مدیریت استراتژیک - صفحه 3

مدیریت استراتژیک

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت استراتژیک

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران درسازمان‌ها موضوع بهره‌وری وراهکارهای افزایش آن بوده است، اما مدیران به‌رغم تلاش بسیار به نتیجه مطلوب نمی‌رسند و بیشتر برنامه‌هایشان با شکست روبه‌رو می‌شود.

ادامه مطلب...

انعطاف پذیری استراتژیک سازمان

اولین تعریف ارائه شده در این حوزه، انعطاف پذیری استراتژیک را «میزان توانایی سازمان در تطبیق با تغییرات مهم و آنی محیطی» تعریف می کند. در این تعریف، منظور از تغییرات، آن دسته از وقایع محیط می باشد که بر روی عملکرد سازمان تأثیر معنی داری خواهند داشت. البته مولینس معتقد است که انعطاف پذیری استراتژیک از طریق کاهش وابستگی سازمان به یک سری منابع و سرمایه های خاص خود صورت می گیرد و هر چه سازمان بتواند منابع و برنامه های جایگزین بیشتری داشته باشد نسبت به محیط خود انعطاف بیشتری خواهد داشت.

ادامه مطلب...

محیط استراتژیک: پیش بینی یا کنترل؟

مطالعات مدیرت استراتژیک در خصوص عدم اطمینان محیطی در دو چارچوب اصلی توسعه یافته است. از یک سو، مکتب برنامه ریزی استدلال می کند که با افزایش عدم اطمینان سازمان هایی که با پشتکار بیشتری در پی پیش بینی تغییرات محیط خود هستند، نسبت به سازمان هایی که این کار را انجام نمی دهند، عملکرد بهتری دارند. مطالعات تجربی انجام شده در این زمینه، این موضوع را اثبات کرده است. بنابراین می توان گفت، این رویکرد تجزیه تحلیل سیستماتیک، برنامه ریزی یکپارچه، بررسی روندها، ارزیابی منطقی اطلاعات و تطبیق آن با عملیات موجود در شرکت را بسیار با اهمیت می داند.

ادامه مطلب...

استفاده از اصل کمیابی برای نفوذ

در سال ۲۰۰۳ یک اتومبیل به تنهایی تمام رکوردهای فروش خودرو در سراسر آمریکا را از آن خود می‌کرد. نکته عجیب اینجا این بود که این خودرو تا چندی پیش، یک خودروی زیان ده بیش نبود که به طرز عجیبی به طور ناگهانی فروش آن شروع به افزایش‌های نجومی کرد. ولی چرا؟

علت نمی‌توانست از تبلیغات باشد، چرا که به دلیل کاهش فروش شرکت، پول زیادی برای تبلیغات باقی نمانده بود. همچنین هیچ تغییری در ساختار ماشین یا قیمت آن ایجاد نشده بود که موجب اقبال ناگهانی به این خودرو شود. ولی این ماشین چه ماشینی بود و چرا فروش آن به طور ناگهانی این‌گونه افزایش یافت؟

ادامه مطلب...

صفحه 3 از 14

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام