یادداشت‌های مدیریتی

یاهو گزارش سه ماهه چهارم 2012 را منتشر کرد

شرکت یاهو با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲، عملکرد قوی خود را در توسعه فعالیت‌های مختلف نشان داد. این شرکت که از ماه جولای گذشته ماریسا مایر، یکی از مدیران سابق گوگل را به‌عنوان مدیرعامل در اختیار دارد، با عملکرد مناسبی که از آن زمان تا کنون داشته، امید سهام‌داران را برای خروج یاهو از وضعیت بحرانی گذشته افزایش داده است.

گزارش مالی یاهو نشان می‌دهد این شرکت توانسته است در فصل پایانی ۲۰۱۲ موفق به کسب 1.22  میلیارد دلار درآمد شود. همچنین سود سهام این شرکت در این مدت 0.32 دلار به ازای هر سهم بوده است. این نتایج بالا‌تر از پیش‌بینی‌های وال استریت بود و همین موضوع باعث شد تا در ساعات اولیه انتشار این گزارش، ارزش سهام این شرکت تا ۵ درصد افزایش پیدا کند.

وال استریت پیش‌بینی کرده بود که یاهو در بازه زمانی اعلام شده می‌تواند 1.21 میلیارد دلار درآمد و  0.28 دلار سود به ازای هر سهم کسب کند.

با این حال، گزارش مالی منتشر شده توسط یاهو فقط شامل نتایج موفقیت‌آمیز نمی‌شود. بخش نمایش تبلیغات این شرکت با درآمد ۵۲۰ میلیون دلاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۱، حدود ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. به همین ترتیب تعداد تبلیغات فروخته شده یاهو در این مدت نسبت به سال قبل از آن، ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.


برخی از این کاهش‌ها در قسمت جستجوی یاهو جبران شده‌اند. در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲، درآمد حاصل از بخش جستجوی این شرکت نسبت به سال قبل با ۱۴ درصد افزایش، ۳۷۶ میلیون دلار بوده است. همچنین تعداد کلیک‌های پرداختی نیز ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهند.

مریسا مایر یاهو

گزارش مالی یاهو در حالی منتشر شده است که سهام‌داران این شرکت منتظر نشانه‌ای برای نمایش موفقیت عملکرد ماریسا مایر در مقام مدیرعامل این مجموعه بودند. مایر طی این مدت با انجام تغییرات مختلفی در یاهو تلاش کرده است تا روال فعالیت شرکت را بهبود ببخشد. امضای قراردادهای کاری با NBC و CBS، خرید دو شرکت در زمینه تولید اپلیکیشن و اعمال تغییرات اساسی در سرویس‌های یاهو میل و فیلکر در کنار اهدای آیفون و ناهار روزانه رایگان به کارمندان، از جمله فعالیت‌های قابل بیان مایر در ماه‌های گذشته به حساب می‌آیند.

در حال حاضر سهام یاهو با عبور از قیمت ۲۰ دلار به ازای هر سهم، برای اولین بار است که در چنین وضعیتی از سال ۲۰۰۹ به بعد قرار می‌گیرد. تلاش مایر این است تا درآمد حاصل از بخش جستجو و درآمد سالانه شرکت یاهو را به مرور نسبت به گذشته افزایش دهد. احتمالا قسمت سخت ماجرا برای این مدیر با تجربه، بهبود وضعیت تبلیغاتی نمایشی این شرکت و جلوگیری از زیان دوباره آن خواهد بود.

یاهو

منبع: وبلاگینا – آرش آزاد به نقل از Mashable

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا