مقاله ی زیر را جوش چندلر، کارآفرین جوان انگلیسی، برای وبلاگ کارآفرینی شرکت بزرگ ویرجین (Virgin) نوشته است.
به عنوان یک کارآفرین جوان، دو عامل تأثیر بسزایی در موفقیت من داشتند: اراده ی قوی و یک شبکه ی اجتماعی بزرگ. حتی اگر به تازگی کسب و کارتان را آغاز کرده اید، باز هم داشتن یک شبکه ی گسترده از ارتباطات اجتماعی، برای موفقیت شما حیاتی است.
منظور من از ارتباطات، آن افرادی نیستند که هر روز در فیسبوک به لیست دوستان خود اضافه می کنید، بدون اینکه آشنایی چندانی با آنها داشته باشید. من از ارتباطاتی صحبت می کنم که واقعاً به شما کمک می کنند تا به اهدافتان برسید و نتایج ملموسی بر کسب و کارتان می گذارند.
نوآوری بخش جدانشدنی نامهای تجاری و برندهای بزرگ امروز دنیا است؛ آدیداس هم از قانون مستثنی نیست. آدولف (معروف به ادی) دسلر (Adolph Adi Dassler) مغز متفکر اصلی برند آدیداس را، مردم به عنوان پایه گذار صنعت لوازم ورزشی مدرن می شناسند.
نوجوانی ادی در آلمان و در دوران رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی اول سپری شد و در همین دوران به خانواده اش کمک می کرد که با استفاده از باقی مانده ی کیف های ارتشی، برای خود وسایلی درست کنند. ولی علاقه و اشتیاق اصلی او همیشه ورزش و به خصوص فوتبال بود. در سال 1920 ساخت کفشهای ورزشی را شروع کرد. او علاوه بر استفاده از تجربیات شخصی اش، با تعدادی زیادی پزشک، مربی ورزش و کارشناس ورزشی هم مشورت می کرد. از همان ابتدا روی «کارایی» هر کفش برای هر ورزش به خصوص تاکید داشت.بنابراین برای انواع گوناگون ورزش مثل دو، تنیس یا فوتبال کفشهای متفاوتی طراحی کرد.
ادامه مطلب...
شرکتهای کوچک به دنبال دستیابی به سرمایه رشد (روشی انعطافپذیر در تامین مالی) هستند، ولی بانکها و سرمایهگذاران بسیار محتاط عمل میکنند.
عبارت بالا به نقل از جان پالیا، استاد مالی و محقق ارشد پروژه بازارهای سرمایه خصوصی پپرداین، آمده است. پروژه مذکور، نظرسنجیای است که دو مرتبه در سال صورت میگیرد و در آن اطلاعاتی راجع به کسبوکارهای خصوصی و سرمایهگذاران و وامدهندگان به آنها جمعآوری میگردد. گزارش اخیر نشان میدهد که در طول 18 ماه گذشته، تلاشهای متعددی از طرف شرکتها برای کسب سرمایه بینتیجه ماندهاند. پالیا اخیرا با کارن ای کلین مقاله نویس Smart Answers مصاحبهای داشته است که متن آن را در ادامه میخوانید.
ادامه مطلب...
حتماً شما نیز تا به حال نام آیس پک را شنیده اید، به خصوص اگر ساکن تهران باشید. بابک بختیاری موسس و صاحب امتیاز فروشگاه های زنجیره ای آیس پک را می توان به یقین از پدیده های جوان در عرصه ی کارآفرینی داخل کشور دانست. مجموعه ی تحت مدیریت او در کمتر از دو سال توانسته ۱۳۰ فروشگاه (118 شعبه در داخل و 12 شعبه در امارات متحده، هندوستان، مالزی، تایلند، سنگاپور، ونزوئلا، سوریه، انگلستان و کویت) ایجاد نماید. چنین رشد سریعی شاید یک رکورد در نوع خود باشد، چرا که بزرگترین اغذیه فروشی های زنجیره ای در دنیا نظیر مک دونالدز و استارباکس نیز در دو سال ابتدایی فعالیت، تنها یک شعبه تأسیس کردند.
دانشگاههای خارج از کشور در مقطع ا...
ادامه مطلب...حضور برخی خودروها در بازار خودروی کشور آنقدر نهادینه و قدیمی شده است که خرید و فروش آنها امری بسیار عادی و روتین تصور میشو...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است