مجتمع فنی تهران میرداماد

بررسی یک تبلیغ: Renault Fluence

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی یک تبلیغ: Renault Fluence

دوره دیجیتال مارکتینگ

بررسی یک تبلیغ: Renault Fluence

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. همچنین شما می توانید با نوشتن نظرات خود در بررسی و تحلیل آن تبلیغ همکاری کنید.

تیزر تلویزیونی Renault

رنو

برای مشاهده، تیزر به ادامه مطلب بروید.

شرکت فرانسوی خودروسازی رنو در ایران شناخته شده است. آنها چهارمین خودروساز بزرگ جهان هستند که در 118 کشور جهان محصولاتشان به فروش می رسد ! در این تبلیغ، رنو خودروی جدیدش یعنی Fluence را تبلیغ می کند.


این تبلیغ که می توانید در ادامه ی مطلب مشاهده فرمایید در اکتبر سال 2010 و در بازارهای اروپایی پخش شده است. این تبلیغ توسط یک بنگاه تبلیغاتی در رومانی ساخته شده است و احتمالاً تنها دو جمله ی پایانی به زبان های مختلف دوبله شده است و در کشورهای مختلف اروپایی پخش شده است.

به اعتقاد نگارنده این تبلیغ علی رغم آن که همچون اکثر تبلیغاتی که در کشورهای توسعه یافته ساخته می شود؛ از کیفیت فنی خوبی برخوردار است اما از لحاظ ایده و خلاقیت بسیار ضعیف است.

در این تبلیغ، فردی که خودرویش در جاده ای خلوت بنزین تمام کرده است، از راننده ی یک خودروی رنو، کمک می گیرد تا به نزدیک ترین پمپ بنزین برود، چند لیتری بنزین بگیرد و برگردد در خودرویش استفاده کند ! اما پس از آن که در خودروی رنو به شدت تحت تاثیر زیبایی و کیفیت آن قرار میگرد، هنگام برگشت از بنزین جهت سوزاندن خودرویش استفاده می کند !

این ایده به نظر بسیار تکراری می آید خصوصاً آن که مصرف کنندگان در بازارهای اروپایی در بمباران تبلیغاتی کمتر به تبلیغاتی با مضامین تکراری توجه می کنند.

در پایان این تبلیغ narrator می گوید « رنو فلوینس جدید، ما استانداردها را تعریف می کنیم » یعنی رنو به قدری پیشرو است، که استانداردها را تعریف می کند و در پایان با شعار « Drive Change » خود را پیشقراول نوآوری می داند.

هر چند ایده ی تبلیغ به نظر نوآورانه و جدید نمی آید، اما یک بار دیگر به شعار رنو و همچنین جمله ی پایان دقت کنید، We Drive Change و We Define Standards این دو جمله در عین کوتاهی و زیبایی، مفاهیم مهمی را انتقال می دهد !

Advertising Agency: Publicis, Bucharest, Romania
Worldwide Creative Director: Olivier Altmann
Romania Creative Director: Razvan Capanescu
Copywriter: Cezar Panait
Art Director: Dragos Ometita
Worldwide Account Director: Edouard Pacreau
Worldwide Account Manager: Christopher McIsaac
Romania Account Director: Catalin Albu
A/V Producer: Frederique Le Goff
Production House: WAM, Wanda
Director: Sebastian Strasser
D.O.P.: Alex Lamarque
Music: Herb Alpert – “This guy’s in love with you”
Aired: October 2010

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.


Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بیمه تجارت نو ؛ در مسیری کهنه

شرکت بیمه تجارت نو، که در زمستان 94 آغاز به فعالیت کرده است، در کمپین تبلیغاتی بهار 95 که در واقع کمپین ورود به بازار آنها بوده است، اشتباهی نموده است که نشان می دهد در مسیری کهنه قرار گرفته است . متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

شما هم انتظار نوآوری بیشتری از مراسم رونمایی آیفون داشتید؟

تغییرات کوچک، اما موثر می توانند به اندازه تغییرات بزرگ ارزشمند باشند. نمی دانم چقدر به این جمله باور دارید، اما بعضی مواقع ا...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام