منابع انسانی

توصیه هایی برای افزایش راندمان کاری

انسان‌های موفق همواره درصدد دستیابی به راهکارهایی موثر برای افزایش بازدهی و راندمان کاری خود هستند و در این راستا از تمامی امکانات ممکن بهره می‌برند. در دنیای مدرن امروز اینترنت شبکه‌های اجتماعی و وسایل نوین ارتباطی تماما در خدمت انسان قرار گرفته‌اند تا اثرات مثبتی را بر زندگی شخصی و شغلی موجب شوند.

در کنار این پیشرفت‌های چشمگیر تکنیک‌های ساده‌ای نیز برای افزایش موفقیت و راندمان کاری وجود دارند که رعایت آن‌ها تاثیرات محسوسی را درپی خواهد داشت. از این رو با بکارگیری تکنیکهای ساده و بی‌هزینه‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، می‌توانید راندمان کاری خود را افزایش دهید.

چرا کار می‌کنید ؟ 

یکی از عواملی که می‌تواند نقش موثری را در افزایش راندمان کاری ایفا کند، مشخص کردن اهداف و دلایل برای فعالیت‌های شغلی است. حال هر اندازه که کار شما عادی و کسل کننده باشد، تعیین اهدافی مشخص می‌تواند باعث افزایش انگیزه کاری شما گردد. البته اغلب مردم دلیل پرداختن به شغل را تامین خوراک و پوشاک اعضای خانواده‌شان عنوان می‌نمایند، اما دلایل بیشمار دیگری همچون تامین هزینه‌های سفرهای تفریحی، پرداخت وام، سرمایه گذاری در بخش‌های تجاری و اقتصادی و…. را نیز می‌توان درنظر گرفت. در نتیجه تعیین هدف و احساس موفقیت پس از دستیابی به آن، نقش مهمی را در افزایش کیفیت و راندمان کاری شما به عهده دارد.

تهیه‌ی لیست کارهای روزانه

تهیه لیستی از کارهای روزانه، یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند تمرکز شما را برای انجام وظایفتان افزایش دهدهر چند این مسئله در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما اهمیت بسیار آن همواره مورد تاکید بوده است. برای تهیه این لیست به دو روش می‌توان عمل کرد. یکی به کار بردن شیوه سنتی است که در ابتدای صبح و یا کار روزانه، امور مورد نظر خود را در دفترچه‌ای کوچک یادداشت می‌نمایید و در انواع پیشرفته و امروزی نیز از شیوه‌های مدرن و پیشرفته آنلاین برای انجام این کار استفاده می‌شود.

در حال حاضر سایت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند که می‌توانید با عضویت در آن‌ها امور روزانه خود را ثبت و مدیریت کنید. یکی از بهترین سایت‌هایی که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازد، Rememberthemilk است. در کل از هر روشی که برای این کار استفاده می‌کنید؛ اولویت دادن به انجام کارهایی که باید در طول روز به آن‌ها رسیدگی شود؛ باعث افزایش بازدهی و راندمان کاری شما خواهد شد.

کاری را انجام دهید که به آن علاقمند هستید

علاقمندی به انجام کارهای روزانه مسلما پرداختن به هر امر دشواری را برای شما آسان می‌کند. کار کنید و در کنار آن سعی نمایید تا به‌‌ همان میزان علاقه خود را به انجام امور کاری افزایش دهید. اگر توانایی انجام این کار را ندارید، شاید بهترین گزینه برای شما پیدا کردن فرصت شغلی دیگری باشد.

اما این نکته را همواره در نظر داشته باشید که پیدا کردن شغلی جدید که از هر لحظه انجام آن لذت ببرید اگر غیر ممکن نباشد مسلما آسان هم نخواهد بود.بنابراین سعی کنید تا از شغل فعلی خود لذت برده و در نتیجه راندمان کاری خود را افزایش دهید.

عواقب انجام ندادن کار را در نظر بگیرید

در پایان می‌توان به نکته‌ای جالب اشاره کرد؛ در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا انگیزه لازم برای افزایش کیفیت و بازدهی کاری را در شما ایجاد نمی‌کند، عواقب انجام ندادن وظایف و کار روزانه خود را در نظر بگیرید!

بی‌توجهی به وظایف شغلی می‌تواند نتایج ناخوشایندی را در پی داشته باشد. در ابتدا این امر با توبیخ‌های شفاهی و کتبی آغاز شده و در صورت ادامه کم کاری با اخراج از محل کار پایان یابد. پس تمام تلاش خود را انجام دهید تا کارهایی را که به شما محول شده است به درستی انجام داده و بازدهی کار خود را افزایش دهید.

منبع: پول نیوز

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا