اقتصاد جهانی

شرکت‌هایی که بیشترین «میلیاردرها» را دارند

بر اساس آماری که یک موسسه معروف در شانگهای منتشر کرده است، بیش از ۲۱۸۸ میلیاردر در سراسر جهان وجود دارد که این اشخاص یا از راه کسب و کارهای خودساخته و خانوادگی و یا با کار در کمپانی های بزرگ و معتبر جهان به این سطح از ثروت و درآمد رسیده اند.

بیشترین میلیاردها

به نقل از زومیت ،  اشخاص ثروتمند و متمول که به روش های مختلف میلیاردر شده اند، هر کدام کسب و کار خاص خود را دارند. تعدادی از این افراد شرکت‌هایی را اداره می‌کنند که خودشان موسس آن بوده‌اند و برخی دیگر در کسب و کارهای خانوادگی یا در کمپانی های بزرگ مشغول به کار هستند. شرکت‌های بزرگی وجود دارند که میلیاردرهای زیادی در آنها مشغول به کار هستند. در ادامه‌ی این مطلب با ۵ عدد از این شرکت ها آشنا می‌شویم.

Facebook
دفتر مرکزی: منلوپارک، کالیفرنیا

تعدا کارمندان: ۱۲۷۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۵

این شرکت که متعلق به مارک زاکربرگ می باشد در سال ۲۰۰۴  به همراه داستین ماسکویتز، ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم و کریس هاگز تاسیس گردید. در سال ۲۰۱۵ درآمد فیسبوک به ۱۲.۵ میلیارد دلار ارتقا پیدا کرد و فیسبوک در صدر لیست بهترین شرکت‌های آمریکا برای کار توسط Business Insider جای گرفت.

Estée Lauder
دفتر مرکزی: نیویورک

تعدا کارمندان: ۴۴۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۵

استی لادر یک کمپانی تولیدکننده‌ی لوازم آرایشی و محافظت پوست است که در سال ۱۹۴۶ توسط یک زوج به نام‌های Estée Lauder و Joseph Lauder تاسیس گردید. در حال حاضر خانواده‌ی لادر ۷۷ درصد از مالکیت کمپانی را در اختیار دارند که ارزشی بالغ بر ۱۶.۵ میلیارد دلار دارد.

Hennes & Mauritz
دفتر مرکزی: استکهلم، سوئد

تعدا کارمندان: ۹۳۳۵۱

تعداد افراد میلیاردر: ۵

کمپانی معروف هانس و ماریتز که به H&M نیز معروف می باشد، در صنعت پوشاک و زیورآلات به فعالیت مشغول است. این کمپانی در سال ۱۹۴۷ توسط ارلینگ پرسون Erling Persson راه اندازی شد. پسر وی یعنی استفان پرسون Estefan Persson به مدت ۶ سال تا سال ۱۹۹۸ مدیر عامل این شرکت بود. استفان در حال حاضر به عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت مشغول است و ۲۸ درصد سهام کمپانی را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر، پسر استفان یعنی Karl-Johan مدیر عامل H&M می باشد.

Infosys
دفتر مرکزی: بنگلور، هندوستان

تعدا کارمندان: ۱۹۳۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۵

اینفوسیس، یک شرکت مشاور و برون‌سپاری پروژه‌های تکنولوژی هندوستان می باشد که توسط ۶ شریک با نام‌های K. Dinesh, S. Gopalakrishnan, Narayana Ramarao Nagavara Murthy, Nandan M. Nilekani, Pandit Shrikant, و S. D. Shibulal در سال ۱۹۸۱ تاسیس گردید. مدیر عامل کنونی این مجموعه، Vishal Sikka است. درآمد اینفوسیس در سال پیش به ۸.۶ میلیارد دلار رسیده است.

SACI Falabella
دفتر مرکزی: سانتیاگو، شیلی

تعدا کارمندان: ۹۸۳۲۴

تعداد افراد میلیاردر: ۵

فالابلا با عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم دوزندگی توسط سالواتور فالابلا در سال ۱۹۳۷ راه اندازی گردید. پس از تغییر و تحولات بسیاری، این شرکت به یک نیروگاه تبدیل شد و در حال حاضر توسط خانواده‌ی سولاری که از نوادگان فالابلا می باشند اداره می گردد.

Walmart
دفتر مرکزی: بنتونویل، آرکانزاس

تعدا کارمندان: ۲۲۰۰۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۷

مجموعه فروشگاه‌های والمارت در آغاز توسط دو برادر به نام‌های ساموئل و جیمز والتون در سال ۱۹۶۲ راه اندازی گردید. این شرکت امروزه در سرتاسر جهانا ۱۱ هزار فروشگاه دارد. ۶ نفر از اعضای خانواده‌ی والتون، بزرگ‌ترین سهام‌داران این کمپانی می باشند و حدود ۵۴ درصد از سهام مالکیت والمارت را در اختیار دارند.

SC Johnson & Son
دفتر مرکزی: راشین، ویسکانسین

تعدا کارمندان: ۱۳۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۷

این مجموعه که سازنده و فروشنده لوازم تعمیر ونگهداری و نظافت خانگی هستند توسط اس‌سی جانسون در سال ۱۸۸۵ آغاز به کار کرد. پسر وی یعنی هربرت فیسک جانسون تا سال ۱۹۲۸ مدیریت این شرکت را عهده دار بود و بعد از دنیا رفت. پس از مرگ وی، این شرکت بین دو فرزندش تقسیم گردید و این دو فرزند تا به امروز مالکیت ۱۰۰ درصد از کمپانی جانسون را در اختیار دارند.

Dr. Oetker
دفتر مرکزی: بیلفلد، آلمان

تعدا کارمندان: ۲۸۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۸

این شرکت خانوادگی در سال ۱۸۹۱ راه اندازی شد، در تولید مواد غذایی نظیر پودر کیک، بکینگ پودر، پیتزای منجمد و محصولاتی نظیر آن فعالیت دارد. شروع کار این کمپانی، با اختراع بکینگ پودر فاسد نشدنی توسط دکتر آگوست اوتکر بود.

Roche
دفتر مرکزی: بازل، سوئیس

تعدا کارمندان: ۸۸۵۰۹

تعداد افراد میلیاردر: ۹

شرکت بسیار وسیع بیوتکنولوژی راش، در سال ۱۸۹۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر، پیشرو تحقیقات درمانی و ارائه‌ی راهکارهای جدید درمانی می باشد. نوادگان موسس راش یعنی Fritz Hoffmann-La Roche در حال حاضر بزرگ‌ترین سهام‌داران این شرکت هستند که حدود ۴۵ درصد از سهام را در اختیار دارند.

Cargill
دفتر مرکزی: وایزتا، مینه‌سوتا

تعدا کارمندان: ۱۵۰۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۱۰

شرکت کارگیل در سال ۱۸۶۵ توسط Cargill تاسیس شد. این شرکت ابتدا به عنوان سیلو و انباردار دانه‌های خوراکی فعالیت می‌کرد و در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت خصوصی آمریکا است. تجارت کنونی شرکت کارگیل، تولید و عرضه‌ی محصولات غذایی، کشاورزی و صنعتی است.

Hyatt
ساختمان مرکزی: شیکاگو، ایلینویز

تعدا کارمندان: ۴۵۰۰۰

تعداد افراد میلیاردر: ۱۱

شرکت‌ هتل‌داری و تشریفات بین‌المللی هیات کار خود را از سال ۱۹۵۷ و زمانی آغاز کرد که Jay Pritzker، مسافرخانه‌ی Hyatt House در لس‌آنجلس را خرید. در حال حاضر ۱۱ نفر از اعضای خانواده‌ی پریتزکر در لیست ملیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۶ از سوی مجله‌ی فوربس معرفی گردید.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا