مدیریت استراتژیک - صفحه 5

مدیریت استراتژیک

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت استراتژیک

چالش هایی که مک دونالد را به بازسازی برند خود واداشت

مک دونالد

بین سال های 1969 – 2005 همواره در مورد استراتژی های مدیریتی مکدونالد در سر مقاله های ژورنال های معتبر نظیر نیویورک تایمز به عنوان شرکتی که توانسته است استراتژی تولید انبوه را به طور کارا به اجرا درآورد صحبت به میان آمده است.با این وجود برند این شرکت در مورد مسائلی از قبیل نیروی کار، مشکلات اجتماعی و زیست محیطی، قدرت گسترش یافته و سلطه گری شرکت در برهه هایی مورد انتقاد قرار گرفته است. از این رو مکدونالد در مواقعی بدون توجه به این مسائل با بحران مواجه شده است که در این مقاله به اختصار به این موارد اشاره می گردد.


ادامه مطلب...

آقای ولش از رازهای مدیریت می گوید

برچسب ها: کسب و کار

جک ولش رئیس و مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک بود. او در ارائهٔ استراتژی‌های مهم تجاری در دو دههٔ اخیر پیشگام بوده است. ما امروزه از این استراتژی‌ها به عنوان بخشی از روش پیشرفت در تجارت استفاده می‌کنیم. وقتی او در سال ۱۹۸۱ مسئولیت را در جنرال الکتریک به عهده گرفت، شرکت تنها ۲۵ بیلیون دلار فروش سالیانه داشت. در حالی که در سال ۱۹۹۹ فروش جنرال الکتریک به مرز ۱۱۲ بیلیون دلار رسید. سود شرکت در سال ۱۹۸۱ حدود ۱. ۵ بیلیون دلار بود و ولش این میزان را در سال ۱۹۹۹ به ۱۱ بیلیون دلار افزایش داد.

ادامه مطلب...

چگونه استراتژی تجاری خود را توسعه دهیم

بدون شک بسیاری از مردم جهان تمایل دارند تا پول و سرمایه خود را در زمینه‌هایی به کار گیرند که بیشترین میزان سود و درآمد را برای آن‌ها در پی داشته باشد. مقاله‌ها و کتاب‌ها بخشی از منابع مختلفی را شامل می‌شوند که می‌توان از طریق آن‌ها چگونگی اتخاذ، ارائه و توسعه راهبردهای موثر تجاری و سرمایه گذاری را مورد مطالعه قرار داده و بدین ترتیب آموزه‌های سودمندی را کسب کرد.

ادامه مطلب...

توسعه و ارزیابی گزینه هایی برای استراتژی آتی بنگاه

استراتژی یک بنگاه با کسب و کارهای مختلف و متنوع باید این توانایی را داشته باشد که آینده شرکت را نشان دهد. این گزینه مواردی را در رابطه با آینده کسب و کار های موجود و همچنین بیانیه هایی در مورد ایجاد کسب و کار های جدید را در بر می گیرد. یک گزینه خوب استراتژی مبتنی بر ایده یا قصد کلی راجع به فعالیت آتی بنگاه خواهد بود. و سرانجام یک گزینه استراتژی باید نشان دهد که با چه دقتی بنگاه از پورتفولیوی فعلی کسب و کار های خودش به پورتفولیوی هدف گنجانده شده در گزینه استراتژی حرکت خواهد کرد.گزینه های استراتژی آتی بنگاه می تواند به عنوان پورتفولیوی هدف در نظر گرفته شود. گزینه ها می توانند به شکل ماتریسی بر اساس شکل زیر نشان داده شوند.

ادامه مطلب...

صفحه 5 از 14

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام