شرکتهای ایرانی

محمد فطانت، مدیرعامل بانک آینده از وضعیت ایران مال می گوید

محمد فطانت بانک آینده را یکی از قدرتمندترین بانک‌های کشور توصیف کرد و گفت: نگاه بانک آینده به دارایی‌هایش، مولدسازی و در نهایت فروش آنهاست به گونه‌ای که منابع برای ارائه تسهیلات در جهت افزایش جهش تولید آزاد شود.

فضاسازیهای خلاف درباره ایران مال

مدیر عامل بانک آینده با رد برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره اینکه ایران‌مال قبلاً متعلق به فرد یا شخص حقوقی دیگری بوده و در ازای تسویه تسهیلات به بانک منتقل شده تصریح‌کرد: پروژه ایران‌مال از ابتدا یکی از شرکت‌های تابع بانک آینده بوده است که در ابتدای تاسیس بانک از طریق انتقال دارایی و بدهی از بانک‌ها و موسسات ادغام شده به تملیک بانک آینده درآمده است.

محمد فطانت افزود: بر همین اساس شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۹۴ برای یک سال ایران‌مال را از دستورالعمل سرمایه‌گذاری مؤسسات اعتباری و آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط مستثنی کرد و بانک را موظف کرد تا اقدامات لازم را برای فروش سهام شرکت شده، انجام دهد.

ماهیت متفاوت بنگاه داری در بانک آینده

مدیر عامل بانک آینده بنگاه‌داری بانک‌ها را نامطلوب دانست اما گفت: ماهیت بنگاه‌داری در بانک آینده متفاوت است چرا که این بانک از بدو تاسیس صاحب دارایی‌هایی بوده که در واقع از موسسات مالی و اعتباری ادغام شده به بانک به ارث رسیده است. او با اشاره به اینکه این بانک بسیاری از دارایی‌های خود را به ارث برده و به اجبار باید به آنها سر و سامان بدهد گفت رویکرد ما تکمیل و واگذاری دارایی‌هاست.

مدیر عامل بانک آینده رویکرد جدید این موسسه را حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط عنوان کرد و گفت: توانسته‌ایم با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه اولیه بسیاری از شرکت‌های استارت‌آپی را با نرخ سودی پایین‌تر از میانگین بازار فراهم کنیم.

محمد فطانت با بیان اینکه در صدد هستیم بخشی از دارایی‌های ملکی بانک آینده نظیر مال‌های تحت تملک را نزد سازمان بورس ثبت کنیم ابراز امیدواری کرد: بتوانیم این مال‌ها را به شکل شرکت سهامی در بازار سهام عرضه کنیم.

بانک آینده در دارایی سرآمد است

مدیرعامل بانک آینده، این بانک را نسبت به سایر بانک‌ها از لحاظ دارایی‌های ملکی سرآمد دانست و گفت: تبدیل این دارایی‌ها به اوراق بهادار می‌تواند منابع نقدی قابل‌توجهی را به بانک بازگرداند. او با ابراز امیداوری از اینکه در ماه‌های آینده شاهد افزایش تعداد اطلاعیه‌های شفاف‌سازی بانک آینده روی تارنمای بورس (کدال) باشیم، گفت: در نظر داریم تا هر آن چیزی را که براساس قوانین بانک مرکزی و بورس قابلیت دارد، شفاف کنیم.

آقای فطانت از در حال حل‌شدن بخشی از اختلافات مربوط به تسهیلات پرداختی در گذشته خبر داد و گفت: این موضوع به محض نهایی‌شدن در صورت‌های مالی بانک منعکس می‌شود.

مدیر عامل بانک آینده از جدیت این بانک برای وصول مطالبات گفت و افزود: هیات پذیرش فرابورس اعلام آمادگی کرده‌ است تا نماد بانک آینده به تابلوی دوم فرابورس ارتقا یابد و هر زمان پیش‌نیازها مهیا شود این کار عملی خواهد شد.

او ارتقای بهره‌وری منابع و افزایش ارقام کسب بازده از مصارف را از برنامه‌های بانک آینده یاد کرد و گفت: در این فرآیند مشتریان بانک هم خواهند توانست سودی بیشتر از سود علی‌الحساب دریافت کنند.

۵ میلیون سپرده در بانک آینده

مدیر عامل بانک آینده به پنج میلیون سپرده‌گذار و ۲۷ هزار سهامدار بانک آینده اشاره کرد و گفت: قصد داریم از محل آورده نقدی و همچنین از مسیر تجدید ارزیابی افزایش سرمایه بدهیم و در این مرحله تنها زمین‌ها و املاک استهلاک‌ناپذیر تجدید ارزیابی خواهند شد.

محمد فطانت از تلاش برای ایجاد هلدینگ مالی بالاسری برای بانک خبرداد و گفت با تاسیس این هلدینگ برخی دارایی‌های ملکی به آن منتقل می‌شود و مقرر شده تا این هلدینگ در قالب یک شرکت سهامی عام و از طریق پذیره‌نویسی عمومی تاسیس شود تا از راه‌هایی به جز استفاده از منابع بانک‌ها و تسهیلات بانکی برای تکمیل پروژه‌ها اقدام کنیم.

تاسیس بازار برات الکترونیک توسط بانک آینده

مدیر عامل بانک آینده از برنامه تاسیس بازار برات الکترونیک خبرداد و گفت: در این روش از اوراق برات برای تامین مالی زنجیره تولید استفاده خواهیم کرد و این طرح بر عملکرد صنایعی مانند خودرو، فولاد و صنایع بالادستی پتروشیمی و سایر صنایع و همچنین شبکه توزیع کالا و خدمات تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محمد فطانت با اشاره به چشم‌اندازهای پیش رو، روند بازارسهام را مثبت خواند و گفت باید مکانیزم‌های خود بازار، اعم از ایجاد نهاد و ایجاد ابزار، به نحوی تقویت شود که بتواند جواب نگرانی‌ها را به صورت درونزا بدهد چرا که ابزارهای بازار سرمایه می‌توانند بسیاری از نیازهای کشور را برطرف کنند.

مدیر عامل بانک آینده بر لزوم صیانت از اعتماد به بازار سرمایه تاکید کرد و گفت نبود وفاق در میان نخبگان اقتصادی و مالی می‌تواند به این اعتماد ضربه بزند.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا