شرکتهای ایرانی

سنجاق: چرا از کناف استفاده کنیم؟

دلایل منطقی و متفاوتی برای نصب سقف کاذب وجود دارد. سقف کاذب در ساختمان‌های اداری و مسکونی استفاده می‌شود. کناف گزینه‌ای دائمی برای پوشش سقف محسوب نمی‌شود و می‌توان به راحتی آن را جدا کرد. کناف معمولاً زیبایی خاصی به سقف می‌بخشد و این یکی از دلایل استفاده از کناف محسوب می‌شود. هرچند علاوه بر زیبایی بخشی به سقف، دلایل مختلف دیگری نیز برای استفاده از کناف مطرح می‌شود. به عنوان مثال، سیم‌های برق رد شده در سقف را می‌پوشاند ظاهری یکدست به سقف می‌بخشد. این پنل‌ها به راحتی در سقف نصب می‌شوند و اگر بخواهید آن‌ها را تعمیر کنید، می‌توانید آن‌ها را از سقف جدا کنید. اگر روی سقف اثری از نشتی آب باشد، می‌تواند اثر نشتی را با نصب کناف بپوشانید. یکی دیگر از نکات مثبت نصب کناف این است که پانل‌ها را می‌توانید مستقل از هم نصب کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت کناف را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک کناف در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش کناف ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کناف

دلایل زیبایی شناختی سقف کاذب

پانل‌های اولیۀ کارخانه‌ای معمولاً سفید رنگ هستند اما شما می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های دیگری نیز سفارش دهید. پانل‌ها عایق صدا و گرما نیز هستند و این از دیگر دلایلی است که بهتر است کناف را به عنوان پوشش سقف در نظر بگیرید. هم چنین می‌توانید ظاهری نو و جذاب به سقف ببخشید. ابعاد پانل‌ها متفاوت است امّا غالباً ابعاد ۵ در ۵ سانتی‌متری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. همانطور که گفته شد، پانل‌ها می‌توانند سیستم‌های لوله کشی را پنهان سازند و همینطور به عنوان عایق عمل کنند.

سقف کاذب و عایق‌بندی

در قسمت قبلی به این نکته اشاره شد که سقف کاذب و کناف، می‌تواند به عنوان عایق‌بندی عمل کند. با استفاده از کناف، محیط اتاق کوچک‌تر می‌شود در نتیجه نیاز به صرف انرژی زیادتری برای گرم و سرد کردن محیط نیست. هم چنین با نصب کناف، فاصله‌ای بین سقف و پانل به وجود می‌آید و در این فاصله، هوا جریان دارد. پانل‌ها بایستی به درستی در محل نصب و عایق‌بندی شوند تا گرما و انرژی وارد آن فضای مرده نگردد. پانل‌های شکسته و دارای شکاف، نه تنها به صرفه جویی در انرژی کمک نمی‌کنند، بلکه سبب هدر رفت آن نیز می‌شوند. بهتر است تعدادی پانل‌ اضافه‌تر داشته باشید تا در صورت مشاهدۀ هرگونه خرابی یا شکاف، در صدد تعویض آن برآیید. روی سقف، شبکه‌ای اعمال می‌شود که تایل‌ها به آن متصل می‌شوند. این شبکه بسته به نوع تایل‌های مختلف، متفاوت است. همانطور که گفته شد، یکی از مصارف کناف، در سقف‌های ساختمان‌های اداری است زیرا گرمای خاصی را به محیط می‌بخشد. شما می‌توانید با وجود شبکۀ قبلی، تایل‌های جدیدی را استفاده کنید و بدون نیاز به صرف هزینه و وقت اضافی، ظاهری جدید به محیط ببخشید.

کناف

هزینۀ کمتر کناف نصب نسبت به سایر گزینه‌ها

استفاده و نصب تختۀ گچی، کاری نسبتاً دشوار است و اقلاً نیاز به دو نفر نیروی انسانی دارد تا بتوان تحته گچی را به سقف متصل کرد. بعد از نصب تخته، نیاز به تکرار مرحله، پرداخت‌های نهایی و رنگ زدن دارید که هرکدام ممکن است مدتی شما را درگیر کند. پانل‌های سقف کاذب، در عرض چند ساعت و به راحتی نصب می‌شوند و از این نظر گزینۀ بهتری به شمار می‌آیند. یکی دیگر از مزیت‌های آن‌ به تختۀ گچی، هزینۀ کمتر خرید و نصب نیز است.

کناف، انتخابی برای تمام سلیقه‌ها

در اول مقاله به این نکته اشاره شد که می‌توانید انواع مختلفی از تایل‌ها را در بازار پیدا کنید. اگر بخواهید دکوراسیون مدنظر خود را در خانه و با کمک تختۀ گچی پیاده کنید، ممکن است مجبور به صرف هزینه‌های گزاف شوید. از این رو، پانل‌های کناف گزینه‌های منطقی‌تری به شمار می‌آیند. پانل‌ها با رنگ‌ها و حتی طرح‌های مختلف وجود دارند و با توجه به سلیقه و طرحی که در ذهن دارید، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر به دنبال سادگی هستید، پانل‌های کلاسیک سفید رنگ می‌توانید انتخاب شما باشد.

کار با کناف و نصب آن، ساده و بدون دشواری است و در عرض چند ساعت می‌توانید از عهدۀ آن برآیید. می‌توانید هر چند سانتی‌متر که می‌خواهید از سقف اصلی فاصله بگیرید و سپس تایل‌ها را نصب کنید. در فضاهای اداری بهتر است این فاصله را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

کناف

کناف، انتخابی جدید و کاربردی

برای ساختمان‌های اداری، کناف یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان پوشش سقف به شمار می‌آید. برای نصب تایل‌ها می‌توانید از افراد مشغول در این زمینه کمک بگیرید یا حتی خودتان دست به کار شوید. دقت کنید که اندازه گیری دقیق، کلید موفقیت برای نصب کناف است. در آخر باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که کناف به سه دلیل اصلی زیر، بهترین انتخاب برای پوشش سقف است:

  1. هزینۀ معقول خریداری و نصب
  2. تعمیر آسان
  3. عایق‌بندی

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا