معرفی 4 کمپین موفق بازاریابی ویروسی

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتمعرفی 4 کمپین موفق بازاریابی ویروسی

دوره دیجیتال مارکتینگ

معرفی 4 کمپین موفق بازاریابی ویروسی

برچسب ها: بازاریابیتبلیغات

بازاریابی ویروسی (viral marketing) به قدری در سالهای اخیر تاثیر گذار بوده است، که منجر شده است بسیاری از بزرگان بازار برای افزایش آگاهی برند (Brand Awareness) و سایر اهداف بازاریابی از این شیوه ی تقریباً نوین بهره بگیرند. پیشتر نیز در مطلب « بازاریابی ویروسی Viral Marketing » به تعریف این شکل از بازاریابی پرداخته بودیم، اما در اینجا می خواهیم، 4 کمپین کاملاً موفق بازاریابی ویروسی را معرفی کنیم.

رونالدینهو در تبلیغ نایکی (Nike) با عنوان Touch of Gold

در این تبلیغ، رونالدینهو، در حالی که یک جفت از کفشهای جدید نایکی را بر پا داشت بیش از دو دقیقه به انجام حرکات خارق العاده اش با توپ پرداخت ! این ویدئو بیش از 23 میلیون بار تنها بر روی سایت یوتوب دیده شد. و این کاربران بودند که دوستانشان را به دیدن این فیلم دعوت می کردند و برخلاف شیوه های معمول این تبلیغ در میان برنامه های پربیننده ی تلویزیونی پخش نشد ! بلکه کاربران با هدف دیدن همین کلیپ وارد صفحه ی یوتوب می شدند ! فوق العاده است، نه ؟

تبلیغ Free Macbook Air  با شعار My Heart will Go on

تنها هوشمندی طراحان این تبلیغ استفاده از بخشی از متن موسیقی فیلم تایتانیک نبود، بلکه این بار کاربران با هدف برنده شدن یک macbook رایگان، لینک مورد نظر شرکت را به دیگران معرفی می کردند و این باعث شد این کلیپ بیش از 21 میلیون بار دیده شود !

باید بگوییم که این بار ترکیبی از affiliation program و viral marketing به موفقیت Macbook کمک کرده است !

GuitarMasterPro

شاید این ساده ترین شکل یک بازاریابی ویروسی بوده است ! فردی که بسیار خوب گیتار می توازد در پایان بر روی کاغذ می نویسد که گیتار نواختن را در GuitarMasterPro آموخته است ! کاربرانی که برای مشاهده ی نوازنده ای فوق العاده این کلیپ را می بینند در پایان ناخواسته تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار خواهند گرفت ! و این آگهی را برای دوستان دیگرشان ارسال خواهند کرد تا آنها نیز از این موسیقی زیبا لذت ببرند ! لذتی که البته به کام مدیران GuitarMasterPro هم خوش خواهد آمد !

هاتمیل Hotmail

هر چند امروز در عصر شبکه های اجتماعی سایتهایی مثل فیسبوک و مای اسپیس کولاک می کنند، ولی خیلی قبل تر از اینها، Hotmail پیشتاز عرصه ی بازاریابی ویروسی بود. هاتمیل که در سال 1996 حدود 500 هزار کاربر داشت، در زمان کوتاهی آنها را به 12 میلیون نفر رساند و این رشد رویایی فقط به خاطر استفاده از تکنیک بازاریابی ویروسی و به مدد اینترنت میسر شد.

بدین صورت که هاتمیل در انتهای هر ایمیلی که توسط کاربرانش ارسال می شد، یک متن کوتاهی را قرار داده بود که در مورد سرویسهای هاتمیل توضیح می داد.


این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام