گفت و گو و مصاحبه

مصاحبه با دبیر اجرایی استارتاپ ویکند تهران

پس از ارائۀ ایده ها و انجام رأی گیری از شرکت کنندگان در مورد ایده های مطرح شده، در فاصله ای که مسئولان اجرایی کار شمارش آرا را انجام می دهند، مصاحبه ای را با جناب آقای altمهندس آقازاده، دبیر اجرایی استارتاپ ویکند تهران، ترتیب داده ایم. سید جهانگیر آقازاده از مدیران با سابقه در حوزه فناوری اطلاعات است که به عقیدۀ بسیاری در برنامه ریزی استراتژیک و پایه ریزی نام های بزرگی در صنعت فناوری اطلاعات کشور نقش کلیدی داشته است. در ادامه می توانید مصاحبه آقای آقازاده دبیر اجرایی استارت‌آپ ویکند تهران را با پایگاه اطلاع رسانی صنعت بخوانید. (استارت‌آپ ویکند چیست؟)

Myindustry: با عرض سلام و خداقوت. به نظرتون تا اینجای برنامه به عنوان اولین تجربۀ برگزاری استارتاپ ویکند چطور بوده؟

سلام خدمت شما. خوش آمدید. تا الان که واقعاً به نظر من به عنوان اولین تجربه فوق العاده بوده. البته برگزاری چنین مراسمی تا اینجای کار بیش از انتظار ما بود. چون مثل هر حرکت نوی دیگری استقبال گروه ها به خصوص اسپانسرها و شرکتهای سرمایه گذاری مثل همه جای دنیا، در واقع شرکتهایی که کارشون تبدیل این ایده ها به کسب و کار هست، خوب بوده با اینکه این شکل از شرکتها در ایران کمتر شناخته شده اند هرچند من این کم را هم خیلی قبول دارم. شرکتهایی که با علم و آگاهی و تمام قد همکاری کردند فوق العاده کار خوبی کردند اما در مورد خود مراسم، هم میزان شرکت کننده ها عالی بود و هم ایده هایی که ارائه شد. البته نه خود ایده ها، تعداد ایده های ارائه شده عالی بود که فکر می کنم در بین نشستهای استارتاپ در دنیا که تقریباً ۶۰ کشور دنیا و حدود ۳۰۰ شهر رو شامل میشه به گفتۀ نمایندۀ استارتاپ ویکند جهانی، این تعداد یک رکورد بوده البته مطمئن نیستیم، تا فردا معلوم خواهد شد. از این لحاظ عالی بود، یعنی فوق العاده بود. سخنرانان تقریباً مطالب فوق العاده خوبی گفتند شاید ما در جشنواره ها و نشستهای این شکلی بیشتر شاهد این هستیم که سخنرانهایی که دعوت می کنند بعضاً از اسپانسرها باشند و حرفهای تبلیغاتی بزنند اما اینجا همه در مورد کسب و کار و تجربه صحبت کردند. فی المثل آقای دکتر جوانمردی مطالب خیلی خوبی گفت دوستان خارجی هم ایده های بسیار خوبی رو مطرح کردند. دوستان برگزاری هم زحمات زیادی کشیدند. من هنوز نمود خبری رو ندیدم اما دوستان خبرنگار و سایتهای خبری رو واقعاً فعال دیدم. فکر می کنم اگر به کمک همه در دنیای صنعت وب بتوانیم این حرکت رو ادامه بدیم شاهد اتفاقات خیلی بهتر و بالاتری باشیم.

Myindustry: شکل گیری ایدۀ ورود این برنامه به ایران از کجا شروع شد؟

داستان اینطور بود که ما در جشنوارۀ وب، متوجه شدیم کسب و کارهای ما که امسال یکی به عنوان ایدۀ برتر انتخاب میشه، سال دیگه اون ایده دیگه وجود نداره و مرده. در ادامه فهمیدیم که اینها در کسب و کار و تجاری سازی ایده مشکل دارند. دنبال راه حل بودیم که با ین حرکت جهانی روبرو شدیم. به جای اینکه خودمون از صفر شروع کنیم، با این حرکت جهانی joint شدیم که اون رو به ایران بیاریم و انشا الله در آینده با کمک سازمانهایی مثل سازمان پژوهشهای علمی صنعتی بتوانیم اون رو در کل کشور برقرار کنیم.

Myindustry: به عنوان سوال آخر، این حرکت در سالهای آینده به چه صورت خواهد بود؟

انشاالله ماهانه برگزار خواهد شد. در دنیا به صورت هفتگی برگزار می شود. بعضی کشورها ۳ ماه یکبار هستند و بعضی ها ۲ ماه یکبار که من فکر میکنم ایران ظرفبت ماهانه رو دارد. چون شهرهای مختلف باید توسعه پیدا کند. ما امیدوار هستیم که بتوانیم حداقل سالی ۱۲ تا را در ایران برگزار کنیم.

alt

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا