مدیریت مالی و حسابداری

5 نکته قابل توجه برای افزایش سرمایه

اگر بخواهیم به صورت ساده در رابطه با خطرات سرمایه گذاری صحبت کنیم، می‌توان گفت که میزان خطرپذیری کم یا زیاد در یک سرمایه گذاری به میزان سود و درآمدی که سرمایه گذار مد نظر دارد، بستگی دارد.

بدون شک هدف اصلی افزایش و رشد سرمایه گذاری، افزایش دارایی و ثروت در یک دوره زمانی مشخص است. این مساله میزان پول بیشتری را برای سرمایه گذار نسبت به آنچه که در ابتدا مورد استفاده قرار داده به همراه دارد. البته همه چیز به سادگی تعریفی که در اینجا ارائه شد، نمی‌باشد و همواره خطراتی وجود دارند که میزان سرمایه و بودجه افراد را تهدید می‌کنند. اما سرمایه گذاری برای رشد می‌تواند روشی رضایت بخش برای استفاده از پول و افزایش آن باشد.

اگر بخواهیم به صورت ساده در رابطه با خطرات سرمایه گذاری صحبت کنیم، می‌توان گفت که میزان خطرپذیری کم یا زیاد در یک سرمایه گذاری به میزان سود و درآمدی که سرمایه گذار مد نظر دارد، بستگی دارد. برخی سرمایه گذاری‌ها از خطر پذیری بیشتری برخودار بوده و تا پیش از آغاز آن‌ها باید خطرات موجود و سطح قابل تحمل سرمایه گذار مورد بررسی قرار گیرد.

سرمایه گذاری

عدم توجه به این مساله نه تنها می‌تواند ضررهای سنگینی را برای وی در پی داشته باشد بلکه حتی می‌تواند اصل سرمایه را نیز از میان برده و سرمایه گذار را با ورشکستگی کامل مواجه سازد. از این رو پیش از شروع فعالیت باید چند نکته کلیدی که تا حدود زیادی شرایط امنی را برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند، مورد توجه قرار داد.

انتخاب عاقلانه و آگاهانه

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در راستای افزایش پول وجود دارد که فعالیت در بازار بورس و یا شرکت‌های سرمایه گذاری از آن جمله‌اند. در نتیجه پیش از شروع سرمایه گذاری جنبه‌های مختلف فعالیت خود را مورد بررسی قرار داده و بهترین گزینه‌هایی که میزان خطرات را به حداقل رسانده و برای شما مناسب هستند را انتخاب کنید.

دنبال کردن جریان سرمایه

اجازه ندهید پولتان در حساب‌های بانکی با نرخ سود پایین باقی مانده و به قول معروف خاک بخورد. از دست دادن کنترل جریان سرمایه می‌تواند ساده‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید، بنابراین همواره از این مساله اطمینان حاصل کنید که سرمایه و پولتان در سطح مطلوبی از جریان و عملکرد قرار دارد. در غیر این صورت ممکن است میزان سرمایه با نرخ تورم هماهنگ نشده و نه تنها با رشد سرمایه مواجه نشوید بلکه در واقعیت و با افزایش تورم با کاهش آن نیز مواجه شوید.

تعهد

سرمایه گذاری برای افزایش دارایی و پول بیشتر یک دوره زمانی میان و یا بلند مدت را شامل می‌شود. در نتیجه باید در این مدت جوانب مختلف را فراهم کرده و منتظر نتیجه فعالیت‌های خود باشید. این نوع سرمایه گذاری اغلب به معنای آن است که تا حدود زیادی دسترسی به پول مورد استفاده را نداشته و در صورت رشد نه چندان زیاد در کوتاه مدت نباید نگران شوید. هر اندازه که قادر باشید پول سرمایه گذاری شده را برای مصارف دیگر استفاده نکنید از شانس بیشتری برای افزایش سود و سرمایه برخوردار خواهید بود.

تنوع بخشی

تنوع بخشی در سطوح مختلف دارایی‌ها می‌تواند عاملی کلیدی در محدود کردن خطر از میان رفتن سرمایه باشد. اگرچه این مساله می‌تواند رشد نه چندان سریع سرمایه را در پی داشته باشد اما با گذشت زمان شاهد رشد ثابت سرمایه خود خواهید بود.

آغاز فعالیت

هرچه سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کنید، سریع‌تر از گردش پول و سودی که می‌تواند برای شما داشته باشد، بهره‌مند خواهید شد.

دنیای سرمایه گذاری با گستره وسیعی از فرصت‌ها می‌تواند بسیار پیچیده باشد. سرمایه گذاری فعالیت در بازار بورس، اوراق قرضه و حوزه‌های بسیاری را شامل می‌شود. برای آنکه بهترین گزینه و حوزه را انتخاب کنید، زمانی را برای مشخص کردن نیازمندی‌های خود اختصاص داده و اگر گمان می‌کنید به مشاوره‌های حرفه‌ای نیاز دارید، حتما با کار‌شناسان مجرب این کار را انجام دهید.

نوشته سمیه علی اصغری به نقل از پول نیوز

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا