مدیریت استراتژیک - صفحه 9

مدیریت استراتژیک

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت استراتژیک

تعاریف گوناگون از برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک فرایندی است که اکثر شرکتهای موفق و صاحب نام دنیا از آن برای هدایت و پیشبرد برنامه ها و فعالیتهای خود با افق دید بلندمدت و درجهت دستیابی به اهداف و تحقق ماموریت سازمانی بهره می گیرند. این نوع برنامه ریزی که تاکنون اغلب مورداستفاده سازمانهای بزرگ واقع شده است، اگر به درستی تدویــن شود، به انتخاب استراتژی هایی منجر می شود که درصورت اجرای صحیح و به موقع، تعالی و پیشتازی سازمان را به ارمغان می آورد.

ادامه مطلب...

استراتژی های سرمایه گذاری

 

استراتژی سرمایه گذاری مجموعه ای از قوانین، رویه ها یا رفتارهاست که سرمایه گذار را در انتخاب پرتفولیو سرمایه گذاریش راهنماییاستراتژی سرمایه گذاری می کند. به عبارت دیگر برنامه استراتژیک، برنامه سرمایه گذار از توزیع دارایی ها در میان سرمایه گذاری های مختلف است، با توجه و در نظر گرفتن عوامل مختلفی همچون اهداف فردی، تحمل ریسک و افق زمانی.

برای استراتژی های سرمایه گذاری طبقه بندی های مختلفی صورت گرفته است. برخی سرمایه گذاران حداکثر کردن بازگشت سرمایه شان را با سرمایه گذاری در دارایی های ریسکی ترجیح می دهند، اما افراد دیگر حداقل کردن ریسکشان را ترجیح می دهند. اما اکثراً ما بین این دو استراتژی را می پسندند.

ادامه مطلب...

مدل دلتا

مدل دلتا يك چارچوب استراتژيك جديد است كه مشتری را در مركز مديريت قرار مي دهد. اين مدل، گزينه هاي اساسي استراتژي را مورد آزمون قرارداده و در تلاش برای ایجاد رابطه ای نزدیك با مشتری است. همچنین تعیین می كند كه چگونه می توان بین استراتژی و اجرای آن از طریق فرایندهای هماهنگ كننده رابطه برقرار كرد. در این مدل ما به جای اینكه به صنعت به عنوان منبع سودآوری نگاه كنیم، دیدگاه براساس منابع شركت، استدلال می كند كه توجه باید به طرف شركت باشد. به جای جستجوی سودآوری در محصولات و بازار، به دنبال ارزشهای ناشی از منابع، شایستگیها و توانمندیها باشیم.

ادامه مطلب...

مزیت رقابتی

بر اساس مدل مزیت رقابتی مایکل پورتر (Competitive Advantage) یک استراتژی رقابتی اقدامات تهاجمی یا تدافعی را به منظور ایجاد یک موقعیت مناسب در صنعت انجام می‌دهد تا بتواند در رقابت محیط کسب و کار خود موفق شود و بدین ترتیب بازگشت سرمایه‌ی خود را سریعتر و نرخ بازده را بالاتر برد.

بر اساس مدل پورتر 2 مزیت رقابتی اساسی وجود دارد :

اول – رهبری در هزینه ها (Low Cost – Cost Leadership)

دوم – تمایز (Differentiation)

اما با نگاه دقیق تر می توان بُعد سومی را هم مشاهده کرد که آن  تمرکز (Focus) است !

ادامه مطلب...

صفحه 9 از 14

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

آگهی

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام