شرکتهای ایرانی

فروش تخصصی ابزار دقیق در پیکاتک

سایت ها و فروشگاه های متعددی وجود دارند که مشغول فروش ابزار دقیق هستند. مهندسی ابزار دقیق در واقع مهندسی اندازه گیری کمیت هایی چون فشار، دما، دبی و … است که به وسیله ابزار دقیق این کمیت ها را کنترل و اندازه گیری خواهند کرد. ابزارهای کاربردی در رشته ابزار دقیق انواع سنسورها، کنترلرها، رکوردر و… هستند که در این مقاله در مورد نحوه کارکرد و خرید آن ها آشنا خواهید شد.

امروزه استفاده از تجهیزات ابزار دقیق در صنعت بسیار مرسوم است. بدون استفاده از ابزار دقیق صنعت با مشکل بسیار جدی مواجه خواهد شد بنابراین در صورتی که در کار صنعت هستید لازم است حتما با نحوه خرید و فروش ابزار دقیق و کاربرد این تجهیزات آشنایی داشته باشید. در این مقاله شما را با تمامی نکات لازم در خصوص ابزار دقیق آشنا خواهیم کرد.

ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق

ممکن است هنگام دیدن یک سایت فروش ابزار دقیق، این سوال به ذهنتان برسد که ابزار دقیق به چه معنا است؟ ابزار دقیق همانطور که از اسمش پیدا است به معنی ابزارهایی است که با دقت بالا کمیت ها را اندازه گیری می کنند. این تجهیزات با کمترین خطا کمیت های موجود در انواع کارهای صنعتی را اندازه گیری می کنند. با توجه به نوع ابزار دقیق کمیت هایی همچون فشار، دبی، دما و… با دقت بالا اندازه گیری می شوند.

ابزار دقیق در ابتدا جزو زیر شاخه های رشته برق بود؛ اما به مرور زمان و با گسترش صنایع و مرتبط بودن ابزار دقیق به آن خود به شاخه ای جداگانه در علم صنعت تبدیل شد. افراد متخصص در زمینه ابزار دقیق را مهندس کنترل یا ابزار دقیق می نامند که در صنعت کار بسیار ارزشمندی انجام خواهند داد.

انواع ابزار دقیق

انواع ابزار دقیق

ابزار دقیق

برای فروش ابزار دقیق و یا خرید و استفاده از آن ها لازم است انواع ابزار دقیق را بشناسید. می توان ابزار دقیق را بسته به کاربرد و نوع ابزار به انواع مختلفی دسته بندی کرد. انواع ابزار دقیق از نظر نوع ابزار عبارتند از:

  • کنترلر

کنترلر های در صنعت اطلاعات لازم را از سنسور ها گرفته و فرمان کنترلی را صادر می کنند. این ابزار همانند یک قلب تپنده در هر صنعتی عمل خواهد کرد.

  • دیتا لاگر

داده های مورد نیاز در هر صنعت توسط دیتا لاگر ثبت خواهند شد. از این ابزار برای آزمایشات تجربی نیز استفاده می شود.

  • مبدل

مبدل ها اطلاعات دریافتی از سنسور را  به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و آن ها را به کنترل کننده انتقال می دهد.

  • سنسور

برای اندازه گیری پارامتر های موجود در صنعت از سنسور استفاده می کنند؛ در واقع سنسور ها عمل نمونه برداری را انجام می دهند. از سنسور های پر استفاده میتوان به فلومتر ها اشاره کرد که جهت خرید میتوانید بر روی ( فلومتر ) کلیک کنید.

  • نمایشگر

در اتاق فرمان و تابلو های کنترلی از نمایشگر استفاده می شود. این ابزار مقدار عددی پارامترهای اندازه گیری شده را نمایش می دهد.

کارایی ابزار دقیق در صنعت

با پیشرفت تکنولوژی راه اندازی یک صنعت خاص و به نتیجه رساندن پروژه ها، بدون استفاده از ابزار دقیق غیر ممکن است. بنابراین در صورتی که قصد راه اندازی صنعتی را دارید باید ابزار دقیق آن را خریداری کنید. اگر برای خرید ابزار دقیق به سایتهای فروش ابزار دقیق مراجعه می کنید لازم است کارایی ابزارها را بدانید.

کارایی ابزار دقیق در صنایع برق، نفت و معادن بسیار چشمگیر است. در صنایع برق برای اندازه گیری پارامتر هایی همچون جریان، ولتاژ، توان و… از ابزار دقیق استفاده می شود. در صنایع سیمان نیز برای اندازه گیری دبی خروجی مایعات و کنترل آن، اندازه گیری سطح سیلو انبار سیمان و کنترل آن از ابزار دقیق کمک می گیرند.

فروش تخصصی ابزار دقیق

فروش ابزار دقیق در پیکاتک

ابزار دقیق

مطمئنا ابزار دقیق دسته دوم ارزان قیمت تر از ابزار دقیق نو است. در صورتی که هزینه کافی برای خرید ابزار دقیق نو ندارید، میتوانید دسته دوم آن ها را خریداری کنید. اما باید توجه داشته باشید که ابزاری خریداری کنید که کارکرد کاملا دقیقی داشته باشد چرا که کار این وسایل بسیار حساس است. اگر توجهات لازم را در خرید ابزار دقیق استوک انجام ندهید ممکن است با ضرر بزرگی مواجه شوید‌.

نکاتی که هنگام خرید ابزار دقیق دسته دوم باید در نظر گرفت عبارتند از:

ü    برای به دست آوردن قیمت حدودی ابزار دقیق دسته دوم ابتدا قیمت ابزار نو را بیابید‌.

ü    قبل از خرید دستگاه حتما آن را تست کنید.

ü    شناخت کلی و جامع از انواع برند ها و طول عمر ابزار دقیق داشته باشید.

ü    از فروشنده بپرسید که مدت زمان کارکرد ابزاری که قصد خرید آن را دارید چقدر بوده است.

ü    از فروشنده ابزار دقیق در مورد میزان گارانتی دستگاه ها بپرسید.

خرید این ابزار

در سایت ها و فروشگاه هایی که مشغول به فروش ابزار دقیق هستند می توانید انواع این ابزار ها را خریداری کنید‌. می توان گفت خرید ابزار دقیق خوب مهمترین بخش راه اندازی یک صنعت است‌؛ بنابراین هنگام خرید آن ها نیاز به دقت فراوانی است. در صورتی که از سایت های معتبر ابزار های مورد نیاز را خریداری کنید دیگر نیازی نیست نگران کیفیت کارکرد ابزار دقیق باشید.

برای خرید ابزار دقیق لازم است وقت کافی داشته باشید تا بتوانید با دقت تمام ابزار های مورد استفاده را خریداری کنید. در صورتی که وسایل را با دقت کافی خریداری نکنید ممکن است یکی از ابزار ها دچار مشکل شده و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به بار آورد.

فروش ابزار دقیق نو و دسته دوم

به دلیل بالا بودن قیمت بیشتر ابزار دقیق بسیاری از فروشگاه ها در کنار فروش ابزار دقیق نو، ابزار دسته دوم را نیز به فروش می رسانند. بنابراین با توجه به هزینه مورد نظر خود می توانید هر کدام از ابزارهای دقیق نو و دسته دوم را خریداری کنید.

فروش ابزار دقیق در پیکاتک

اگر دنبال یک سایت فروش ابزار دقیق معتبر هستید بهترین گزینه برای شما فروشگاه پیکاتک است. پیکاتک با فروش ابزار دقیق با بهترین برند ها توانسته اعتماد مشتری های خود را جلب کند. این فروشگاه تمامی ابزارهای لازم نو و دسته دوم را به فروش می رساند. می توانید تمامی اطلاعات لازم در خصوص خرید ابزار دقیق را از پرسنل پیکاتک پرسیده و پاسخ مطلوب را دریافت کنید.

سخن آخر

ابزار دقیق به دلیل کاربرد کنترلی و اندازه گیری بالایی که دارد کار کردن با آن دارای حساسیت زیادی است؛ بنابراین لازم است از فروشگاه معتبر تمامی این وسایل را خریداری کنید. با مراجعه به سایت پیکاتک می توانید با اطمینان کامل ابزار دقیق را خریداری کنید. این فروشگاه با فروش ابزار دقیق با کیفیت در خدمت شما عزیزان است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا