اقتصاد جهانی

اینفوگرافیک:دلیل نه سوئیسی ها به یارانه میلیونی؟!

در این اینفوگرافیک عوامل اصلی اینکه ۷۰ درصد از مردم سوئیس به رفراندوم دریافت ماهانه ۲۵۰۰ فرانک پاسخ منفی داده اند را خواهید دید. این طرح با توجه به لزوم ارائه یک درآمد پایه غیرمشروط به هدف جایگزینی مزایای رفاهی متنوع ارائه گردید و در صورتی که به تصویب می رسید حقوق بیکاری، کمک هزینه اجتماعی و نیز بازنشستگی برداشته می‌شد.

نظرسنجی صورت گرفته در خصوص این طرح بر اساس تقاضای بخشی از مردم انجام شد.  در سوئیس به دلیل اینکه سیستم دموکراسی مستقیم رواج دارد و بسیاری از تصمیمات ملی یا ایالتی توسط مردم به تصویب می‌رسد، همه پرسی یکی از مهم ترین شیوه‌های دموکراسی در این کشور به حساب می آید. با توجه به قوانین سوئیس هر گاه ۱۰۰ هزار نفر از مردم درخواستی را جهت تصویب در سطح ملی امضا کنند، می بایست در خصوص آن موضوع همه پرسی انجام شود. نتایج این همه پرسی در صورت تصویب به عنوان یک پیش نویس به مجلس این کشور جهت تدوین نهایی و تصویب ارسال می شود.

در این خصوص نیز، دریافت یارانه نقدی به همه پرسی گذاشته شد؛ موضوعی که با مخالفت ۷۸ درصدی مردم روبرو گردید!

پاسخ منفی سوئیسی ها به یارانه میلیونی

برای مشاهده تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

منبع:اقتصاد آنلاین

اینفوگرافیک:دلیل نه سوئیسی ها به یارانه میلیونی؟!

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا