برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 2 مرداد: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «همایش ثروتمندان جدید ایران چه کسانی هستند؟»فرصت

کسب درآمد از تلگرام

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتکسب درآمد از تلگرام

دوره دیجیتال مارکتینگ

کسب درآمد از تلگرام

کسب درآمد از تلگرام جدی است ! قبلاً در یادداشتی با عنوان «درآمد تلگرام، وایبر و واتس اپ از چیست؟» به موضوع مدل های درآمدی وایبر و تلگرام و واتس اپ و اصولاً اپلیکیشنهای پیام رسان اشاره کرده بودم، همچنین یادداشتی در مورد رویای درآمد از کلش آف کلنز نوشته بودم. در این یادداشت سعی می کنم، تا سوالات ذهن شما را در مورد کسب درآمد از تلگرام پاسخ دهم و می خواهم به شما بگویم که، کسب درآمد از تلگرام جدی است ! آن را شوخی نگیرید !

نمی دانم با من موافق هستید که تلگرام پرمخاطب ترین شبکه مبتنی بر موبایل در ایران است. پس از آن که وایبر و واتس اپ مدتی در میان کاربران ایرانی رایج شده بود، عوامل مختلف باعث شد تا کاربران به سمت پیام رسان جدیدی به نام تلگرام حرکت کنند که از قضا روسی است و اتفاقاً در دنیا کمتر شناخته شده است و به عبارتی در میان  بازار پیام رسانهای دنیا سهم چشمگیری ندارد. آمارها نشان می دهد که تعداد کاربران تلگرام در دنیا 65 میلیون کاربر است، این در حالی است که تعداد کاربران وایبر 608 میلیون نفر و تعداد کاربران واتس اپ 900 میلیون نفر است ! کاملاً مشهود است که تلگرام با رقبای آمریکایی (Whatsapp) و ژاپنی (Viber) قابل مقایسه نیست. اما مساله اینجاست که از 65 میلیون کاربر تلگرام بیش از 20 میلیون نفرشان در ایران هستند. بنابراین باید بگوییم که تلگرام گزینه اول برای ما ایرانی هاست.

کسب درآمد از تلگرام

از گوشه و کنار می شنویم که فلانی از تلگرام پول در می آورد یا در میان دوستان و آشنایان می بینید که برخی برای افزایش تعداد کاربرانشان در تلگرام تلاش بسیاری می کنند. ماجرای درآمد از تلگرام چیست؟ رویا یا واقعیت؟

در مجموع دو رویکرد برای کسب درآمد از تلگرام وجود دارد :

1- کسب درآمد مستقیم از تلگرام

2- استفاده از تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کار فعلی

در رویکرد اول، ما اساساً یک اجتماع در تلگرام (Telegram) به وجود می آوریم که قرار است از محل نمایش تبلیغات برای سایرین کسب درآمد کنیم. خصوصاً از زمانی که قابلیت ساخت کانال به وجود آمد این رویکرد بسیار با استقبال مواجه شد. در این استراتژی، صاحب کانال تلگرام، با تولید و ارسال محتوای جذاب برای مخاطبانش، کاربران بیشتری جذب می کند و در میان محتواهای جذابش با ارسال تبلیغات مرتبط (یا غیرمرتبط) از صاحبان کالا و خدمات بابت تبلیغات مبلغی را دریافت می کند و جمع این مبالغ در ماه می تواند تا چند ده میلیون تومان هم برسد ! البته برای این کار باید کانال بزرگی داشته باشید.

کسب درآمد از تلگرام

اما رویکرد دوم، توسط گروه وسیعتری مورد استقبال قرار گرفته است. فرض کنید که شما آموزشگاه آرایشگری دارید. کافی است که یک کانال در تلگرام ایجاد کنید که محتوای کاربردی در زمینه آرایشگری ارسال می کند و سپس با جذب مخاطب هر چند وقت یک بار، خدمات آموزشگاه خود را نیز معرفی کنید. در اینجا تلگرام بیزینس و کسب و کار محوری شما نیست، بلکه ابزاری برای رونق و تصاحب مشتری برای کسب و کار اصلی (آموزشگاه آرایشگری) می باشد.

رویکرد دوم، به قدری حرفه ای و کاربردی است که کسب و کارهای حرفه ای ممکن است که برای این هدف، سرمایه گذاری کنند و بخشی از سازمان خود را به آن اختصاص دهند.

به هر شکل، استفاده از این دو رویکرد شکلی از بازاریابی محتوایی و بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

توجه : از نظر نگارنده، ارسال پیامهای کور تبلیغاتی (و البته انبوه) رویکرد صحیحی برای استفاده از تلگرام نیست و به همین دلیل در اینجا معرفی نشده است.


منبع آمارها: expandedramblings

سید حمیدرضا عظیمی
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است

کسب درآمد از تلگرام

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام