منبع: Harvard business review نوشته ی Roger Martin به نقل از دنیای اقتصاد (ترجمه سریما نازاریان) - مشاهده متن اصلی (انگلیسی)
ما همواره در تلاشیم تا از اعمال رهبران موفق درس بگیریم. در حالی که باید سعی کنیم که از آنچه در فکر آنها میگذرد آگاه شویم؛ از روشی که آنها را قادر میسازد که از کشمکش میان ایدههای متناقض به صورت نوآورانه استفاده کنند.
تمرکز بر اینکه یک رهبر چه کار میکند اشتباه است؛ چرا که در بسیاری از موارد کاری که در یک شرایط خاص صورت میگیرد در شرایط دیگری بیمعنی به نظر میرسد، حتی اگر رهبر و سازمان، همان رهبر و سازمان قبلی باشند. برای مثال جک ولش، مدیرعامل سابق جنرالالکتریک در ابتدا اصرار داشت که سازمانش صاحب بیشترین سهم بازار در صنعت خود باشد؛ در حالی که بعدها جک ولش قانونی را گذاشت که مدیران سازمان را مجبور میکرد سهم بازار سازمان را به بیش از 10درصد ارتقا ندهند. بدیهی است که در چنین مواقعی تلاش برای فهمیدن اینکه ولش به عنوان یک رهبر بزرگ چه کار کرده است، بسیار گیجکننده خواهد بود؛ چرا که او دو دیدگاه کاملا متناقض را در طول مدت رهبری خود در جنرال الکتریک دنبال کرده است.
ادامه مطلب...منبع : Harvard Business Review نوشته ی اندرو هافمن به نقل از دنیای اقتصاد (ترجمه عاطفه کردگاری) - مشاهده متن اصلی (انگلیسی)
طبق اصول مدیریت، همه امور یک سازمان اعم از ساختار، رهبری، گزینش، فرهنگ، پاداشها و ... همدیگر را تحتتاثیر قرار میدهند و تغییر در هر کدام از این جنبهها منجر به یک تغییر کلی میشود.
در این میان، مهمترین موضوع، نظام حقوق و پاداشها است و دقیقا به همین دلیل، بیشتر روانشناسان سازمانی هنگام بررسی مشکلات سازمانها، اولین چیزی را که مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهند، همین نظام دستمزد و پاداش است؛ اما بیشتر اوقات، پی بردن به تصمیمات اشتباه در این زمینه تا زمان ظهور آثار آن به طول میانجامد که آن موقع، برای جبران خیلی دیر شده است.
اگر بخواهیم بخش بندی بازار را خیلی ساده تعریف کنیم، باید بگوییم بخش بندی بازار، قسمت کردن بازار محصول یا خدمتی خاص به بخشهایی است که با یکدیگر متفاوت هستند. بخش بندی به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا نیازها و خواسته های مشتریان مورد نظر خود را بهتر برآورده سازند و به این ترتیب مشتریان راضی تری داشته باشند.
هدف فروشنده ی حرفه ای از تقسیم بازار این است که به طور دقیق خواسته های خریدارانش را برآورده کند و فروش خود را بالا ببرد تا به سود بیشتری دست پیدا کند.
ادامه مطلب...بازار کجاست ؟
در بازاریابی، بازار را تمام افرادی تعریف می کنند که به محصول یا خدمتی علاقه دارند و منابع لازم برای تهیه ی آن را در اختیار دارند همچنین از طرف قوانین منعی برای تهیه ی آن ندارند. بدین ترتیب، مفهوم بازار در بازاریابی با کل جمعیت آغاز می شود و به تدریج به بخشهای کوچکتری همان طور که در شکل زیر نمایش داده شده است، تقسیم می شوند.
این دسته بندی با کل جمعیت شروع می شود، و اصطلاحات متفاوتی بر اساس سطح محدود کردن بازار به کار گرفته می شود :
ادامه مطلب...
فیلم مدیریتی Up in The Air که در فارسی آن را به «میان زمین و آسمان» یا «پا در هوا» یا حتی «بالا در آسمان» هم ترجمه کرده اند، ...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است