عمومی

این مرد هندی، جایگاه رئیس علی بابا را گرفت

سال ها بود که جک مای چینی، عنوان ثروتمندترین مرد آسیا را به خود اختصاص داده بود، اما حالا موکاش آمبانی، بنیان‌گذار گروه «رلیانس» با ۴۴.۳ میلیارد دلار ثروت، جای رئیس علی بابا را در جایگاه ثروتمندترین فرد آسیا گرفت.

به نقل از بلومبرگ، رلیانس یک مجموعه مادر می باشد که در زمینه صنایع مخابراتی و پالایشگاهی به فعالیت مشغول است. با افزایش ۱.۶ درصدی نماد این گروه در جدیدترین معاملات بورس هند، ثروت آمبانی هندی به ۴۴.۳ میلیارد دلار رسید و وی با پشت سر گذاشتن جک ما با ۴۴ میلیارد دلار ثروت در صدر لیست ثروتمندان آسیایی صعود کرد.

به نقل از اقتصادآنلاین، آمبانی در سال جاری موفق گردید، ۴ میلیارد دلار به ثروت خود بیفزاید، در شرایطی که جک ما، سال جاری ۱.۴ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده است. نیتین تیواری، تحلیل گر بورس بمبئی در اینباره اعلام کرد: می‌توانیم چشم‌انداز روشن‌ تری از آینده گروه رلیانس را متصور شویم.

آمبانی در حال حاضر می خواهد بزرگ‌ ترین پالایشگاه جهان در ایالت جاماناگار هند را تکمیل کرده و مالک سودآورترین بنگاه هندی گردد.

بعد از این فرد هندی، جک ما با ۴۴ میلیارد دلار ثروت در جایگاه دوم ثروتمندترین فرد آسیا قرار دارد. وی بنیانگذار و مدیرعامل فروشگاه اینترنتی علی باباست که بزرگ‌ ترین خرده‌ فروشی اینترنتی چین به شمار می آید. این شرکت بازار بسیار وسیعی در چین دارد و فروش آن در سال ۲۰۱۷ از کل فروش شرکت‌ های آمازون و AB بیشتر بوده است.

این مرد هندی، جایگاه رئیس علی بابا را گرفت

این مرد هندی، جایگاه رئیس علی بابا را گرفت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا