برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری دوشنبه 26 آذر: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ های ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

اسپانسرینگ : کلید بازاریابی قدرتمند

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتاسپانسرینگ : کلید بازاریابی قدرتمند

دوره دیجیتال مارکتینگ

اسپانسرینگ : کلید بازاریابی قدرتمند

اسپانسرینگ یکی از فرمهای بازاریابی است که به سرعت در حال رشد و گسترش است، برخی از آمارها نشان می دهد که بازاریابی از طریق اسپانسرینگ بیشترین رشد را در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با سایر فرمهای بازاریابی داشته است. هدف از اسپانسرینگ واضح است، افزایش اعتبار، توسعه تصویر برند و افزایش پرستیژ و در نهایت اعتلای نام محصول/شرکت/برند و ... . اما برای این که به این سوال که «چرا شرکت شما باید اسپانسر شود؟» و یا این که «چه زمانی باید اسپانسر شویم؟» پاسخ دهیم موضوع را با ماهیت اسپانسرینگ آغاز می کنیم.

باید توجه داشته باشیم که اسپانسرینگ نباید با تبلیغات اشتباه گرفته شود، تبلیغات یک فعالیت کمی است و اسپانسرینگ یک فعالیت کیفیت است. در واقع یک برنامه اسپانسرینگ ارتباطی بین اسپانسر و حماین شونده ایجاد می کند. مثلاً زمانی که رومانسون حامی المپیک است، این اسپانسرینگ یک ارتباطی بین این واقعه و برند رومانسون ایجاد می کند.

اسپانسر

چرا اسپانسرینگ؟

یک برنامه اسپانسرینگ امکان دسترسی به چند هدف را یک لحظه فراهم می آورد. به گفته Schmader و Jackson این جوانب مختلف یک برنامه اسپانسرینگ شامل موارد زیر می شود:

توسعه تصویر برند

بهبود تصویر برند و شرکت در ذهن مخاطبان همیشه یکی از اهداف شرکتها بوده است. واقعاً باید اسپانسرینگ را در صورت اجرا به صورت هدفمند و با برنامه مدون، که همسو و هماهنگ با استراتژیهای برندینگ شرکت است را یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به این هدف بدانیم. کوکاکولا یک نمونه بسیار مناسب برای شرکتی است که همیشه برای ایجاد یک حس مثبت در ذهن مصرف کنندگانش در اسپانسرینگ پیشتاز است.

افزایش فروش

حضور به عنوان اسپانسر در وقایع مرتبط و به صورت هدفمند، می تواند به شدت بر افزایش فروش شرکت کمک کند. خصوصاً می تواند برای محصولاتی که در ابتدای چرخه عمرشان هستند، مفید و موثر باشد. شرکتهای فعال در صنعت غذایی خصوصاً صنایع نوشیدنی برای ارائه تست محصولات جدیدشان و معرفی محصول جدید به بازار معمولاً از حضور در مراسم مختلف برای این منظور بهره می گیرند.

افزایش اقبال عمومی

قطعاً افزایش آگاهی مثبت از شرکت و برند یکی از اهداف اسپانسرها از حضور به اسپانسر است. این افزایش آگاهی هم لازم است در رسانه های چاپی و هم در رسانه های الکترونیکی رخ دهد.

ایجاد تمایز نسبت به رقبا

اسپانسرینگ این فرصت را برای شما ایجاد می کند که نام شما و شرکت شما در کنار بزرگان دیده شود و این فرصت استثنایی می تواند شما را بالاتر و قدرتمندتر از رقبا نشان دهد. همچنین حضور در مراسم ویژه و خاص می تواند سطح اعتماد مشتریان را به شما به شدت افزایش دهد.

ایجاد ارتباط با افراد ویژه VIP

حضور به عنوان اسپانسر این فرصت را فراهم می آورد که شما را با افراد VIP آشنا سازد و کانالهای جدید را برای شما ایجاد کند.

 

سید حمیدرضا عظیمی
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی گردآوری شده است.
Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام