مدیریت استراتژیک

چگونه استراتژی تجاری خود را توسعه دهیم

استراتژی های رسیدن به سود بیشتر !

بدون شک بسیاری از مردم جهان تمایل دارند تا پول و سرمایه خود را در زمینه‌هایی به کار گیرند که بیشترین میزان سود و درآمد را برای آن‌ها در پی داشته باشد. مقاله‌ها و کتاب‌ها بخشی از منابع مختلفی را شامل می‌شوند که می‌توان از طریق آن‌ها چگونگی اتخاذ، ارائه و توسعه راهبردهای موثر تجاری و سرمایه گذاری را مورد مطالعه قرار داده و بدین ترتیب آموزه‌های سودمندی را کسب کرد.

با این وجود، نکته و راهنمایی مشترکی را از این منابع می‌توان استخراج کرد که به کسب اطلاعات و تحلیل داده‌ها برای درک بهتر از شرایط موجود و افزایش شانس موفقیت پیش از شروع یک فعالیت تجاری اشاره دارد. در واقع این گونه می‌توان تصور کرد که چگونه مهارت‌های فردی را به صورت کارآمد و موثر مورد استفاده قرار داد و راهبردهایی قوی و دقیق را بر اساس اطلاعات و داده‌های جمع آوری شده فراهم کرد.

مدیریت استراتژیک

سرمایه گذاران آگاه و حرفه‌ای تا زمانی که راهبرد‌ها و قوانین اتخاذ شده در زمینه فعالیت‌های تجاری و سرمایه گذاریشان را در می‌سر کسب موفقیت و سود می‌دانند، هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند که عامل احساسات بر تصمیم گیری‌های آن‌ها تاثیرگذار باشد. بدون شک هر فردی از سرمایه گذاری و تجارت خود انتظار کسب درآمد و سود را دارد.

از این رو با بهره گیری از داده‌های مورد نیاز می‌توان راهبرد مشخصی را در راستای افزایش شانس کسب درآمد بیشتر از سرمایه گذاری توسعه داد. عدم اطلاع و دانش کافی از بازار و شرایط سرمایه گذاری می‌تواند درصد اشتباهات را افزایش داده و در ‌‌نهایت به کاهش سود و یا حتی ضررهای مالی سنگین منجر شود.

اطلاع از زمان مناسب برای فعالیت در بازار و سرمایه گذاری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. جدول‌های زمان بندی بازار می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه کرده و میزان نوسان قیمت‌ها در بازارهای مختلف را مشخص کند. در نتیجه اطلاع از زمان‌هایی که قیمت‌ها پایین هستند می‌تواند به عنوان عاملی بازدارنده در برابر ایجاد ضرر و کاهش سود مورد استفاده قرار گیرد و تا زمان بهبود شرایط و افزایش قیمت‌ها صبر کرد. از این رو راهبردهای مناسب، انعطاف پذیری تجاری در زمان‌هایی که شرایط بازار مساعد است را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر کسب اطلاعات دقیق از داده‌های موجود به ایجاد راهبردهای موثر تجاری کمک می‌کند. شرایط بازار همواره در حال تغییر است و نیاز به داده‌های در دسترس و مطمئن همواره احساس می‌شود. راهبرد مناسب و انعطاف پذیر از قابلیت توسعه و هماهنگ شدن با شرایط و تغییرات بازار برخوردار است. اطلاع و دانش کافی از روند و جریان‌های موجود در بازار و اطلاعات مرتبط با آن‌ها می‌تواند کمک بسیاری به ارائه راهبردی موثر و دقیق انجام دهد.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در توسعه و ارائه راهبردهای سرمایه گذاری و تجاری دقیق نقش داشته باشد، استفاده از فن آوری‌های نوین و ابزارهای آنلاین است. این ابزارهای آنلاین از ویژگی‌ها و امتیازهای مختلفی برخوردار هستند که تجزیه و تحلیل موضوعات مختلف را سرعت بخشیده و این امکان را برای سرمایه گذار فراهم می‌کند تا قبل از رقبای تجاری خود و بر اساس داده‌های موجود به بررسی شرایط بازار بپردازد.

مواردی که تا به اینجا به آن‌ها اشاره شد می‌توانند قابلیت توسعه سریع راهبردهای تجاری را از طریق صرفه جویی در زمان تجزیه و تحلیل‌های طولانی مدت و پیچیده داده‌ها فراهم کنند. برخی از داده‌ها در هر مکانی قابل دسترسی بوده و بر همین اساس چه در دفتر کار و یا سفر تجاری می‌توانید راهبردهای مورد نظر خود را در اختیار مشتری‌هایتان قرار دهید.

منبع: پول نیوز

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا