مدیریت فروش و بازاریابی

رایتل و تبلیغ مقایسه ای با همراه اول و ایرانسل

تبلیغات مقایسه ای به عنوان یکی از گونه های تبلیغاتی که در شرایط ویژه ای چه از لحاظ بازاریابی و چه از لحاظ حقوقی در دنیا به کار می رود، گونه ای از تبلیغات است که کمتر در ایران دیده می شود. اما طی ماه های اخیر، با حضور رایتل و امتیاز انجصاری اش در بهره برداری از شبکه نسل سوم، می توان نمونه هایی از این تبلیغات را از او دید. در یکی از جدیدترین بنرهای تبلیغاتی رایتل در اینترنت، رایتل سرویس اینترنتش را به طور مشخصی با همراه اول (با نماد حلزون) و ایرانسل (با نماد لاکپشت) مقایسه کرده است و خود را یوزپلنگی سریع معرفی کرده است.

در این بنر تبلیغاتی که در ادامه آمده است، رایتل، ابتدا در زمینه ای فیروزه ای رنگ که رنگ سازمانی برند همراه اول است، یک حلزون را نشان می دهد (نماد کندی) و سپس در زمینه ای زرد رنگ که رنگ سازمانی ایرانسل است لاک پشتی (نماد کندی) را نشان می دهد و سپس یوزپلنگ سریع رایتل با رنگ بنفشش ظاهر می شود.

به نظر شما، این اقدام رایتل از نظر اخلاقی صحیح است ؟ آیا به لحاظ حرفه ای و بازاریابی اقدام صحیح انجام گرفته است؟

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا