اقتصاد جهانی

برای داشتن زندگی مرفه چقدر باید درآمد داشت؟

هر چند که برای داشتن زندگی مرفه و ثروتمند بودن در کشورهای مختلف میزان حداقل درآمدتان متفاوت خواهد بود، اما در کشوری نظیر قطر برای ثروتمند بودن باید بیش از دیگر کشورها درآمد داشته باشید.

به گزارش بورد آرتیکلز، درآمد ۶۰ هزار دلاری در سال در مناطق کمتر توسعه یافته درآمدی خوبی محسوب می شود اما همین درآمد در کشورهای توسعه یافته ممکن است اصلا قابل توجه نباشد. این رتبه بندی به این معنا نیست که کشورهای معرفی شده ثروت بیشتری از دیگر کشورها در اختیار دارند بلکه بدین معناست که افراد مقیم آن میانگین درآمد بیشتری از دیگر کشورها دارند.

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به کشورهایی که درآمد سرانه بالایی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده اند:

۱: قطر: قطر ثروتمندترین کشور جهان از لحاظ ثروت سرانه محسوب می شود و میانگین حقوق سالانه در این کشور به درآمدهای نفت و گاز، ۱۲۴ هزار و ٩٣٠ دلار وابسته است. برای آن که در ثروتمندترین کشور جهان به شخصی ثروتمند تبدیل شوید، می بایست سالیانه درآمد خیره کننده ٣٧۴ هزار و ۷۹۰ دلار داشته باشید.

۲: لوکزامبورگ: یکی از متمایزترین کشورهای جهان با جمعیتی با تحصیلات عالی لوکزامبورگ است که متوسط حقوق آن برای جمعیت کمتر از ۱ میلیونی این کشور ١٠٩ هزار و ۱۹۰ دلار است.

۳: سنگاپور: این واقعیت که سنگاپور یکی از پرجمعیت ترین بنادر دنیاست سبب شده که میانگین درآمد ساکنان آن ٩٠ هزار و  ۵۳۰ دلار در سال باشد. برای آن که در این کشور شخصی ثروتمند باشید، حقوق سالانه ٢٧١ هزار و ۵۹۰ دلاری نیاز است.

۴: برونئی: میانگین درآمد در این برونئی سرشار از منابع گازی ٧۶ هزار و ٧۴٠ دلار در سال است و برای این که در این کشور شخصی ثروتمند باشید باید درآمدی معادل ۲۳۰ هزار و ٢٢٠ دلار داشته باشید.

۵: ایرلند: میزان بالای تحصیلات و مقررات مناسب مالیاتی که مقادیر زیادی از سرمایه گذاری های خارجی را جذب کرده، سبب شده است میانگین درآمد سالانه اشخاص در این کشور ٧٢ هزار و ۶۳۰ دلار باشد و برای اینکه شخصی در این کشور ثروتمند محسوب شود، می بایست درآمد بالای ٢١٧ هزار و ۸۹۰ دلار در سال داشته باشد.

برای داشتن زندگی مرفه چقدر باید درآمد داشت؟

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا