مجتمع فنی تهران میرداماد

شاتل و بازاریابی محتوایی

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتشاتل و بازاریابی محتوایی

دوره دیجیتال مارکتینگ

شاتل و بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی ، مفهوم جدید و تازه ای نیست، اما ظاهراً این روزها کسب و کارهای بیشتری در ایران، بازاریابی محتوایی را باور کرده اند. شرکت شاتل که ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در کشور است، و بر اساس برخی گزارشها، بیشترین سهم بازار را در میان شرکت های PAP در اختیار دارد، یکی از همان شرکتهایی است که طی 1 سال گذشته فعالیتهای بسیار موفقی را در زمینه بازاریابی محتوایی صورت داده است. شاتل با ترکیب خدمات خود با بازاریابی محتوایی تحت وب، الگوی موفقی از این شکل بازاریابی را رقم زده است.

من در مقاله ای با عنوان «بازاریابی محتوایی چیست؟» در سال 89، به اهمیت بازاریابی محتوایی و نقش آن در فضای آتی بازاریابی اشاره کرده بودم، هر چند آن روزها شرکتها و سازمانها کمتر به این مقوله توجه می کردند، اما خوشبختانه فضای کسب و کار ایران، این ابزار بازاریابی را جدی گرفته و از آن بهره می گیرد.

اما بیایید، خیلی ساده بازاریابی محتوایی را تعریف کنیم. بازاریابی محتوایی یعنی تولید و انتشار محتوای با ارزش برای جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری. نوع محتوا (مقاله، عکس، ویدئو، اینفوگرافی و ...) بسته به نوع خدمات یا محصول کسب و کارها می تواند متفاوت باشد.

شرکت با شاتل با راه اندازی سایتهای Cup و Shatelland و techshot مجموعۀ خوبی از محتوا را در زمینه های متفاوتی و متنوعی برای کاربرانش فراهم آورده است.

بازاریابی محتوایی شاتل در CUP

سایت www.cup.ir با یک دامین فوق العاده خوب ! واقعاً دامین 3 حرفی و آن هم معنادار، اولین نکته ای است که پیرامون کاپ به چشمم می خورد. سایت کاپ، اخبار ورزشی البته بیشتر با تاکید بر فوتبال پوشش می دهد و در رویدادهای خاص، مثل جام جهانی و ... مسابقاتی را برگزار می کند.

نکتۀ جالب پیرامون این سایت، وجودِ تبلیغات فراوان و از شرکتهای دیگری مثل دیجی کالا و ... است، در واقع فضای تبلیغاتی سایت کاپ به طور اختصاصی در اختیار گروه شرکتهای شاتل نیست، و مشخص نیست چرا این استراتژی اتخاذ شده است. البته علی رغم این که این سایت روی سرورهای شاتل است، و همکاری نزدیکی را در برخی برنامه های تبلیغی با شاتل دارد، احتمال می رود که تنها یک شریک تجاری باشند و مالکیت این سایت متعلق به شاتل نباشد، نکته ای که برای دو سایت دیگر صادق نیست. به هر حال این سایت در میان 300 سایت پربیننده ایرانی قرار دارد و در این میان مهمترین رقیبش سایت ورزش3 است که به لحاظ تعداد مخاطب برتری محسوسی به کاپ دارد.

بازاریابی محتوایی شاتل در کاپ

بازاریابی محتوایی شاتل در shatelland

اگر از من بپرسند، می گویم که شاتل لند موفقترین سایت شاتل است ! سایتی که تنوع محتوای زیادی دارد و دقیقاً در حوزه هایی به تولید محتوا پرداخته است که مورد پسند مخاطبان ایرانی است ! یعنی دانلود رایگان ! از سوی دیگر شاتل با این کار مصرف پهنای باند کاربران را افزایش خواهد داد و این خود باعث افزایش درآمد خواهد شد. به هر شکل این سایت، با ارائه پروموشنهایی به کاربران شاتل، بسیاری را ترغیب می کند تا از مشتریان این شرکت PAP شوند. این سایت هم در میان 800 سایت پربیننده ایرانی قرار دارد.

بازاریابی محتوایی شاتل در شاتل لند

بازاریابی محتوایی شاتل در techshot

این آخری سایتی است که در مورد تکنولوژی و موبایل و رایانه و ... می نویسد ! یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه جوانان و نوجوانان ! هر چند هنوز در زمینه جذب مخاطب از دو نمونه قبلی عقبتر است، اما آینده روشنی را می توان برای آن پیش بینی کرد. techshot احتمالاً قلاب دیگری برای رسیدن شاتل به مشتریان بالقوه در سراسر ایران خواهد بود !

بازاریابی محتوایی شاتل در تک شات

سید حمیدرضا عظیمی
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است

شاتل و بازاریابی محتوایی

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
0 #1 امین ۱۳۹۴-۰۹-۱۲ ۰۹:۴۳
کنجکاو شدم و سایت ها را بررسی کردم. هیچ اثر و برداشت ذهنی برای من مخاطب از شاتل ایجاد نکرد. اگر واقعا راه اندازی سایت های مذکور را شاتل انجام داده باشد، بنظرم بیشتر نوعی سرمایه گذاری و توسعه سبد محصولات سازمان است تا تبلیغ و یا هرنوع مارکتینگ.
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام