مدیریت فروش و بازاریابی

بررسی یک تبلیغ،سالگرد چهل سالگی استارباکس

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و … باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تبلیغات تلویزیونی استارباکس

استارباکس

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید.

استارباکس، این کافی شاپ زنجیره ای بین المللی هر چند در بین ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۰ نیست، اما با فروش بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ و شعبه هایی در ۵۰ کشور دنیا، قطعاً فعالیتهای بازاریابی و تبلیغات درخور توجهی را دارد. در ادامه ی این مطلب یکی از تبلیغات تلویزیونی Starbucks که مربوط به جشن چهلمین سال تاسیسش می باشد را مورد بررسی قرار داده ایم.

تبلیغ ساده ای که نظر شما را جلب خواهد کرد. این تبلیغ تلویزیونی فاقد هر گونه پیام کلامی است، کارگردان این آگهی تلاش کرده است تا احساس مثبت و آرامش را از طریق موسیقی و تصاویر و شکلهای ساده اش به بیننده انتقال دهد. همچنین از طریق نوشته هایی که تقریباً با سرعت بالایی و به صورت خاصی تغییر می کنند، اهمیت مشتریان در استارباکس را به بیننده یاداوری می کند و در پایان از آنها دعوت می کند تا در جشن چهل سالگی استارباکس با خرید هر نوشیدنی یک شیرینی استارباکس را رایگان خواهد گرفت.

باید بگوییم در واقع این آگهی، تبلیغی برای یک ترفیع در استارباکس بوده است، ترفیعی (promotion) که به مناسبت سالگرد تاسیس این کافی شاپ زنجیره ای در سراسر دنیا از آسیا و آفریقاً و آمریکای شمالی و در تمام شعب استارباکس اجرا می شود.

هر چند کارشناسان تبلیغات و برخی صاحبنظران در نقد این آگهی اظهار کرده اند که این آگهی از خلاقیت و نوآوری لازم برخوردار نیست، اما در مجموع باید بگوییم تبلیغ کوتاه، ساده و جذابی است.

Advertising Agency: BBDO, New York, USA

Chief Creative Officer: David Lubars

Senior Creative Director: Linda Honan

Producer: Becky Burkhard

Copywriter: Nick Sonderup

Art Directors: Kim Haxton, Dennis Payongayong

Music Producer: Rani Vaz

Production Company: Mirada

Director: Mark Kudsi

Director of Photography / Art Director: Heidi Berg

Lead Compositor: Casey McIntyre

Music House: Barking Owl

Visual Effects House: Mirada

Producer: Peter Nelson

FX/SFX: Sonic Union, Steve Rosen

این مقاله توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا