عمومی

معرفی ۴ شهر بدون اتومبیل در دنیا

با وجود اینکه بیش از یک قرن است که حمل و نقل موتوری پا به زندگی مردم جهان گذاشته است و با خود مزایای بسیاری را به همراه آورده است اما تعداد زیادی از شهرهای جهان به آثار زیانبار و منفی آن پی برده اند و سعی کرده اند تا حضور این وسایل را از زندگی خود کمرنگ کنند. برای داشتن یک شهر بدون خودرو، شهرداری های مختلف در اقصا نقاط جهان از تکنیک های متفاوتی برای جلوگیری از استفاده از خودرو بهره می برند، مانند اخذ جریمه ها و مجوزهای با بهای بالا برای استفاده از اتومبیل.

در ادامه به معرفی ۴ شهر می پردازیم که در آن ها از خودرو استفاده نمی شود:

ونیز واقع در ایتالیا

عبور و مرور در این شهر به استفاده از دوچرخه متکی است. شبکه های جاده ای باریک در این شهر، قبل از اختراع اتومبیل بوجود آمده اند. ونیز بزرگ ترین شهر بدون ماشین در قاره اروپا به شمار می آید.

معرفی 4 شهر بدون اتومبیل در دنیا

جزیره ماکیناک واقع در میشیگان

از اواخر قرن ۱۹، جزیره ماکیناک به خاطر تعداد زیادی از رویدادهای فرهنگی، سابقه تاریخی، زیبایی های معماری و امکانات تفریحی، دارای جذابیت های گردشگری بوده است. این جزیره به عنوان یک نشانه ملی تاریخی معروف شده است، این جزیره کلیه حمل و نقل موتوری را در سال ۱۸۹۸ ممنوع اعلام نمود. البته ناگفته نماند که وسایل نقلیه خدماتی و اورژانس و همچنین وسایل نقلیه ضد برف در زمستان آزاد است.

جزیره لامو واقع در کنیا

دقیقا مانند شهرهای قدیم دیگر که قبل از کشف وسایل نقلیه بوجود آمده اند، لاموی کنیا که در یونسکو نیز ثبت تاریخی گردیده، این جزیره دارای خیابان های کوچک و بدون هیچ نشانه ای از یک ماشین است. دولت کنیا حمل و نقل موتوری را در این جزیره ممنوع اعلام کرد و مردم از دوچرخه به منظور رفت و آمد استفاده می کنند. بیشتر خیابان های لامو آنقدر باریک است که شاید فقط یک ماشین بتواند از داخل آن ها رد شود.

جتهورن واقع در هلند

گاهی اوقات «ونیز کوچک» نامیده می شود، جتهورن یک منطقه جذاب در هلند به شمار می آید. به غیر از کانال های آن، شباهت دیگری با ونیز دارد یعنی بدون هیچ گونه اتومبیل است. تا به امروز، Giethoorn فقط توسط قایق قابل دسترسی است و یکی از معروف ترین شهرهای دنیاست که قبل از اتومبیل ساخته شده اند.

مردمی که در شهرهای بدون اتومبیل زندگی می کنند، به مزایای بسیار زیادی که از آن لذت می برند، تاکید دارند. بعنوان نمونه، کاهش وابستگی به فرآورده های نفتی سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می گردد. عدم وجود اتومبیل نیز آلودگی صوتی، حوادث خودرو و تراکم ترافیک را کم می کند. شهروندان این شهرها از محیط های سالم با فضاهای تمیز و گسترده که می توانند به طور کامل استفاده شوند، لذت می برند.

معرفی ۴ شهر بدون اتومبیل در دنیا

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا