برای پیش ثبت‌نام در وبینار رایگان جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402 روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری فروردین ماه می‌باشد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402»فرصت


سیستم های اطلاعات مدیریت

سیستم های اطلاعاتی

دوره دیجیتال مارکتینگ

سیستم های اطلاعات مدیریت

SAP چیست؟

با تأسشرکت SAPیس شرکت فاوا گسترش با سرمایه گذاری ایران خودرو در سال 1384، پای شرکت بزرگ و مشهور SAP (اس. آ. پ. که در میان فارسی زبانان سَپ هم خوانده می شود) و محصولات آن به ایران باز شد. این مقاله قصد معرفی شرکت SAP و محصولات آن را دارد. از آنجا که تمرکز محصولات این شرکت تنها بر نوع خاصی از نرم افزارها است و استفاده کنندگان نیز فارغ از محصول مورد استفاده، آن را تنها با نام SAP می شناسند، در این مقاله نیز نام شرکت و محصولات آن یکسان فرض شده اند.

ادامه مطلب...

سیستم پردازش تراکنش ها (Transaction Processing System)

مدیران عملیاتی، میانی و ارشد در یک سازمان، هر کدام از سیستم های معینی در تصمیم گیری های خود و اداره ی سازمان کمک می گیرند. مدیران اجرایی و عملیاتی به سیستم هایی نیاز دارند که فعالیت ها و تراکنش اطلاعات را در سازمان ردیابی و ثبت کند، مانند ارقام فروش، برگه های رسید، سپرده های بانکی، پرداخت حقوق کارکنان، اعتبارات و یا گردش مواد در یک کارخانه. یک سیستم پردازش تراکنش ها (Transaction Processing Systems, TPS) این نوع اطلاعات را فراهم می کند. این سیستم رایانه ای، تراکنش های معمول و روزمره برای اداره کردن کسب و کار را اجرا و ثبت می کند.

ادامه مطلب...

سیستم اطلاعاتی چیست؟ تعریف، کارکرد و اجزا

تعریف

یک سیستم اطلاعاتی را می توان مجموعه ای از عناصر وابسته به هم (interrelated) تعریف کرد که وظیفه ی جمع آوری (collect, retrieve)، پردازش (process)، ذخیره (store) و توزیع کردن (distribute) اطلاعات به منظور پشتیبانی از تصمیم سازی و کنترل را در یک سازمان بر عهده دارد. علاوه بر پشتیبانی از تصمیم سازی، هماهنگی و کنترل بخش های مختلف سازمان، یک سیستم اطلاعاتی می تواند به مدیران و کارکنان در تحلیل مشکلات، تجسم بهتر و تصویر کردن موضوعات پیچیده و همچنین در تولید محصولات جدید کمک کند.

ادامه مطلب...

اهداف راهبردی سیستم های اطلاعاتی در کسب و کار

چرا امروزه استفاده از سیستم های اطلاعاتی برای سازمان ها حیاتی است؟ شرکت ها به چه منظوری در سیستم ها و فن آوری های اطلاعاتی سرمایه گذاری می کنند؟ بر اساس تحقیقی، بیش از 23 ملیون مدیر و 113 ملیون کارمند در کشور آمریکا، برای انجام شغل روزانه ی خود به سیستم های اطلاعاتی وابسته هستند. به علاوه، ادامه ی کار برخی بخش های اقتصادی بدون سرمایه گذاری های کلان در این سیستم ها اساساً قابل تصور نیست، به گونه ای که شرکت های فعال در تجارت الکترونیک مانند آمازون و گوگل بدون این سیستم ها قابل تصور نخواهند بود. شرکت های خدماتی در بخش های بانکداری، بیمه، معاملات املاک و حتی بخش هایی مانند خدمات مسافرتی، آموزش و بهداشت و درمان بدون سیستم های اطلاعاتی قادر به فعالیت نخواهند بود. فروشگاه های خرده فروشی مانند وال مارت و تولیدکنندگانی مانند جنرال موتورز برای بقا و رشد خود به سیستم های اطلاعاتی نیازمندند. درست مانند قرن بیستم که کسب و کارها احتیاج به ساختمان های بزرگ و مجهز به آسانسور، خطوط تلفن، کمد های بزرگ بایگانی و غیره داشتند، فن آوری اطلاعات نیز شالوده و پایه ی کسب و کار در قرن بیست و یکم را تشکیل می دهد. مطلب پیش رو با آوردن مثال هایی از دنیای واقعی، به بررسی این موضوع می پردازد که شرکت ها چه هدفی از سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی دارند و این سیستم ها چه قابلیت هایی در سازمان ایجاد می کنند؟


ادامه مطلب...

صفحه 1 از 3

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام