شرکتهای ایرانی

راه های جدید تشخیص بلبرینگ تقلبی و اصل

وجود اجناس تقلبی بسیار در بازار بلبرینگ کشور باعث شده تا خرید یک محصول اصل و باکیفیت برای مصرف کنندگان این قطعات صنعتی در بازار لوازم یدکی سخت گردد از این رو در همین‌ راستا راه های جدید تشخیص بلبرینگ تقلبی و اصل برای شما عنوان شده است.


چرا تشخیص بلبرینگ های صنعتی اصل از جنس تقلبی مشکل است؟

کمپانی های متعددی بلبرینگ های صنعتی را در بسته بندی های متنوع به بازار عرضه می کنند و از آنجا که ایران به علت تحریم ها نمایندگی های زیادی در خصوص فروش این قطعات پرمصرف در داخل ندارد لذا مصرف کنندگان نمی توانند با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهند و از سوی دیگر نیز عرضه کنندگان بلبرینگ نیز قادر نیستند مشتریان را قانع کنند که جنس اصلی است زیرا افراد سودجو بلبرینگ های تقلبی را در بسته بندی اصلی و با قیمت پایین ارائه می دهند.

بلبرینگ

راه های جدید تشخیص بلبرینگ تقلبی و اصل کدام اند؟

به منظور تشخیص راحت بلبرینگ های اصل از نوع تقلبی می توان به موارد زیر توجه نمود:

  • بسته‌بندی و شکل ظاهری بلبرینگ:

افراد سودجو هر چه هم تلاش کنند تا بسته‌بندی و جعبه بلبرینگ تقلبی را مشابه نمونه اصلی کنند اما در نهایت تفاوت‌هایی در رنگ بسته‌بندی و شکل جعبه وجود خواهد داشت زیرا بلبرینگ های اصلی توسط دستگاه های خاصی بسته بندی می شوند از این رو مشتری با دقت بیشتر، به راحتی می‌تواند محصول غیر اصل را از اصل تشخیص دهد.

  • نوع فونت و حکاکی بر روی بلبرینگ:

کمپانی های عرضه کننده بلبرینگ جهت حک شماره فنی بر روی بلبرینگ از فونت خاص با اندازه ویژه ای استفاده می‌کنند؛ لذا توجه به نوع حک و فونت بلبرینگ، می‌تواند به مشتری در تشخیص بلبرینگ تقلبی از اصل کمک بسیاری کند.

  • کشور سازنده بلبرینگ:

همواره بلبرینگ‌های تولید شده توسط کمپانی مختلف شماره فنی خاصی بر روی بسته‌بندی دارند. به عنوان مثال اگر بلبرینگ شرکت skf با شماره فنی ۶۳۰۵ در فرانسه تولید می‌شود و محصولی با همان شماره فنی خریداری شود که ساخت کشور سوئیس است، حتما محصولی تقلبی خواهد بود.

  • اطلاعات کاتالوگ بلبرینگ:

از بهترین روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی از نوع اصلی، مطالعه کاتالوگ عرضه شده توسط کمپانی تولیدی است زیرا در این نوع کاتالوگ ها کد محصولات درج شده و خریداران می‌توانند کد روی بسته‌بندی محصول را با کد کاتالوگ مطابقت دهند.

بلبرینگ

  • قیمت بلبرینگ:

به طور حتم بلبرینگ های اصل با توجه به کیفیت بالای ساخت، نوسانات نرخ ارز، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه های انبارداری و درصد سود عزضه کننده در مقایسه با محصولات غیر اصل قیمت بالاتری دارند لذا با خرید محصولات ارزان قیمت نمی‌توان محصولی اصل تهیه نمود.

  • توجه به تصاویر بلبرینگ اصل:

یکی از بهترین روش‌های تشخیص بلبرینگ اصل از نوع تقلبی، دقت به تصاویر محصول اورجینال است. مشتریان  این قطعات یدکی می‌توانند با دقت تصاویر محصولات اصل را مشاهده کرده و با یکدیگر مقایسه کنند زیرا با این کار یک دید کلی نسبت به مشخصات و ویژگی‌های بسته‌بندی و شکل ظاهری بلبرینگ به‌دست خواهند آورد و تشخیص راحت تر خواهد بود.

  • استفاده از نرم افزار اسکن کد محصول:

استفاده از نرم‌افزار ارائه شده توسط  کمپانی های تولید کننده بلبرینگ از سریع‌ترین روش های تشخیص بلبرینگ تقلبی است. این نرم افزارها که به صورت اندرویدی و IOS عرضه شده اند کمک می کنند تا خریداران با اسکن کد روی بسته‌بندی محصول،  تقلبی یا اصل بودن بلبرینگ را متوجه شوند.

  • شناخت جعبه و وکیوم بلبرینگ اصلی:

جعبه و وکیوم بلبرینگ های اصلی کاملا خاص هستند به طوری که نوع و جنس جعبه، بسته‌بندی، نایلکس داخل و نگهدارنده داخل (روغن و گریس) به صورت اختصاصی تهیه شده‌اند. خریداران با دیدن عکس‌های وکیوم‌های اصلی بلبرینگ های صنعتی ، می‌توانند تا حد زیادی تفاوت‌های جعبه و وکیوم بلبرینگ های اصلی  را از نمونه‌های تقلبی تشخیص دهند.

  • بررسی بارکد محصول:

با قرار دادن بارکد محصول در سایت رسمی کمپانی تولید کننده بلبرینگ بدون معطلی، می توان بلبرینگ اصلی را تشخیص داد.

  • فونت مارک روی محصول بلبرینگ اصلی :

بررسی فونت‌های حک شده بر روی محصولات یکی از روش‌های تشخیص جنس اصلی است زیرا هر کمپانی تولید کننده از فونت خاصی جهت حک مارک بر روی محصول خود استفاده می کند.

  • تست آنالیز متریال بلبرینگ اصلی :

در مواردی که نیاز به خرید به صورت عمده و تعداد بالا باشد، تست آنالیز متریال بلبرینگ بسیار کمک کننده خواهد بود زیرا با این تست که نوعی تست آلیاژ است خریداران می‌توانند محصول را به آزمایشگاه ارسال کرده و از اصالت آن مطمئن شوند با این حال این تست برای خریدهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد.

بهترین روش خرید بلبرینگ صنعتی اصل چیست؟

به‌طور کلی می توان گفت که راه‌های تشخیص بلبرینگ تقلبی از اصلی، توجه به بسته‌بندی و شکل ظاهری، حکاکی روی بلبرینگ، شماره فنی و کشور سازنده، کد کاتالوگ و … است. حال چنانچه به دنبال خرید بلبرینگ اصلی و اورجینال هستید، بهترین روش خرید بلبرینگ اصل تهیه این محصول از یک عرضه کننده معتبر است که از برندهای معتبر و معروف، محصولی اصل و اورجینال را بتوان دریافت نمود. گروه بازرگانی چاکو با سال ها تجربه در زمینه ارائه قطعات صنعتی پرکاربرد توانسته با فروش باکیفیت ترین محصولات از برندهای نامی، رضایت بالای مصرف کنندگان گرامی را جلب نماید.

بازرگانی چاکو با عرضه برترین برندهای بلبرینگ های صنعتی به مصرف کنندگان داخلی همواره کیفیت بالا و اصالت محصولات خود را تضمین می کند از این رو با اطمینان خاطر محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا