شرکتهای ایرانی

معرفی انواع سنسور صنعتی و کاربرد آن ها

سنسورها یکی از قطعات ایمنی در دستگاه های صنعتی هستند که بسیار مفید می باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سنسور صنعتی و کاربرد آن ها بپردازیم. در صورتی که شما نیز در زمینه دستگاه ها و اتوماسیون صنعتی مشغول به کار هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

سنسور چیست

سنسور چیست؟

سنسوها حسگرهایی الکترونیکی است که با استفاده از کمیت های فیزیکی همچون دما، رطوبت، فشار، حرارت و … حرکاتی تعریف شده را ارائه می دهند. این سنسورها کمیت های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می نمایند. سنسورها بخشی مهم و جدا نشدنی در دستگاه های اتوماسیون هستند که برای هشدار در دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. سنسورها در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که هر یک دارای کارکرد خاصی می باشند.

سنسورهای صنعتی چه کاربردی دارد؟

سنسورها یا حسگرها ابزارهای پیشرفته در صنعت هستند که بسیار کاربردی می باشند. این سنسورها در صنایعی همچون شمارش تولید، کنترل حرکت پارچه، کنترل سطح مخازن، تشخیص پارگی ورق، کنترل انحراف پارچه، کنترل تردد، اندازه گیری سرعت، اندازه گیری فاصله و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی سنسورهای صنعتی در اکثر دستگاه های صنعتی به کار می رود تا خطرات را از بین ببرد.

انواع سنسور صنعتی

سنسور مجاروتی القایی

این مدل از سنسورها به صورت بدون تماس طراحی شده است که در برابر فلزات از خود واکنش نشان می دهند. بدین صورت که این سنسورها با شناسایی بخش فلزی اطلاعاتی را به المان های الکتریکی نظیر شیرهای برقی و رله ارسال می کند. سنسورهای مجاورتی القایی در صنایعی همچون نفت و گاز بیشترین کاربرد را دارد. این سنسور از یک بخش خروجی، تقویت کننده و نوسان ساز تشکیل شده است.

سنسور مجاروتی مغناطیسی

سنسور مجاورتی مغناطیسی یکی از حسگرهای هوشمند است که عملکرد آن بر اساس میدان الکترومغناطیسی الکتریکی یا دائمی می باشد و در برابر آهنربا از خود واکنش نشان می دهد. کارکرد این سنسورها در صنایع مختلف است و بسیار هوشمند عمل می کند. این سنسورها به دسته های مختلف سنسور مجاروتی خازنی و سنسور مجاروتی فوتوالکتریک تقسیم بندی می شود که هر یک عملکرد خاصی دارد.

سنسور چیست

سنسور نوری

این سنسورها برای تشخیص انواع اجسام فلزی و غیر فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مدل های مختلف سنسور نوری می توان به سنسور یک طرفه، دو طرفه، مادون قرمز، فیبر نوری، نوری کنترل سطح و … اشاره کرد. سنسورهای نوری همچون سنسورهای خازنی حساسیت بسیاری دارند و بسیار قدرتمند عمل می کنند. این سنسورها کاربرد بسیاری در کنترل حرکت پارچه، کنترل سطوح مخازن، شناسایی لیبل، کنترل عبور و مرور افراد، شمارش خط تولید و … دارند.

سنسور اثر هال

سنسور اثر هال بر این اساس کار می کند که چنانچه یک هادی از میدان مغناطیسی رد شده و باعث قطع شدن خطوط میدان شود در مسیر آن هادی ولتاژی القا خواهد شد. این سنسور کمیت فیزیکی تولید شده در میدان را حس کرده و یا تغییر می دهد. سنسورهای اثر هال در بسیاری از مدل های حسگر موقعیت، دما، فشار و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سنسور گاز

آلاینده و گازهای موجود در محیط می تواند موجب انفجار و بروز خطرات بسیاری شود. به همین دلیل در بسیاری از محیط ها وجود سنسور گاز الزامی می باشد. در نتیجه در مقاله معرفی انواع سنسور صنعتی و کاربرد آن ها می بایست به این سنسور اشاره کنیم. این سنسورها از انفجار در محیط، باران های اسیدی، تخریب لایه اوزون، اثرات گلخانه ای و مسمومیت های خطرناک جلوگیری می کند. سنسورهای گاز در قیمت و مدل های مختلفی موجود است که هر یک دارای کیفیت و کارکرد خاصی می باشد.

سنسور فشار

ترانسمیتر فشار یا سنسور فشار به منظور اندازه گیری فشار در سطح، فشار مایعات و فشار گازها به کار می رود. کارکرد این سنسور اغلب به صورت مبدل است و سیگنالی مطابق با فشار تولید می نماید. سنسور فشار نوع دیگری از سنسورهای صنعتی است که قابلیت های بسیاری را به مشتریان ارائه می دهد.

سنسور چیست

قیمت سنسور صنعتی

همان طور که در بالا اشاره کردیم سنسورهای صنعتی در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. بنابراین مشتریان می توانند بر اساس برند و قابلیت ها مناسب ترین سنسور صنعتی را خریداری کنند. به طور کلی فاکتورهای مختلفی همچون کیفیت سنسور، کارکرد، جنس و … قیمت سنسور صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد. شرکت الکتنو یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده انواع سنسورهای صنعتی در ایران است که محصولات خود را به صورت مستقیم از شرکت های تولید کننده خریداری می کند. برای خرید بدون واسطه و منصفانه بهترین سنسور صنعتی با مناسب ترین قیمت با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خرید سنسور صنعتی

در بالا انواع سنسور صنعتی و کاربرد آن ها را به شما معرفی کردیم تا شما بتوانید با آگاهی بالا مناسب ترین سنسور صنعتی را خریداری کنید. در هنگام خرید سنسورهای صنعتی باید ابتدا قابلیت های هر یک را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس نیاز خود سنسور را سفارش دهید. شرکت فروش قطعات صنعتی الکتنو دارای کارشناسانی بسیار حرفه ای هستند که می توانند به شما در خرید سنسورهای صنعتی کمک کنند. تمامی سنسورهای موجود در این شرکت دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا هستند و کاملا تضمینی می باشند.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا