عمومی

Startup Weekend در تهران

استارتاپ ویکند (Startup weekend) یک جنبش جهانی است که در آن، کارآفرینان جوان که در پی یادگیری اصول ایده پردازی، پرورش ایده و راه اندازی کسب و کار بر مبنای آن ایده ها هستند، گرد هم آمده و از تجربیات و تخصص هم بهره مند می شوند. این رویداد، بزرگترین رویدادی است که در جهان، این قشر از افراد را دور هم جمع می کند و تا به حال بیش از ۴۰۰ بار در ۱۰۰ کشور دنیا در سال ۲۰۱۱ اجرا شده است.

استارت آپ ویکند تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت، سازمان مرکزی این رویداد مردم نهاد (NGO) در سیاتل، واشینگتون می باشد ولی مجریان آن در بیش از ۲۰۰ شهر جهان پراکنده هستند. در واقع، کارآفرینان از پکن و توکیو گرفته تا ژوهانسبورگ و لندن و ریودوژانیرو، در کاگاه هایی به مدت یک آخر هفته گرد هم می آیند تا ایده پردازی کنند، تیم تشکیل دهند و کسب و کاری را ره اندازی کنند.

برای اولین بار، این برنامه قرار است در تهران نیز در همین آخر هفته، ۱۵ تا ۱۷ شهریور، مصادف با ۵ تا ۷ سپتامبر ۲۰۱۲ برگزار شود. در برنامۀ استارتاپ ویکند، برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران محصول و مشتاقان کارآفرینی گرد هم آمده و ایده هایشان را به اشتراک گذاشته، تشکیل تیم می دهند و محصولی را ساخته و تجارت نوپایی را آغاز می نمایند. این برنامه با معرفی ایده های شرکت کنندگان در ۶۰ ثانیه آغاز و افراد با انتخاب ایده های برتر، بهترین تیم ها را تشکیل می دهند. آنها در انتهای هفته بر روی توسعه مشتریان، بررسی ایده و ساخت پایلوت با استفاده از تجربه مربیان حرفه ای فعالیت می نمایند و در بعدازظهر جمعه با ارائه دموی محصول خود به هیئت داوران و سرمایه گزاران، بازخوردهای ارزنده ای را از آنها دریافت می نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت به نقل از وبسایت رسمی Startup Weekend،در طی این برنامه سعی می شود یک پروژه بطور کامل به حالت پایلوت درآمده و آمادۀ بهره برداری گردد. با این حال ممکن است زمان برای این کار در برخی پروژه ها کافی نباشد. با این حال رقابت بین تیم ها این موضوع را به یک هدف حیاتی تبدیل می نماید.

حامیان برنامه

در میان حامیان جهانی این برنامه، نامهای مشهوری چون گوگل، آمازون و پارک تجاری مایکروسافت به چشم می خورند که خود نشان دهندۀ سطح اعتبار پروژه بوده و برگزاری چنین برنامه ای در کشورمان را باید به فال نیک گرفت.

alt

برنامۀ زمانی مراسم

زمان
چهارشنبه
زمان
پنجشنبه
زمان
جمعه
۱۴:۰۰ پذیرش شرکت کنندگان ۰۸:۰۰ پذیرایی صبحانه ۰۸:۰۰ پذیرایی صبحانه
۱۸:۰۰ آغاز برنامه ۰۹:۰۰ ادامۀ فعالیت تیمها ۰۹:۰۰ ادامۀ فعالیت تیمها
۱۸:۳۰ سخنرانی کلیدی ۱۳:۰۰ پذیرایی ناهار ۱۳:۰۰ پذیرایی ناهار
۱۹:۰۰ معرفی ایده ها ۱۴:۰۰ ادامۀ فعالیت تیمها ۱۴:۰۰ آمادگی برای ارائۀ کارها
۲۰:۰۰ رأی گیری ایده ها ۱۷:۰۰ سخنرانی کلیدی ۱۷:۰۰ ارائۀ کارها به داوران
۲۰:۳۰ آغاز تشکیل تیمها ۱۷:۳۰ ادامۀ فعالیت تیمها ۱۹:۰۰ اعلام برندگان و تقدیر
۲۱:۰۰ شروع کار تیمها ۲۰:۰۰ پذیرایی شام ۲۰:۳۰ پذیرایی شام
۲۲:۰۰ پذیرایی شام ۲۱:۰۰ ادامۀ فعالیت تیمها ۲۲:۰۰ خداحافظی

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا