از این، هزینه این طرح ۵ هزار تومان اعلام شده بود و کاربران می توانند تمام مراحل، به جز مرحله نهایی که اعمال تغییر در سیم کارت است را به شکل الکترونیکی انجام دهند.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا