مدیریت استراتژیک - صفحه 2

مدیریت استراتژیک

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت استراتژیک

مراحل فرآیند مدیریت استراتژیک

مراحل فرآیند مدیریت استراتژیک را بطور خلاصه در پنج گام می توان تفسیر کرد که عبارتنداز:

گام اول - تجزیه و تحلیل

گام دوم - پایه گذاری جهت گیری های سازمانی

گام سوم - هدف گذاری

گام چهارم - تعیین و تدوین استراتژی ها

گام پنجم - بستر سازی و اجرای استراتژی ها

گام ششم - کنترل استراتژی ها

ادامه مطلب...

پنج استراتژی درست برای عبور از رکود

مهمترین ویژگی برای به کار گرفتن استراتژی درست در زمان رکود، شناخت مشتری است. باید بدانید که آنها چگونه می اندیشند و چگونه رفتار می کنند. همچنین می باید بدانید که وضعیت اقتصادی فعلی چگونه بر مشتری های شما تاثیر گذاشته است. برای مثال اگر کالایی می فروشید که طبقه مرفه جامعه مشتری شما هستند، واکنش مشتری های شما نسبت به رکود اقتصادی با واکنش طبقات پایین تر متفاوت خواهد بود. می‌توان از این پنج استراتژی در زمان رکود برای مقابله و عبور از آن استفاده نمود.

ادامه مطلب...

اینترنت و نوآوری در مدل های کسب و کار

برچسب ها: کسب و کار

با رواج کاربرد اینترنت، نوآوری در مدل‌های کسب‌وکار نیز گسترش می‌یابد.

امروزه استفاده از چارچوب‌های قدیمی و کاربرد مدل‌های کسب‌وکار تجربی کافی به‌نظر نمی‌رسد. به منظور بهره‌مندی از فرصت‌های نوین نظیر تکنولوژی ابري، شرکت‌های امروزی نیاز به تجدید نظر در سیاست‌های کسب ارزش و ارزش‌آفرینی را بیشتر احساس می‌کنند.

ادامه مطلب...

متمایزسازی استراتژیک

هر سازمان یا بنگاه اقتصادی به طور کلی سه هدف مشترک را پی می گیرد، تبدیل شدن به شرکت شاخص، کارفرمای شاخص و گزینه شاخص و اصلی سرمایه‌گذاری در صنعت مربوط. رسیدن به این اهداف در گرو برخورداری از ویژگی‌هایی است که سازمان‌ها را از رقبایشان متمایز می‌سازد. این سه هدف مذکور همچون حقایقی جهانی هستند. درست است که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف به‌طور خاص این سه رکن متمایزسازی استراتژیک را ساده نمی‌پندارند، اما نباید انکار کرد که انگیزه انواع استراتژی‌های رقابتی، تاکتیک‌هایی که به‌منظور افزایش سهم بازار استفاده می‌شوند و تمامی تلاش‌هایی که در جهت تحقق هرگونه هدف راهبردی صورت می‌گیرند، از هر یک از این سه هدف جهانی نشات می‌گیرند. با این اوصاف بهتر است هر یک از این سه هدف مذکور را بهتر بشناسیم.

ادامه مطلب...

صفحه 2 از 14

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام