مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ، آگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تبلیغات چاپی شرکت استیهل

stihl

 

شرکت Stihl هر چند شاید برای شما چندان آشنا نباشد، اما شرکت بزرگ و مهمی در آلمان محصول می شود ! این شرکت با بیش از 7100 نیروی کار، تولید کننده ی انواع ابزارهای دستی، خصوصاً اره برقی، دستگاه های بریدن شاخه های درختان، چمن و … می باشد.

شرکت Stihl در سال 1926 در آلمان تاسیس شده است. مهمترین توسعه ی این شرکت در اواسط دهه ی 70 زمانی که آنها کارخانه های تولیدی خود را علاوه بر آلمان در برزیل و آمریکا تاسیس کردند، رخ داد. همچنین در سال 2008 آنها یک خط تولید در چین نیز راه اندازی کردند تا بتوانند از مزایای نیروی کار ارزان و شرایطی که چینی ها برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده اند، بهره ببرند.

تبلیغات چاپی Stihl که با شعار Stop bothering your Neighbours (ایجاد مزاحمت برای همسایه ها را بس کنید ! )  منتشر شده است، بیشتر مربوط به بازارهای آمریکای شمالی می باشد. در این آگهی تاکید بر کم صدا بودن محصولات STIHL شده است. البته برای بررسی این تبلیغ می بایست، اطلاعات بیشتری از جایگاه Stihl در بازار و همچنین وضعیت رقبای آنها داشته باشیم. اما نکته ای که در این سبک آگهی های چاپی باید مد نظر داشت، تطابق بین تصویر و پیام است. یعنی می بایست تصویر و نوشته ی کوتاهی که معمولاً ذیل آگهی وجود دارد، هر دو به یک مضمون اشاره کنند. که البته در این آگهی، این موضوع رعایت شده است. فردی که از وسیله ای با برندی غیر از STIHL استفاده می کند، به علت ایجاد مزاحمت برای همسایگان (به خاطر صدای زیاد) توسط همسایگان، مورد اصابت قرار گرفته است ! و در پایین آگهی با جمله ی کوتاهی مواجه می شویم «ایجاد مزاحمت برای همسایگان را بس کنید ! » و در ادامه به محصول جدیدشان که با باتری کار می کند، اشاره می کند.

در این آگهی ضمن استفاده از تصویری که توجه را جلب می کند ( به علت همراه بودن با نوعی طنز ) مخاطب را از محصول جدید شرکت ( New Product ) و ویژگی اصلی محصول ( Feature ) که کار کردن با باتری و کم صدا بودن است، آگاه می سازد.

Advertising Agency: Publicis Conseil, Paris, France
Creative Director: Olivier Altmann
Art Director: Mathieu Vinciguerra
Copywriter: Olivier Dermaux
Photographer: David Harriman
Published: April 2010

آگهی چاپی Stihl

آگهی چاپی Stihl

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا