برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 4 بهمن: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد خیلی محدود، در «همایش ثروتمندان جدید ایران» در دانشگاه صنعتی شریففرصت

اهداف محرمانه یا شفاف ؟

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتاهداف محرمانه یا شفاف ؟

دوره دیجیتال مارکتینگ

اهداف محرمانه یا شفاف ؟

تعیین اهداف، هدف گذاری، تعریف هدف ... احتمالاً این اصطلاحات در امور روزمره ی مدیران بارها و بارها شنیده می شود. کاملاً طبیعی است، تعیین اهداف و حرکت به سمت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما آیا این اهداف را باید با دیگران در میان بگذاریم؟ یا بهتر است در مورد هدف ها سکوت کنیم و آن را محرمانه نگاه داریم ؟ باید بپذیریم که این سوال نیز کم و بیش به اندازه ی خود هدفگذاری اهمیت دارد.

مطلبی که در ادامه آمده است، نظریات آقای John Dragoon در این زمینه است. آقای Dragoon مدیر بازاریابی و معاون شرکت Novell هستند که مطلب زیر را در وبلاگ رسمی خود منتشر کرده بودند. ایشان پیشتر نیز سابقه ی مدیریت و فعالیت در زمینه ی بازاریابی محصولات با تکنولوژی بالا را در شرکتهای دیگر داشته اند و مدرک MBA خود را از دانشگاه Cornell آمریکا دریافت کرده اند.

اهداف محرمانه یا شفاف ؟

در این زمینه برخی معتقدند که صحبت کردن درباره ی اهداف، احتمال وقوع آن را کاهش می دهد ! بدین معنی که وقتی به دیگران درباره ی اهدافمان خبری می دهیم - مثلاً من می خواهم در یک ماه 8 کیلو وزن کم کنم - باعث می شود که یک بازخورد مثبت دریافت کنیم و این منجر به یک احساس خوشایند در ما می شود و این از اشتیاق ما برای تلاش به منظور رسیدن به هدف نهایی می کاهد. به همین دلیل این افراد معتقدند که اهداف را باید برای خودمان محرمانه نگاه داریم !

اما آقای Dragoon معتقد است، محرمانه نگاه داشتن اهداف برای آن که در مهمانی ماه آینده خوش هیکل تر به نظر برسید، کار خوبی است اما در برنامه های بازارایابی و فروش شرکت می تواند بسیار خطرناک باشد. زیرا اولاً شفافیت از بحرانی ترین مسائل سازمان است و بازاریابی یک کار کاملاً پیچیده است و نگاه داشتن اهداف بازاریابی در فضای ایزوله کار صحیحی به نظر نمی رسد.

دوم آن که در فرآیند برنامه ریزی کارهای بازاریابی و یا اصولاً مدیریت شما باید نیروها و منابع انسانی را به کارهای مختلف تخصیص دهید، چطور ممکن است، شما نیرویی را به کاری بگمارید و آنها برای رسیدن به هدفی که نمی دانند تلاش کنند و یا از آن دفاع کنند؟ پاسخ بسیار کوتاه است، این امکان پذیر نیست !

به هر حال آقای Dragoon بر اساس تجربیات خود معتقد هستند، شفافیت در اهداف در بازاریابی بسیار مهم هستند و به صراحت تاکید می کنند به اشتراک گذاردن و در میان گذاشتن اهداف موجب می شود اعتماد در بین افراد بیشتر شود و انگیزه ی نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف افزایش یابد. بنابراین هر چند جلوگیری از انتشار اخبار شرکت برای رقبا لازم است اما نمی توان انتظار داشت افراد سازمان، بدون آن که از مقصد مسیر خبر داشته باشند با کارایی بالا در نیل به این اهداف به شما یاری برسانند.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی تالیف شده است.

منابع مورد استفاده در این مطلب :

سایت انگلیسی:

وب سایت رسمی شرکت Novell

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
0 #1 بهامین توفیقی ۱۳۹۰-۰۱-۳۰ ۱۲:۱۹
سلام
تیتر عالی بود، اما به نظرم مسئله را می توان از این هم بازتر و از زوایای بیشتری بررسی کرد. در هر حال بسیار استفاده کردم
بازگو کردن
 
 
0 #2 pouyan ۱۳۹۱-۰۲-۰۶ ۱۱:۳۵
سلام
مختصر بود و در عین حال مفید و خواندنی
مرسی
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام