شرکتهای ایرانی

پالت صنعتی پلاستیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

پالت پلاستیکی یکی از انواع تجهیزات در صنعت است که برای جابجایی و حمل کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت بسیار متنوع است و می توان از آن برای نگهداری و یا حمل و جابجایی استفاده کرد. پالت های پلاستیکی برای قرارگیری ابزارها و تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و با کمک لیفتراک می توان آن ها را جابجا کرد.

با توجه به اهمیت کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت، قصد داریم در این مطلب در رابطه با پالت ها، جزئیات آن ها و کاربردهایشان بپردازیم.

پالت

پالت پلاستیکی چیست؟

پالت ها از جمله وسیله هایی در صنعت هستند که می توانند برای نگهداری و یا حمل کالاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات در اندازه ها و مدل های مختلفی به تولید می رسند. پالت های موجود در بازار در سه جنس مختلف چوبی، فلزی و پلاستیکی طراحی می شوند و به فروش می روند. با توجه به مزیت های مختلف پالت های پلاستیکی در صنعت، این پالت ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

پالت پلاستیکی بیشتر برای ذخیره سازی و نگهداری کالاهای مختلفی که قرار است با لیفتراک جابجا شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. این پالت ها می توانند روی هم چیده شوند و به جای اینکه فضای زیادی را در یک انبار اشغال کنند، باعث صرفه جویی در استفاده بهینه از فضا می شوند.

پالت پلاستیکی در ابعاد مختلف به تولید می رسند. در هنگام خرید آن ها، باید به وزن قابل تحمل آن ها توجه داشت تا بتوان برای نگهداری تجهیزات صنعتی از آن ها استفاده نمود.

انواع پالت های پلاستیکی در صنعت

پالت ها از جمله تجهیزاتی هستند که با سه جنس فلز، چوب و یا پلاستیک ساخته می شوند. خود پالت های پلاستیکی دارای انواع مختلفی هستند. به همین خاطر است که کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت متنوع بوده و می توان برای صنایع مختلف از این پالت ها استفاده کرد. انواع پالت پلاستیکی در صنعت، عبارتند از:

پالت

  • · پالت های پلاستیکی هوی(Heavy Duty)

پالت های پلاستیکی هوی یا سنگین، از جمله پالت هایی هستند که برای جابجایی کالاها و ذخیره سازی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. پالت های پلاستیکی هوی عمر طولانی دارند و حتی عمر آن ها به بیش از ۵ سال نیز می رسد.

  • · پالت های پلاستیکی مدیوم(Medium Duty)

پالت های پلاستیکی مدیوم، نسبت به پالت پلاستیکی هوی سبک تر بوده و قادر به تحمل وزن کمتری است. کاربرد پالت پلاستیکی مدیوم در صنایع مختلف برای انبارداری و ذخیره کالاها بسیار زیاد است. این پالت ها معمولا در یک بازه زمانی یک ساله و در اثر استفاده مداوم، از بین خواهند رفت.

  • · پالت های پلاستیکی لایت(Light Duty)

پالت های پلاستیکی لایت از جمله پالت هایی هستند که به صورت یک بار مصرف مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد پالت پلاستیکی لایت، بیشتر مربوط به صادرات کالاهای مختلف است.

اهمیت استفاده از پالت پلاستیکی در صنعت

پالت پلاستیکی از جمله تجهیزات مهم در صنعت شناخته می شود. این پالت به دلیل ساخته شدن از پلی اتیلن سنگین و یا پروپیلن، مقاومت بسیار بالایی در مقابل شرایط سخت دارد. این پالت ها می توانند در مقابل پوسیدگی، فرسایش، ضربه و مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت خوبی نشان دهند.

یکی از مزیت های استفاده از پالت پلاستیکی در صنعت این است که این نوع پالت ها از لحاظ قیمتی پایین تر از پالت های دیگر به ویژه پالت های فلزی می باشند. از طرفی، دوام و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر پالت ها دارند.

پالت

کاربرد پالت صنعتی پلاستیکی

پالت پلاستیکی در صنعت کاربردهای مختلفی دارد، از جمله:

  • · استفاده در زیر کالاها برای دور ماندن از رطوبت

یکی از کاربرد پالت صنعتی پلاستیکی این است که می توان از آن برای بالا نگه داشتن کالاها در انبارها استفاده کرد. در واقع، می توان پالت های صنعتی پلاستیکی را در زیر کالاها قرار داد تا کالاها روی زمین قرار نگیرند و از رطوبت دور باشند.

  • · استفاده به عنوان یک مکان جهت ذخیره سازی کالاها در شهرهای پر رطوبت

یکی دیگر از کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت، این است که می توان از آن ها به عنوان یک مکان ذخیره سازی کالا استفاده کرد. پالت های پلاستیکی به دلیل اینکه با مشکل زنگ زدگی و خوردگی مواجه نمی شوند، می توانند گزینه خوبی برای نگهداری کالاها در شهرهای پر رطوبت مانند شمال و جنوب کشور باشند.

  • · قابل استفاده برای حمل کالاهای مختلف با کمک لیفتراک

با توجه به وزن کالاهای مختلف، می توان از پالت پلاستیکی برای حمل کالاها نیز استفاده کرد. پالت های پلاستیکی می توانند باعث ایجاد یک فضای امن جهت انتقال کالاهای مختلف شوند.

  • · کاربرد پالت پلاستیکی در صنایع غذایی

یکی از کاربردهای پالت پلاستیکی در کشور ایران و جهان، استفاده از آن ها در صنایع غذایی است. با توجه به اینکه پالت های پلاستیکی در برابر نفوذ حشرات، سوسک ها و … مقاوم هستند، می توانند گزینه خوبی برای نگهداری کالاهای مختلف در صنایع غذایی باشند.

جمع بندی نهایی

در این مقاله در رابطه با کاربرد پالت پلاستیکی در صنعت صحبت کردیم. اگرچه پالت های پلاستیکی ممکن است نسبت به پالت های فلزی مقاومت کمتری داشته باشند؛ اما باز هم با کمک این پالت ها، می توان کالاهای مختلف را در وزن های متنوع ذخیره سازی کرد.

به دلیل مزیت های مختلف پالت های پلاستیکی، در حال حاضر این پالت ها در صنعت طرفداران بسیار بیشتری پیدا کرده اند. قیمت ارزان تر، مقاومت بالاتر، حمل آسان تر و … از جمله مزیت های پالت پلاستیکی صنعتی می باشد.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا