عمومی

۸۱ میلیون نفر؛ جمعیت ایران در روزهای پایانی سال ۹۶

با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، جمعیت ایران در روزهای پایانی سال ۱۳۹۶، از مرز ٨١ میلیون نفر عبور کرد، به گزارش این مرکز، ساعت جمعیتی، در هر لحظه جمعیت کشور را با توجه به برآورد رشد جمعیتی، نمایش می دهد.

81 میلیون نفر؛ جمعیت ایران در روزهای پایانی سال 96بر همین اساس، ساعت جمعیتی مرکز آمار کشور نشان دهنده آن است که جمعیت ایران در روزهای پایانی سال ١٣٩۶ از مرز ٨١ میلیون نفر عبور کرده است. ساعت جمعیتی تغییرات تعداد جمعیت و رشد آن را در ارتباط با زمان به نمایش می گذارد. در ایران برای اولین بار ساعت جمعیتی در سال ١٣٨٨ بر روی سایت مرکز آمار ایران قرار گرفت و از آن سال به بعد تخمین های جمعیتی به صورت لحظه ای در اختیار کاربران قرار می­گیرد. به منظور محاسبه ساعت جمعیتی طراحی شده در درگاه ملی آمار ابتدا عوامل موثر بر رشد جمعیت نظیر باروری، مرگ و میر، مهاجرت برای کل کشور در نظر گرفته می­ شود.

شایان ذکر است که برای اولین بار، نخستین ساعت جمعیتی بر روی سایت سازمان ملل متحد طراحی گردید. این ساعت با توجه به بزرگی رقم جمعیت دنیا، تعداد جمعیت برآورد شده را به صورت لحظه ­ای به نمایش می گذارد. پس از سازمان ملل، کشورهای پر جمعیتی همچون چین، ایالات متحده آمریکا و هندوستان و در نهایت کشورهای کم جمعیت‌ تر همچون استرالیا، کانادا و نیوزلند ساعت جمعیتی را بر روی سایت های مرتبط طراحی نموده و براورد جمعیت را به صورت لحظه‌­ای در اختیار مردم قرار دادند.

با توجه به ساعت جمعیتی مرکز آمار ایران، جمعیت کشور در روزهای پایانی سال جاری از مرز ٨١ میلیون نفر عبور کرده است.

۸۱ میلیون نفر؛ جمعیت ایران در روزهای پایانی سال ۹۶

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا