فناوری اطلاعات

آغاز آیین اختتامیۀ استارتاپ ویکند تهران

آیین اختتامیۀ استارتاپ ویکند تهران از دقایقی پیش با سخنرانی برگزار کنندگان و میهمانان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی صنعت، آخرین مرحلۀ استارتاپ ویکند، ارائۀ نتایج کار ۵۴ ساعتۀ تیمهای اجرایی است. همانطور که در خبرهای قبلی عنوان شد، ایدۀ اصلی برگزاری چنین مراسمی، آموزش ایده پردازی، پرورش ایده، تیم سازی و برقراری ارتبطات و develop کردن محصول یا خدمت بر مبنای ایده. شرکت کنندگان در هریک از مراحل قبلی، چالش های دنیای کارآفرینی را در scale کوچک تجربه کرده اند. نحوۀ بیان ایدۀ خام برای متقاعد نمودن شرکای مورد نیاز اولین مسئله ای بود که شرکت کنندگان با آن روبرو شده و نتیجۀ آن را نیز به شکل ملموس، در قالب انتخاب شدن یا نشدن ایدۀ خود، حس کردند. این یعنی روابط عمومی!

در مرحلۀ بعدی، افراد آموختند که پس از جمع آوری تیم، چطور آنها را مدیریت نموده و مدیریت پروژه را در بین آنها انجام دهند. در بسیاری از تیمها، فرد ایده پرداز به راحتی وظیفۀ مدیریت پروژه را به یکی از اعضای تیم که قابلیت مدیریتی بهتری داشت واگذار کرد و خود روی تخصصی تمرکز کرد که در آن مزیت داشت. این یعنی مدیریت منابع انسانی!

تیمهایی در قالب mentor در برنامه پیش بینی شده بودند که هدف آنها ارائۀ مشاوره در تخصص های مختلف مورد نیاز تیمها بود. تعدد اینها ممکن بود باعث شود تیمها در کسب تجربه و اطلاعات از مربی ها سردرگم شوند ولی آنها دسترسی به رزومۀ آنها داشتند و می توانستند انتخاب کنند. این یعنی resource planning!

در نهایت، پس از اتمام کار روی محصولات و آماده شدنت MVP ها، تیمها باید محصول خود را در حضور داوران در مدت ۵ دقیقه معرفی کنند. مهمترین نکته در این ارائه این است که افراد باید در این ۵ دقیقه سه نکته را برای داوری که هیچ دیدی از ایده ندارند، روشن کنند:

– نیازی که منجر به شکل گیری ایده شده

– راهکار تیم برای پاسخگویی به نیاز

– نحوۀ کسب درآمد (Revenue generation)

روشن کردن این سه مورد در ۵ دقیقه ممکن است به نظر ساده بیاید اما تا این لحظه که بیشتر تیمها ارائۀ خود را انجام داده اند، می توان ادعا کرد هیچکدام نتوانسته اند هرسه سوال بالا را به خوبی پاسخ دهند. اصصلی ترین ایراد هم در ابهام در مورد سوم یعنی مدل درآمدزایی آنها بوده است.

پس از اتمام ارائه های تیمها، داوران رأی های خود را داده و سه تیم به عنوان تیمهای برتر معرفی خواهند شد.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا