مدیریت فروش و بازاریابی

بازاریابی و تبلیغات ویدیویی بیمه دی به شیوه ویروسی+ویدیو

این روزها گروه وسیعتری از کسب و کارها و مدیران، بازاریابی ویروسی و تبلیغات ویروسی را شناخته اند و از آن استفاده می کنند. بیمه دی، با شعار بسیار  خوبِ بیمه دی برای جبران، اخیراً یک ویدیو را به صورت viral در شبکه های اجتماعی خصوصاً تلگرام، منتشر کرده است، که باید برنامه ریزی، اندیشه و جسارت مدیران بازاریابی بیمه دی را به خاطر این اقدام تبلیغاتی مورد تحسین قرار داد. به نظر نگارنده این ویدیوی تبلیغاتی (البته تقریباً تبلیغ غیرمستقیم) بهترین نمونه کار شده از این دست در فضای کسب و کار ایران است. پیشنهاد می کنم، حتماً ویدیو را از ادامه مطلب مشاهده کنید.

بازاریابی ویدیویی بیمه دی

این ویدیوی تبلیغاتی که در فضای کمیک ساخته شده است، با نشان دادن فضایی طنزگونه، شش موقعیت مختلف که برای انسان رخ می دهد را به تصویر کشیده است و انتهای هر کدام یکی از سرویسها بیمه دی را خیلی کوتاه و غیرمستقیم معرفی می کند.

تبلیغ ویدیویی ویروسی بیمه دی

باید توجه داشته باشیم، هدف از انتشار چنین ویدیوهایی اساساً این نیست که مخاطب پس از مشاهدۀ ویدیو بلافاصله اقدام به خرید یکی از خدمات بیمه دی کند ! بلکه هدف افزایش آگاهی از برند و تقویت جایگاه برند است.

بیمه دی با شما برای جبران

همچنین شعار تبلیغاتی بیمه دی به صورت «با شما برای جبران» به تعداد دفعات مناسبی تکرار می شود و این تکرار به خوبی در خط داستانی انیمیشن گنجانده شده است، در انتهای ویدیو نیز با عبارت «ادامه دارد …» مخاطب را به مشاهده ویدیوهای بعدی دعوت می نماید ! به هر حال، پویایی و استفاده از این شیوۀ خلّاق و نو در تبلیغات، آن هم نه برای یک کسب و کار کوچک، بلکه برای یک کسب و کار بزرگ، جای خرسندی دارد. توصیه می کنم، شما ویدیوی تبلیغاتی ذیل را با تبلیغ بیمه تجارت نو ، که قبلاً در موردش صحبت کرده بودیم(اینجا)، مقایسه کنید و نظر خود را ارسال فرمایید.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا