برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 4 مهر: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد کسب وکارهای ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

همه را ویروسی کنید!

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتهمه را ویروسی کنید!

دوره دیجیتال مارکتینگ

همه را ویروسی کنید!

برچسب ها: بازاریابیتبلیغات

شرکت T-mobile در سال ۲۰۰۹ یک کمپین تبلیغاتی با شعار Life`s for sharing به راه انداخت و در ایستگاه راه آهن در لندن بدون اینکه به مردمی که در ایستگاه بودند اطلاع دهد، ویدئویی را ضبط کرد که به نام T-mobile Dance معروف شد.این ویدئو آنچنان نظر همه را جلب کرد که این شرکت برای بار دوم اقدام به ساخت یک ویدئوی مشابه کرد که البته این بار از داوطلبان دعوت کردند که در این ضبط آنها را همراهی کنند.

T-Mobile

دست اندرکاران ساخت این فیلم تبلیغاتی قطعاً تصمیم داشتند که از روش بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) برای تبلیغ استفاده کنند ونتیجه خوبی هم از آن به دست آوردند. در این روش این مردم هستند که پیام تبلیغاتی شما را به صورت رایگان به همدیگر پاس می دهند و به صورت غیرمستقیم محصول و یا خدمت شما را تبلیغ می کنند. می خواهم کمی ساده تر از این ویروس تبلیغاتی حرف بزنم…

به آخرین پیامک یا ایمیلی که برای شما فرستاده شده بود و شما هم آن را به چندین نفر ارسال کردید فکر کنید. چه چیزی باعث شد که شما نسبت به پخش آن ایمیل اقدام کنید. در مورد من معمولاً اینگونه است که مطالب جذاب و خنده دار را برای دوستانم ارسال می کنم و تا به حال پیش نیامده که یک پیام تبلیغاتی را برای دیگران ارسال کنم. مگر اینکه بُعد جذاب بودن آن بسیار پررنگ تر از تبلیغاتی بودنش برایم جلوه کرده باشد.

در روش بازاریابی ویروسی، رسانه های اجتماعی به خصوص اینترنت مهم ترین نقش را ایفا می کنند. در این روش به هیچ عنوان نباید محصول خود را به طور مستقیم معرفی کنید. تبلیغ خود را جوری بسازید که درست همانند یک ویروس همه افراد ناقل آن باشند! از این پس بیشتر به ویدئو کلیپ ها، ایمیل ها، بازی ها و حتی بلاگ ها توجه کنید. در بازاریابی ویروسی اکثراً از این ابزارها برای تبلیغ استفاده می شود.

شاید شما هم حدود ۱ سال پیش ایمیلی با این مضمون که کدام آب معدنی در ایران استانداردتر است دریافت کرده باشید؛ این ایمیل دست به دست میان کاربران ایرانی گشت و فواید حاصل از آن به یک نوع برند آب معدنی که این روش بازاریابی رو انتخاب کرده بود رسید. در تکنیک بازاریابی ویروسی شما می توانید با کمک رسانه های اجتماعی، آگاهی افراد از برندتان را افزایش دهید.


منبع: blog.haminaa.com با اندکی دخل و تصرف

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

برای آشنایی بیشتر با بازاریابی ویروسی مراجعه کنید به:

بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

معرفی 4 کمپین موفق بازاریابی ویروسی

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام