منابع انسانی

برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 26 دی: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ های ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

مدیریت استراتژیک - صفحه 7

مدیریت استراتژیک

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت استراتژیک

نقشه ادراکی، ابزاری برای جایگاه یابی در بازاریابی

نقشه های ادراکی (Perceptual Map) یکی از ابزارهای مدیریت استراتژیک هستند که عمری حدود 30 سال دارند. نقشه های ادراکی به مدیران کمک می کنند تا بتوانند ارتباط پیچیده ی بین رقبای بازار و معیارهای مصرف کنندگان در تصمیم گیری برای خرید را درک کنند. این ابزار قدرتمند می تواند یک پشتیبان قوی برای تصمیمات استراتژیک پیرامون محصول و بازاریابی باشد.

همان طور که اشاره گردید، نقشه ی ادراکی مربوط به معیارهای مشتریان (مصرف کنندگان) و یا به عبارت دقیق تر، ادارک مشتریان از جنبه های مختلف محصول است (Customer Perception) . در علم بازاریابی بر ارزیابیِ ادراک مشتریان از محصولات شرکت بسیار تاکید شده است. به عبارتی دیگر، استنباط تولید کننده از محصولش چندان اهمیتی ندارد، بلکه ادراک مشتریان از محصول است، که بر موفقیت و شکست آنها تاثیر می گذارد.

ادامه مطلب...

مدیریت قاطعانه و مدیریت عکس العملی در شرایط تغییر محیطی

وقتی که یک حادثه ی غیر منتظره شروع به تاثیر گذاری بر موسسه می کند، اثرش معمولاً در نوسانات معمولی عملکرد، پنهان می ماند. لذا نخستین پاسخی که به هر تهدید یا فرصت می توان داد این است که از پاسخهایی که قبلاً به حال موسسه مفید بوده، مثل کاهش هزینه یا افزایش کارایی کمک گرفت. مگر این که بتوان از قبل آن تهدید یا فرصت را پیش بینی کرد.

وقتی که اقدامات موفقیت آمزی قدیم، دیگر مفید واقع نمی شود روشن می گردد که موسسه با یک تهدید جدید مواجه شده است. در اینجا نقطه ای به نام نقطه ی شروع منطقی (Rational Trigger Point) را تعریف می کنیم. این نقطه ای است که در آن اطلاعات جمع شده، با درجه ی بالایی از اطمینان نشان می دهند که کاهش عملکرد ادامه خواهد یافت و نیاز به واکنش ویژه است.

ادامه مطلب...

ایجاد سازمانی توانمند به کمک هشت اهرم مؤثر در اجرای استراتژی

نحوه اجرای ضعیف استراتژی های سازمان که مرحله پس از فرموله سازی استراتژی می باشد، باعث ضعیف شدن مراحل بعدی چرخه برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک میاستراتژیگردد. متأسفانه، تحقیقات بسیاری که در دهه های اخیر صورت گرفته نشان داده که اجرای استراتژی، به دلایل مختلف، در سازمان ها بسیار ضعیف صورت گرفته است. بحث اصلی ما در این جا این است که اجرای استراتژی سنگ بنای اصلی ایجاد یک سازمانِ توانمند است و بهره گیری از اهرم های مناسب پیاده سازی مهمترین بخش در این فرآیند می باشد. در نهایت این که پیاده سازی استراتژی کمک به ایجاد آینده مورد نظر ماست نه بازدارنده آن.در همین راستا هشت اهرم موثر در اجرای استراتژیهای سازمان که آینده مورد نظرمان را شکل خواهند داد، شرح داده شده است.



ادامه مطلب...

تحلیل SWOT ابزاری برای ممیزی سازمان و محیط

تحلیل swot برای مدیران شرکتهای امروزی خصوصاً آنهایی که به موضوعات مدیریت استراتژیک اهمیت می دهند، واژه ی آشنایی است. SWOT ابزاری کارآمد است، که به مدیران کمک می کند تا سازمان و محیط پیرامونی آن را ممیزی کنند.

پیشتر در مطلبی با عنوان « تحلیل SWOT چیست ؟ » به شرح کامل این ابزار مدیریتی که اتفاقاً آن را در زمره ی یکی از 10 ابزار و مفهوم کلیدی مدیریت نیز آورده ایم، پراخته بودیم. اما در اینجا می توانید یادداشتی کوتاه را پیرامون این تحلیل بخوانید.

اگر به موضوع تحلیل قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدها علاقه مند هستید، مطالعه ی نمونه ی تحلیل SWOT انجام گرفته برای فروشگاه آمازون را هم در مطلب « مطالعه موردی؛ تحلیل SWOT برای آمازون » مطالعه فرمایید.

امروزه سازمان‌ها با تغییرات شگفت‌آوری روبه‌رو هستند و این امر سبب شده است مدیران بیشتر از گذشته به تعیین و تبیین درازمدت اهداف و ماموریت‌های سازمان توجه داشته باشند.

ادامه مطلب...

صفحه 7 از 14

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام