یادداشت‌های مدیریتی

موسس فروشگاه های زنجیره ای وست فیلد

فرانک لووی (Frank Lowy) رییس اجرایی که از موسسان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان به نام وست فیلد (Westfield) است که با ثروت ۶/۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در جایگاه دویست و چهل و نهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.

فروشگاه زنجیره ای وست فیلد

این فروشگاه زنجیره‌ای بیش از ۱۱۹ فروشگاه در استرالیا، نیوزیلند، ‌ آمریکا و بریتانیا را اداره می‌کند. فرانک لووی در ۲۲ اکتبر سال ۱۹۳۰ در فیلاکوو در چک اسلواکی متولد شد و طی جنگ جهانی دوم در مجارستان بزرگ شد. او مدتی هم در فرانسه بود و پس از آن به فلسطین رفت. لووی در سال ۱۹۵۲ به خانواده‌اش که اروپا را به مقصد استرالیا ترک کرده بودند، پیوست.

وی در آنجا کسب و کار تحویل کالاهای کوچک را راه‌اندازی کرد. فرانک لووی در سال ۱۹۵۳ با یک مهاجر مجارستانی آشنا به نام جان ساوندرز آشنا شد. ‌این دو به زودیآقای فرانک لووی تبدیل به شرکای تجاری شده و در ‌‌نهایت شرکت وست فیلد را در سال ۱۹۶۰ تاسیس کردند. ساوندرز در سال ۱۹۸۷ گروه وست فیلد را ترک کرد. گروه وست‌فیلد یک فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ استرالیایی و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در بازار سهام استرالیا است. مجموع دارایی‌های‌این شرکت به بیش از ۶۱ میلیارد دلار می‌رسد که ‌این گروه را تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان براساس دارایی‌ها کرده است. گروه وست فیلد در سال ۲۰۰۹ یک فروشگاه ۴/۲ میلیارد دلاری را در مرکز لندن تاسیس کرد. یکی از دلایل موفقیت گروه وست فیلد یکپارچه شدن در طول زنجیره تامین آن است به ‌این معنا که تمام جنبه‌های توسعه مراکز خرید از طراحی تا ساخت آن‌ها را از طریق اجاره، مدیریت و بازاریابی مدیریت می‌کند. ‌ این گروه از طریق مدیریت متمرکز در سطح عملیاتی و یک برنامه استراتژیک توسعه (که به شکل مستمر کیفیت پرتفولیو شرکت را برای‌ ایجاد رشد در درآمد و سرمایه سرمایه‌گذاران بهبود می‌دهد)، خلق ارزش می‌کند. سود شرکت وست فیلد در سال ۲۰۰۹ در حدود ۴۵۰ میلیون دلار برآورد شده بود و بیش از ۴۹۷۰ نفر در سال ۲۰۰۷ برای ‌این شرکت کار می‌کردند، البته سود ‌این شرکت به واسطه رکود اقتصادی ۲۰۰۸ کاهش یافته است. فرانک لووی همچنین در امور خیریه فعال است.

او در سال ۲۰۰۴ موسسه لووی را برای امور سیاست بین‌الملل تاسیس کرد. او همچنین در سال‌های اخیر در فدراسیون فوتبال استرالیا مشارکت داشته که به میزان زیادی باعث پیشرفت تیم فوتبال استرالیا شده است. فرانک لووی در حال حاضر رییس فدراسیون فوتبال استرالیا است. او سهام خود در تیم سیدنی را به منظور جلوگیری از تعارض و مشکلات در ‌این تیم فروخت. لووی در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از اعضای هیات فیفا معرفی شد. لووی یکی از اعضای هیئت مدیره بانک رزرو استرالیا بوده و نشان افتخار همنشینی استرالیا را از آن خود کرده است. فرانک لووی ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر سیدنی در استرالیا است. هم اکنون سه پسر او، دیوید، پیتر و استیون در کسب و کار پدرشان مشغول به کار هستند.

فروشگاه زنجیره ای وست فیلد

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد مورخ ۱ اسفند ۱۳۸۹ ترجمه الهام جوادی

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا