برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 4 بهمن: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد خیلی محدود، در «همایش ثروتمندان جدید ایران» در دانشگاه صنعتی شریففرصت

محاسبه سهم خرید مشتری

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتمحاسبه سهم خرید مشتری

دوره دیجیتال مارکتینگ

محاسبه سهم خرید مشتری

برچسب ها: بازاریابی

پیشتر در مطلب «وفاداری کافی نیست، سهم خرید مشتری را افزایش دهید» پیرامون «سهم خرید مشتری» و اهمیت آن صجبت کرده بودم. سهم خرید مشتری شاخصی است که این روزها در بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و می توانید به تصمیم گیری صحیح در فرآیند بازاریابی کمک کند. اکنون و در این مطلب می خواهم شما را با نحوه محاسبه سهم خرید مشتری آشنا کنم.

از محاسبات ریاضی نترسید. محاسبه سهم خرید مشتری تنها در سه مرحله انجام می شود و با استفاده از یک فرمول مشخص می توان آن را به کار برد:

1- تعداد برندها ( فروشگاه ها ، شرکت ها) را در آن طبق از محصولات که مصرف کنندگان استفاده می کنند را  مشخص کنید. در اینجا فرض کنید استیوارت، ماری و جو هر سه از سه برند مواد شوینده Acme، Mega و Brand X استفاده می کنند.

2- یک نظرسنجی طراحی کنید و نمره های مربوط به شاخص های رضایتمندی و وفاداری را در هر برند به دست آورید. نمره هر برند را به رتبه تبدیل کنید. در صورتی که رتبه ها برابر شد از میانگین استفاده کنید. برای مثال اگر دو گروه شرایط برابری برای احراز رتبه اول داشتند یه هر دو رتبه 1.5 بدهید.

جدول زیر رتبه سه برند مواد شوینده را بر اساس نمره های رضایتمندی احراز شده توسط استیوارت، ماری و جو را نشان می دهد.

در همین ارتباط مطالعه مقاله «اندازه گیری وفاداری مشتریان با شاخص NPS» به شما پیشنهاد می شود.


Acme

Mega

Brand X

اسیوارت

3

1

2

ماری

3

2

1

جو

3

1

2

3- برای اینکه به مقدار سهم خرید مشتری برای یک مشتری برسید رتبه برند و تعداد برند ها را با در فرمول زیر قرار دهید:

فرمول محاسبه سهم خرید مشتری

سهم آورده استیوارت در مواد شوینده Acme عبارتست از:

محاسبه سهم خرید مشتری

این محاسبات را برای هر مشتری در هر برند انجام دهید تا اینکه سهم آورده مشتری را در هر برند با استفاده از میانگین نمرات مشتری در آن برند به دست آورید.


Acme

Mega

Brand X

استیوارت

17%

50%

33%

ماری

17%

33%

50%

جو

17%

50%

33%

سهم آورده مشتری

17%

44%

39%

این مطلب توسط آقای محمد مقدسی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگا اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام