مدیریت استراتژیک - صفحه 4

مدیریت استراتژیک

دوره دیجیتال مارکتینگ

مدیریت استراتژیک

چرا استراتژیهای خوب با شکست مواجه می شوند؟

کاستی‌های یک استراتژی بد معمولا به وضوح نمایان است یا حداقل در نگاهی به گذشته قابل شناسایی هستند. با این حال گاهی استراتژی‌های خوب نیز با شکست مواجه می‌شوند و زمانی که این اتفاق می‌افتد شناسایی علل شکست بسیار مشکل است. با وجود اهمیت روشن برنامه‌ریزی و اجرای مناسب، هنوز تعداد نسبتا کمی از اندیشمندان حوزه مدیریت بر روی فرآیند‌ها و راهبردهای مناسب برای اثربخشی یک استراتژی تمرکز کرده‌اند.

در این باره استاد مدیریت دانشگاه وارتون یعنی پروفسور هربینیاک می‌گوید: مدیران اجرایی آموزش دیده در این زمینه، درباره اینکه چگونه برنامه‌ریزی کنند مطالب زیادی می‌دانند در حالی که اطلاعات زیادی در مورد نحوه اجرای این برنامه‌ها ندارند. اگرچه آن‌ها مدیران خوبی هستند، در گذر زمان آن‌ها باید از طریق برخورد با سختی‌ها و کسب تجارب آموزش ببینند، و این به این معنی است که آن‌ها اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند. (مطالعه مطلب «استراتژی خوب به چه معناست؟» به شما توصیه می شود)

ادامه مطلب...

مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت دوم

در ادامه می توانید قسمت دوم مصاحبه مجله Harvard Business Review با مدیرعامل شرکت Unilever از فعالترین شرکتهای در صنعت بهداشتی، آرایشی، تغذیه و ... را مطالعه فرمایید. این مصاحبه با محوریت مسئولیت اجتماعی با آقای پاولمن مدیرعامل Unilever انجام شده است. قسمت اول این مصاحبه را می توانید از اینجا بخوانید :


HBRunilver: آیا درهای شرکت به روی سرمایه گذاران صندوق های پوشش خطر (Hedge Fund) باز است؟

Polman: ما به این نوع سرمایه گذاران و پیش بینی کنندگان کوتاه مدت گفته ایم شما به این شرکت تعلق ندارید. ما با این فلسفه مخالفیم که با صِرف خرید تنها تعدادی سهام محدود اختیار حق دخالت در استراتژی به سرمایه گذار داده شود. البته هیچ موقع این نوع قرار دادها را محکوم نمی کنیم اما این نوع سرمایه گذاران می توانند در شرکت های دیگر سرمایه گذاری کنند.

ادامه مطلب...

مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول

مصاحبه با Unileverمطمئناً با شرکت Unilever آشنا هستید واز محصولات این شرکت استفاده کرده اید. Unilever شرکتی است با وسعت جهانی که بیش از 400 برند در حوزه بهداشت و سلامت، لوازم آرایشی و تغذیه به بازار عرضه می کند. بعد از بحران مالی 2008-2009 اخیراً آقای پاول پولمن برنامه جامعی را در راستای مسئولیت اجتماعی (Social Responsibility) و منبع یابی پایدار تنظیم کرده است که طرفداران و منتقدان خاص خود را در ایالت متحده به دنبال داشته است. ریشه اصلی مباحث بین مدیران در اصل کارآمدی نظام سرمایه داری است. مجله Harvard Business review مصاحبه ای را در این راستا با آقای پولمن ترتیب داده که ایشان در آن در مورد ضرورت برنامه های مسئولیت اجتماعی و تفکرات خود درباره آینده کسب و کار و نظام سرمایه داری در جهان  مطرح می کند. بدون شک مباحثی که در این مصاحبه آمده چالش های روز مدیران دنیا است که حاوی نکات آموزنده و تجارب ارزشمند است و خواندن آن به دانشجویان، اساتید مدیریت و فعالان صنعت به ویژه مدیران توصیه می شود.

ادامه مطلب...

مزیت رقابتی، قابلیتهای متمایز و هماهنگی استراتژیک

آگاهی از مفاهیم کلیدی مدیریت استراتژیک، حتی در سطح یک مطالعه چند صفحه ای می تواند برای مدیران صاحبان کسب و کار خصوصاً کسب و کارهای کوچک و متوسط موثر باشد. در واقع در این مطلب می خواهیم، مخاطب را با سه مفهوم کلیدی در مدیریت استراتژیک آشنا کنیم. به عبارتی به اعتقاد نگارنده این مطلب، مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی اگر قصد ترسیم یک استراتژی برای خود را دارند (که توصیه می کنیم، حتماً چنین استراتژی را ترسیم کنند!) باید این سه مفهوم کلیدی را محور اندیشه های خود قرار دهند. این سه مفهوم کلیدی به نظر نگارنده؛ مزیت رقابتی، قابلیتهای متمایز و هماهنگی استراتژیک است.

ادامه مطلب...

صفحه 4 از 14

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام