نقش های تیمی Belbin
تاثیر درک مناسب نقش های تیمی در بهبود عملکرد تیم
عملکرد یک تیم، زمانی به بهترین شکل خود می رسد که وظایف و مسئولیت های هر یک از اعضا کاملاً واضح و مشخص باشند. در این حالت طبیعتاً تمام نقش هایی که برای رسیدن به هدف تیم لازم هستند عملکرد مناسبی دارند. اما گاهی اوقات، علیرغم مشخص بودن نقش ها و مسئولیت ها، تیم نمی تواند از تمام توان بالقوه خود بهره مند شود.
در تیم کاری شما این اتفاق چقدر رخ می دهد؟ شاید بعضی اعضای تیم نمی توانند انتظارات شما را برآورده نمایند و شاید برخی از افراد، از انعطاف پذیری کافی برخوردار نیستند. ممکن است فردی که بعنوان خبره و متخصص تیم قرار دارد در واقع افق دید وسیع تری از سایرین نداشته باشد و به این ترتیب نتواند انتظارات را برآورده نماید. و یا شاید یکی از اعضای تیم به علت مخالفت با رویکرد سایرین، دچار یأس و نا امیدی شده باشد و در نتیجه عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد.
ادامه مطلب...هیچ چیز انسان را به این اندازه خوشحال نمی کند جز احساس قدم برداشتن در راه پیشرفت. مدیران می توانند با از بین بردن موانع غیرضروری در این راه، انگیزه ی کارکنان خود را بالا ببرند.
در یک تحقیق میدانی جدید توسط مجله ی Harvard Business manager (یکی از زیرمجموعه های انتشارات Spiegel) از حدود 600 مدیر سطوح مختلف سازمانی سؤال شد که انگیزه و احساس کارکنان شما، بیشتر از همه به کدام گزینه وابسته است؟
ادامه مطلب...
منبع: دنیای اقتصاد
اگر در دوران رکود اقتصادی هنوز کارتان را از دست نداده اید، مطمئنا این احتمال را می دهید و اگر صبر کنید می بینید که حجم کارتان افزایش می یابد. زمان استراحتتان کم می شود و متوجه می شوید که وظایفتان بیشتر از تخصصتان شده است.
اگر همه اینها کافی نبود تا فشار خونتان را بالا ببرد، یک مطالعه از دانشکده مدیریت دانشگاه ملی فلوریدا نشان می دهد که در زمان بحران توقع مدیران افزایش می یابد و فشار کاری در دفتر کار بیشتر می شود. نگران نشوید، نفسی عمیق بکشید و مطالب زیر را بخوانید تا آرام شوید.
چیزهایی که برای مقابله با استرس نیاز دارید:
ادامه مطلب...منبع: MIT Management Review نوشته ی E. Chandler, Lillian Eby and Stacy McManus به نقل از دنیای اقتصاد (ترجمه شیرین صفوی) - مشاهده متن اصلی (انگلیسی)
بسیاری از مدیران جوان داشتن یک آموزشدهنده را به منزله بلیت صعود به مراحل بالاتر، به جلب توجه بیشتر، قراردادهای بزرگتر و ارتقای مقامهای بیشتر میدانند. از طرفی آموزشدهندگان نیز از این امر سود میبرند؛ چرا که وقتی کارآموزان جوانشان موفق میشوند، خود آنها نیز مورد توجه قرار میگیرند.
اما تمامی این مسائل زمانی حقیقت دارند که فرآیند آموزش اشتباه پیش نرود.
در یک سوی محور آموزشدهنده-کارآموز، روابطی است که به دلایل مختلف مانند فشار کار روزانه و زندگیهای شخصی، اهداف متضاد و فقدان ارزشهای مشترک به پایان میرسند، ولی گاهی دلایل از بین رفتن این روابط، دلایلی نه چندان عادی هستند که برای نمونه میتوان به فریبکاری و سوءاستفاده اشاره کرد. هر دو طرف رابطه میتوانند منشا این مسائل باشند و ممکن است بعد از چنین ماجراهایی، مسیر شغلی هر دو طرف دیگر مثل سابق نشود.
چطور ممکن است، روابط آموزشی در محیط کار اشتباه پیش روند؟
لوله بازکنی و تخلیه چاه یکی از مشکلات همیشگی بوده مخصوصا در محله های تهران ب...
ادامه مطلب...حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آنقدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آنها امری بسیار عادی و روتین تصور میشو...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است