شرکتهای ایرانی

بهترین ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری فشار در پلنت های صنعتی

فشار یکی از مقوله های پرمصرف اندازه گیری در پلنت های صنعتی است. امروزه با استفاده از کمیت فشار بسیاری از مشخصه ها را می توان اندازه گیری کرد. ترانسمیتر فشار نقش اساسی در اندازه گیری در اتوماسیون صنعتی دارد و از تکنولوژی هایی در طراحی آن استفاده می شود که می توان گفت بالاترین سرعت عمل را به سیستم کنترل می بخشد.

یکی از انواع مشکلاتی که در اندازه گیری فشار وجود دارد، مربوط به ترانسمیتر با دقت پایین و بحث ضمانت نامه ها و پشتیبانی محصولات است. شرکت های بزرگی در این زمینه سرآمد هستند. ترانسمیترهای یوکوگاوا و روزمونت با زمان پاسخگویی ۹۰ میلی ثانیه ای می توانند بسیاری از این چالش ها را برطرف کند.

در این مطلب به معرفی این دو برند مطرح پرداخته و ویژگی های آنها را بررسی میکنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته و از بروز مشکلات فرآیندی جلوگیری کنید.

فشار اندازه گیری

انواع روش های اندازه گیری فشار

اندازه گیری فشار در پلنت های صنعتی به صورت های زیر انجام می پذیرد:

  • اختلاف فشار
  • فشار اتمسفر
  • فشار مطلق

در ادامه به بررسی دو ترانسمیتر فشار برتر در صنعت می پردازیم: ترانسمیتر فشار روزمونت ۳۰۵۱  و ترانسمیتر فشار یوکوگاوا سری EJX

ترانسمیتر فشار روزمونت

از ترانسمیتر فشار روزمونت می توان برای اندازه گیری اختلاف فشار، فشار مطلق یا فشار اتمسفر استفاده کرد. این محصولات به بهبود تولید و بهره وری عملیات در صنایع مختلف فرآیندی کمک می کنند.

ترانسمیتر فشار روزمونت Rosemount 3051 دارای قابلیت نصب آسان بوده و به کاهش زمان راه اندازی کمک می کنند. آنها برای مقاومت در برابر محیط های سخت و خورنده در صنایع فرآیندی طراحی شده اند.

در داخل ترانسمیتر فشار روزمونت توابعی برای هشدارها وجود دارد که این هشدارها در روند کار به تکنسین های خط کمک می کند تا بهترین راه را برای اندازه گیری فرآیند انتخاب کنند.

فشار اندازه گیری

مزایا و مشخصات ترانسمیتر فشار روزمونت ۳۰۵۱

ترانسمیترهای فشار روزمونت سری Rosemount 3051S و ترانسمیتر های فشارروزمونت ۳۰۵۱C  به دلیل مزایای مفیدی که ارائه می دهند، در صنایع فرآیندی بیشتر ترجیح داده می شوند. نکات زیر به شما در درک بهتر آن کمک می کند:

  • این محصول مجهز به فلنج انعطاف پذیر همسطح و ترانسمیترهای فشار روزمونت ۳۰۵۱S به پلت فرم hermetic SST SuperModuleTM  مجهز است. هر دو این ویژگی ها، همراه با عیب یابی پیشرفته، کاربران را قادر می سازد تا به اطلاعات دستگاه و پردازش موثر دسترسی داشته باشند.
  • این ترانسمیتر با اطمینان از صحت ۰٫۰۲۵% و نسبت دقت دامنه ۱:۲۰۰ اطمینان بالایی را حاصل می کند. اگر دقت اصلی ترین نگرانی شما باشد، این محصول روزمونت انتخاب مناسبی است.
  • ترانسمیتر فشار روزمونت ۳۰۵۱C  برای برنامه های کاربردی مناسب است، جایی که نسبت Turn down و دقت ممکن است نگران کننده نباشد. همچنین اگر صاحبان فرآیند بخواهند در ضمن صرفه جویی در مصرف و تولید در هزینه خود صرفه جویی کنند، یک گزینه ایده آل محسوب می شود.
  • این دستگاه تولید آمریکاست و از ویژگی های کالیبراسیون و تنظیم مجدد برخوردار هستند. این گزینه های بازنشانی تنظیم مجدد حد بالا و پایین اندازه گیری را متناسب با نیازهای برنامه امکان پذیر می کند.

ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر یوکوگاوا (Yokogawa) دیجیتال DPharp  استاندارد جدیدی برای ایمنی و مقاومت بالا با عملکرد بالا ارائه می کند. ترانسمیتر فشار یوکوگاوا با استفاده از فناوری های جدیدی که در طراحی خود دارد بسیاری از کاربردها را آسانتر می کند.

نحوه کار آن به این صورت است که سنسور دیجیتال DPharp ترانسمیتر فشار یوکوگاوا از دو تشدیدکننده سیلیکون تک بلوری استفاده می کند که در فرکانس های طبیعی خود مرتعش می شوند. هنگامی که فشار وارد می شود، یکی از تشدید کننده ها به حالت کششی در می آید در حالی که دیگری به حالت فشرده سازی می رود. با توجه به خواص الاستیکی که سیلیکون در این سنسورها دارد پاسخ خطی تری نسبت به دیگر ترانسمیترها دارد.

مزایا و ویژگی های سری جدید ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

  • عملکرد بالای ترانسمیتر فشار یوکوگاوا و دقت بی نظیر در دنیای واقعی، ثبات طولانی مدت بی قید و شرط با کمترین هزینه کل مالکیت  (TCO)و قابلیت چند سنجشی
  • ایمنی بالای ترانسمیتر فشار یوکوگاوا به طوری که سنسور ذاتا در برابر خرابی ایمن است.
  • ترانسمیتر فشار یوکوگاوا ساختاری سخت اما جمع و جور و سبک دارد، این ویژگی در فرآیندها و در مواقعی که نیاز به نصب در شرایط بهتری است بسیار مهم و کاربردی می باشد.
  • ترانسمیتر فشار یوکوگاوا حسگری دارد که چندین واحد اندازه گیری که در روند اندازه گیری بر فشار تاثیر می گذارد را اندازه می گیرد. بدین ترتیب دقت اندازه گیری آن بسیار دقیقتر از دیگر ترانسمیترهای رقیب است.
  • اندازه گیری طولانی مدت، دقیق و پایداری در شرایط دنیای واقعی برای تحقق بخشیدن به کارایی قابل اطمینان و کارآمد نیروگاه ها امری اساسی است. ترانسمیترها در فیلد، تحت تغییرات مداوم دمای محیط و فرآیند اندازه گیری، شرایط استاتیک و فشار بیش از حد تحت تأثیر قرار می گیرند. پایداری طولانی مدت ترانسمیتر به رانش عملکرد و فن آوری سنسور وابسته است. دقت کامل و پایداری طولانی مدت، فاصله کالیبراسیون مجدد ترانسمیتر فشار را با توجه به سطح کارآیی قابل قبول تعیین می کند.
  • نمایشگر ترانسمیتر فشار یوکوگاوا بسیاری از آلارم ها و هشدارهای مربوط به اندازه گیری را نشان می دهد که این می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به این قضیه را حل کند.
  • فشار بیش از حد اتفاقی است که می تواند به دلایل مختلف در فرآیند بوجود آید. ترانسمیتر فشار یوکوگاوا با استفاده از فناوری که در طراحی خود دارد می تواند این مشکل را به راحتی حل کند. پس می توان گفت که در فرآیندهایی که اتفاق های بحرانی در آن امری طبیعی است از این ترانسمیتر می توان با خیال راحت استفاده کرد.
  • از دیگر ویژگی های ترانسمیتر فشار یوکوگاوا زمان پاسخگویی آن است. زمان پاسخگویی امری در فرآیندها است که بشدت باید به آن اهمیت داد، بطور مثال در زمان هایی که باید یک شیر کنترلی با سرعت بالایی نسبت به عکس العملی که به فشار نقطه ای در فرآیند است باید باز یا بسته شود. ان دستگاه با زمان پاسخگویی ۹۰ میلی ثانیه ای بهترین عملکرد را در ترانسمیترها دارد.

فشار اندازه گیری

عملکرد برتر ترانسمیتر فشار یوکوگاوا

ترانسمیتر یوکوگاوا سری EJX عملکرد حداکثر تا دقت ۰٫۰۲۵% را ارائه می دهند. تضمین ثبات در صنعت با ۰٫۱%  URL  برای ۱۰ سال منجر به کاهش تعمیر و نگهداری با فواصل مجدد کالیبراسیون می شود.

ترانسمیتر اختلاف فشار یوکوگاوا سری EJX همچنین اندازه گیری فشار استاتیک را با دقت۰٫۲%  فراهم می کنند تا بینایی بیشتری نسبت به روند کار شما با دستگاه های کمتر فراهم کند.

انتخاب بهترین ترانسمیتر فشار در ایران

شرکت های مختلفی در ایران با ارائه محصولات ترانسمیتر فشار، خدمات مناسب و ارزنده ای به پلنتهای صنعتی ارائه می دهند. میراکنترل یکی از این شرکت هاست که با ارائه ترانسمیترهای فشار از برندهایی نظیر روزمونت، یوکوگاوا، زیمنس، هانیول و اندرس هاوزر سعی می کند بهترین پیشنهادات را برای کارفرما داشته باشد.

برای مشاهده محصولات این شرکت و دریافت مشاوره توسط این شرکت با شماره های ۰۲۱۳۳۹۸۴۲۹۵ یا ۰۲۱۳۳۹۸۰۹۳۲ تماس حاصل نمایید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا