گفت و گو و مصاحبه

خبر خوش! ایده ای برای به اشتراک گذاری اخبار

یکی از افرادی که ایدۀ خود را به صورتی جنجالی مطرح کرد شخصی بود که نام ایدۀ خود را «خبر خوش» گذاشته بود. با اینکه توضیحات زیادی راجع به ایده نداده بود اما انتخاب شد و برای بستن تیم آماده شد. مصاحبۀ زیر توسط خبرنگار اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی صنعت، در روز دوم استارتاپ ویکند انجام شده است.

Myindustry: لطف کنید خودتون رو معرفی کنید.

محسن رهگذر هستم، مشاور دیجیتال مارکتینگ و مدیر پروژه های تحت وب، فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار. در حوزه وب فعالیت های گوناگونی داشته ام و بیشتر در زمینه مدیریت طراحی و توسعه پروژه های تحت وب فعالیت داشته ام.

خبر خوش

Myindustry: ایده تون چی بود؟

ما روزانه خبرهای بسیاری را پیگیری می کنیم که ماهیت منفی دارند از قبیل سیل زلزله کشتار سیل و مشکلات اقتصادی سیاسی کلید واژه هایی که در کل بار منفی دارند هر خبرگزاری داخلی یا خارجی شبکه های تلویزیونی سایت های خبری یا حتی شبکه های اجتماعی مجمو عه ای از مطالب است که زمانیکه هر فردی وقتی برای مطالعه این مطالب می گذارد باعث تخلیه انرژی و بار منفی روانی می شود. در این اخبار مشاهده می کنید که صحبت از اتفاقات ناخوشایند بحران های اقتصادی تحریم های یک جانبه اروپا علیه ایران که بعد از خواندن آن ها حس خوبی نداریم. متاسفانه مشکلی که وجود داره اینه که ما خودمان را اشباع می کنیم و این مساله اصلی است ما باید به خودمان توجه کنیم وقتمان را تا چه حد درگیر این گونه خبر ها می کنیم و در کل مگر ضرورتی دارد دانستن خیلی از این خبرها. رسانه ها تغذیه منفی می کنند و ما هم خیلی راحت به این خبر ها توجه می کنیم و علت این توجهات این است که انسان همیشه به حفظ بقا امنیت کاری و شغلی خودش و تضمین زندگی بهتر و راحت تر می باشدو بعد توجه انسان می رود به بعد ترس و اینکه بفهمد اتفاقات بد چه بوده و کجا بوده که سر من نیاد این اتفاقات و گاهی اوقات ما انسان های عادی به اندازه یک دیپلمات ارشد سیاسی اخبار سیاسی می خوانیم در صورتی که لزومی ندارد دانستن این اخبار. در کل بنده باور دارم اتفاقات بسیار خوشایندی در سراسر این عالم هستی در حال وقوع است که دانستن این اتفاقات انرژی و انگیزه مضاعفی خواهد داد شما در دستاورد های علمی فرهنگی اجتماعی ورزشی و حتی دانستن یک کسب و کار موفق می تونه به آدم انگیزه و امید دهد. به گفته مستر جانسون در روز گذشته بزرگترین رهبران دنیا عامل موفقیت خود را نگاه مثبت و آگاهانه به آینده می دانستند و نگاه مثبت حاصل نمیشه مگر اینکه تمرکز خاصی رو مسائلی بذاریم که این نگاه مثبت را به ما القا کنند. این همان کاری است که ما می خواهیم در پروژه خبر خوش انجام دهیم. اشتراک گذاری اطلاع رسانی و منتشر کردن افکار اخبار کاملا مثبت و خوشایند.

خبر آمد خبری در راه است        سر خوش آن دل که از آن آگاه است

آگاهی که در آن احساس خوش و باور خوش متجلی می شود را می توان با دادن تغذیه های مناسب تأمین کرد. به تشنگان خبر های خوش نوید می دهم که منتطر سایت و یا پروژه ای باشند که می تواند در کنار سایت های دیگر، وقتیکه احساس کردند می خواهند چیز خوشایندی بشنوند وارد آن شوند و بخوانند و وقتشان را هدفمند صرف کنند.

Myindustry: این ایده شما قرار است یک وب سایت باشد یا اپلیکشن یا یک شبکه اجتماعی؟

یک پروژه ای است که قابلیت انجام در بسیاری از پلت فورم ها را دارد و خوب برنامه ای که ما در این ۵۴ ساعت مدنظر داریم یک وب سایت خواهد بود که ما رویداد های مهم مجلات سایت های خبری تلویزیون را ردیابی و ترک می کنیم و بعد شیرازه آن ها را در مطالب خودمان منتشر می کنیم و علاقه مندان هر شاخه می توانند از این مطالب استفاده کنند. از قبیل راه اندازی پروژه های کارآفرین یا خبر از رویداد های مهم که می تواند باعث افزایش نوآوری شود.

Myindustry: درآمدزایی و business model طرح به چه شکل خواهد بود؟

تا حدودی روی این مساله فکر کرده ایم. بنده چون مدیر پروژه این کار هستم علاقه دارم تیم خوبی که جمع کرده ام که این افراد ایده هاشون را بگیرند و بنده فقط نباشم چون بنده فقط یک ایده دادم و از بین این ۷۰ ایده جزو ایده های برتر شده و رای بسیار بالایی گرفته و از دیروز به بعد ایده این تیم هست و این تیم باید تصمیم بگیره که چگونه در آمد زایی بکنه و business model ان چی باشه، البته این یک سایت تجاری نیست یک سایت عام المنفعه است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا