برای پیش ثبت‌نام در وبینار رایگان جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402 روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری فروردین ماه می‌باشد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «جهش های طلایی کسب و کار در ایران1402»فرصت


کارآفرینی - صفحه 5

کارآفرینی

دوره دیجیتال مارکتینگ

کارآفرینی

راهنمای خوداشتغالی آنلاین، 13 درس طلایی برای کسب و کار اینترنتی (بخش دوم و پایانی)

در بخش اول این مقاله، در مورد جایگاه کسب و کارهای آنلاین و بازار رو به رشد فعالیت های اقتصادی در اینترنت صحبت کردیم. سپس درس هایی را از زندگی شخصی و کاری نویسنده ی اصلی مقاله ارائه دادیم. در بخش دوم و پایانی نیز، درس هایی طلایی برای موفقیت کسب و کار آنلاین شما تقدیمتان می کنیم.

7. اجتماعی باشیم، اما نه زیادی!

راهنمای خوداشتغالی آنلاین، 13 درس طلایی برای کسب و کار اینترنتی (بخش دوم و پایانی)

حداقل مزیت "رئیس خود بودن"، اینست که هر مدت بخواهید، می توانید همراه خانواده و دوستان خود باشید، هر گاه که مسافرتی پیش آمد، لازم نیست تا از کسی اجازه مرخصی بگیرید... اما ممکن است دیگران فراموش کنند که شما هم باید کار کنید. اینکه همیشه در منزل باشید، به این معنی نیست که همیشه برای گپ دوستانه یا مهمانی فرصت دارید. گاهی هم مجبورید که کار را در اولویت قرار دهید.

فهماندن این مسأله به دیگران آسان نیست، اما مجبورید که این کار را ان

جام دهید. همه باید درک کنند که شما نیز برنامه ی کاری دارید و در کارتان جدی هستید. در غیر این صورت، هر کس هر زمان از روز که بخواهد، برای نوشیدن چای و هم نشینی به سراغ شما خواهد آمد و شما را از کار اصلی تان باز خواهد داشت.

ادامه مطلب...

راهنمای خوداشتغالی آنلاین، 13 درس طلایی برای کسب و کار اینترنتی (بخش اول)

راهنمای خود اشتغالی آنلاین"رئیس خود بودن"، "ساعات کاری دلخواه داشتن" و انگیزه هایی از این دست، علاوه بر اجبارهای ناخواسته نظیر "ورشکسته شدن کارفرما"، "نیافتن شغل مناسب" و... افراد بسیاری را به سوی خوداشتغالی (self-employment) و کارآفرینی سوق می دهد. از میان راه ها و گزینه های مختلف برای کسب درآمد، کسب و کار اینترنتی بیش از پیش توجه اقشار مختلف اجتماعی را به خود جلب کرده است. با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنتی در سراسر دنیا، بستر مناسب برای یافتن مخاطبان، حامیان مالی و شرکای بیشتر، به سرعت بزرگ می شود. اگر شما نیز تاکنون کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کرده اید، یا در حال آغاز آن هستید و یا آن را در برنامه ی آینده ی خود قرار داده اید، این مقاله راهنماییست که قطعاً به آن نیاز خواهید داشت.

ادامه مطلب...

به بهانه ی فوت یکی از دو مؤسس فروشگاه های "آلدی": امپراطوری سوپرمارکت های آلمانی چگونه شکل گرفت؟

برچسب ها: بازارکارآفرینیفروش

آلدیتئو آلبرشت (Theo Albrecht) در آخرین روزهای جولای 2010 میلادی در سن 88 سالگی درگذشت. اتحادیه ی اصناف آلمان (HDE) او را « شخصیتی بزرگ در کارآفرینی » خوانده که «توانست در زمان حیات خود، یک شاخه ی اقتصادی جدید را شکل دهد و با کمک برادر خود، کارل (Karl) خرده فروشی پایدار را پایه گذاری کردند». برادران آلبرشت که بودند و چه کار مهمی انجام دادند؟

تئو و کارل آلبرشت در سال 1946 مغازه ی خواروبار فروشی پدر را به ارث بردند و تنها چند سال بعد، آن را به یک امپراطوری خرده فروشی تبدیل کردند. آنها نام آلدی (Aldi، کوتاه شده ی عبارت Albrecht Discount) را برای سوپرمارکت های زنجیره ای خود انتخاب کردند. فعالیت این فروشگاه ها چنان در سطح کشور گسترش یافت که به منظور مدیریت بهتر، در اوایل دهه 60 میلادی، تئو مدیریت فروشگاه های شمال آلمان را بر عده گرفت (Aldi Nord) و کارل، مدیریت فروشگاه های جنوب را (Aldo Süd). بعدها، بازار خارج از کشور را نیز میان خود تقسیم کردند. تأسیس فروشگاه های جدید در کشورهای هلند، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و ایالات متحده ی آمریکا نصیب آلدی شمال و فعالیت در کشورهای اتریش، سویس و... نصیب آلدی جنوب شد.

ادامه مطلب...

آیا شما کارآفرین هستید؟

برچسب ها: کارآفرینی

پرسشنامه ای برای سنجش کارآفرینی شما !

کارآفرینی واژه ای است که این روزها، زیاد می شنوید. بله فقط زیاد می شنوید؛ به اعتقاد نگارنده ی این مطب، جامعه ی ایرانی با توجه به زمینه ی فرهنگی و خصوصاً زمینه ی اقتصادی اش، که سالها اقتصاد دولتی را تجربه کرده است، کمتر تمایلی برای کارآفرینی در خود می بیند. به نظر می آید طی سالهای گذشته، استفاده از واژه ی کارآفرین توسط ارگانهای دولتی موجب شکل گیری تصوری اشتباه در مخاطبین شده است، تصوری که کمتر تمایزی بین « کارآفرین » (Entrepreneur) و «سرمایه گذار » (Investor) احساس می کند. (به این موضوع در مطالب دیگر پایگاه اطلاع رسانی صنعت پرداخته شده است)

ادامه مطلب...

صفحه 5 از 8

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام