عمومی

با باارزش ترین استارت آپ های آمریکایی آشنا شوید

با اینکه تقریباً یک سال از از رسوایی ها و چالش های اخیر شرکت اوبر (Uber) می گذرد، این استارت همچنان با ارزش ترین استارت آپ آمریکا است. در سال اخیر، تعداد کمپانی های خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار یا به اصطلاح تک شاخ ها (unicorns) به شدت رو به رشد بوده است. اما همزمان با شرایطی که تعداد استارت آپ های تک شاخ ها رو به رشد هستند، یک گروه جدیدی از استارت آپ ها نیز شکل گرفته اند: « decacorns»، استارت آپ هایی که ارزش آن ها بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

اوبر و Airbnbs از جمله استارت آپ ها Deccorns به حساب می آیند. با کمک Pitchbook استارت آپ هایی با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار مشخص شده اند که در ادامه به ۵ تا از باارزش ترین آن ها آشنا می شویم، ناگفته نماند که این استارت آپ ها تاثیر بسزایی در پیشرفت صنعت تکنولوژی داشته اند.

با باارزش ترین استارت آپ های آمریکایی آشنا شوید

شماره ۵: Pinterest

ارزش: ۱۲٫۳ میلیارد دلار

مدیرعامل: بن سیلبرمن

ژوئن ۲۰۱۷، پینترست، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و ارزش آن به ۱۲٫۳ میلیارد دلار رسید.

این استارت آپ، مجموعه ای از شبکه های اجتماعی و دفترچه خاطرات آنلاین می باشد که در حال حاضر بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر در آن به فعالیت مشغول می باشند که بیش از نیمی از آنها بین المللی هستند. این کمپانی در ماه های اخیر تمرکزش روی بازارهای خارج از کشور نظیر انگلستان، فرانسه، آلمان، ژاپن و برزیل را دوبرابر کرده است. آگوست گذشته، پینترست موفق شد خدمات نشانه گذاری آنلاین Instapaper را هم به دست آورد.

پینترست انتظار دارد که در سال ۲۰۱۷ درآمدی معادل ۵۰۰ میلیون دلار از طریق تبلیغات کسب کند که ۶۷ درصد بیش از درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری اش سال گذشته خواهد بود.

سال ۲۰۱۶ شایعاتی مبنی بر ورشکستگی Pinterest اعلام شد، اما هجوم سرمایه گذاران نشان داد که نخستین عرضه عمومی آن می تواند باز هم به تعویق بیافتد.

شماره ۴: WeWork

ارزش: ۲۱ میلیارد دلار

بنیانگذاران WeWork: میگوئل مک کلوی و آدام نئومان

استارت آپ WeWork سال پرمشغله ای را پشت سرگذاشته است. آن ها بودجه خود را به ۴٫۴ میلیارد دلار از طریق سافت بانک در چند ماه گذشته ارتقا دادند.

آنها ساختمان جدید ۸۵۰ میلیون دلاری برای ستاد جدید خود خریداری کردند و یک سازمان دیگر در سان فرانسیسکو نیز خریدند. آنها علاوه بر این چندین استارت آپ دیگر را خریدای کرده اند.

WeWork اکنون با ارزش ترین استارت آپ در شهر نیویورک به حساب می آید.

شماره ۳: SpaceX

ارزش: ۲۱٫۱ میلیارد دلار

مدیرعامل: الون ماسک

در جولای سال پیش، SpaceX 350 میلیون دلار در بودجه جدید خود کسب کرد که سبب شد ارزش آن به بیش از ۲۱ میلیارد دلار برسد.

این استارت آپ هوا فضایی توسط الون ماسک میلیاردر معروف راه اندازی شد. این کمپانی سال پیش ۱۶ موشک به فضا پرتاب کرده است. هرچند که در طول این مدت خسارت هایی هم دیده است و یکسری از موشک ها منفجر شدند. اما این کمپانی همچنان به ایده پردازی بلندپروازانه خود را ادامه می دهد. ماسک همچنین می خواهد Tesla Roadster را در سال آینده راه اندازی کند.

شماره ۲: Airbnb

ارزش: ۳۱ میلیارد دلار

مدیرعامل: براون چسکی

استارت آپ اجاره خانه Airbnb سال گذشته با مشکلاتی رو به رو شد، اما با این حال او همچنان جایگاه دوم در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

Airbnb سال گذشته با شکست های زیادی در سان فرانسیسکو و نیویورک روبرو شد. اما باز هم مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار در بودجه در نظر گرفته است. او تصمیم دارد یک سرویس جدید به نام Trips راه اندازی نماید و می خواهد به یک شرکت مسافرتی کامل تبدیل گردد.

مارس ۲۰۱۷، Airbnb ارزشی معادل ۳۱ میلیارد دلار بدست آورد. او در ماه نوامبر استارت آپ دیگری به نام Accomable را در دست گرفت که به افراد دارای معلولیت یاری می رساند تا امکانات رفاهی در جاده ها پیدا کنند.

شماره ۱: Uber

ارزش: ۶۸ میلیارد دلار

مدیرعامل: دارا خسروشاهی

با اینکه یک سال از رسوایی ها و چالش های اوبر می گذرد، این شرکت هنوز هم با ارزش ترین استارت آپ آمریکاست.

بودجه این استارت آپ تاکسی یاب، در چند سال گذشته تا چند میلیارد دلار افزایش داشته است. از جمله ۳٫۵ میلیارد دلار از صندوق سرمایه گذاری عربستان و ۲ میلیارد دلار نیز در قالب یک وام حمایتی. به تازگی هم بلومبرگ در گزارشی ذکر کرد ه سافت بانک ژاپن می خواهد ۴۸ میلیون دلار از سهم سهامداران اوبر را خریداری نماید.

این استارت آپ احتمالا انتظار پایان سال ۲۰۱۷ می کشد. سالی که در آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. در این سال تراویس کالانیک، بنیانگذار این استارت آپ از سمت مدیرعاملی برکنار گردید و از ماه آگوست، دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت شده است.

با باارزش ترین استارت آپ های آمریکایی آشنا شوید

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا