مدیریت فروش و بازاریابی

کمپین هواپیمایی قطر در ایران؛جایزه بلیت رایگان بیزینس کلاس

هواپیمایی قطر، قطعاً یکی از مطرح ترین خطوط هواپیمایی دنیاست ! این شرکت هواپیمایی با اجرای کمپین تبلیغاتی (آن هم از نوع آنلاین) برای فارسی زبانان و به طور مشخص ایران، نشان می دهد که نگاه جدی به بازار ایران دارد ! در این کمپین تبلیغاتی، شما با تکمیل این فرم در قرعه کشی سه بلیت بیزینس کلاس شرکت داده خواهید شد !

هواپیمایی قطر که طی سالهای گذشته چندین بار در نمایشگاه های مختلف و مجامع گوناگون در زمرۀ بهترین هواپیمایی های دنیا قرار گرفته است در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است یعنی قدمتی ۲۰ ساله دارد. شاید برای شما جالب باشد که این شرکت هواپیمایی قطری روزانه به ۱۳۳ مقصد در قاره های مختلف جهان پرواز دارد و از نظر کیفیت یکی از بهترینهای دنیاست !

{module [367]}

در هواپیماهایی که در مسافت‌های طولانی پرواز می‌کنند صفحه‌های نمایش به مجموعهٔ فیلم، موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی، بازی، نقشه‌های جهانی، اطلاعاتی دربارهٔ کشور و شهر مقصد و یک تلفن شخصی مجهز شده‌اند. البته صفحه‌ها در مدت فرود و بلند شدن خاموش می‌شوند. هواپیماهای قطر ایرویز مجهز به سالن سمینار، کافی شاپ و نایت کلاب هستند.

در ویدئو زیر می توانید با هواپیمایی قطر بیشتر آشنا شوید.

کمپین هواپیمایی قطر برای ایرانی ها

شرکت هواپیمایی قطر احتمالاً جزو معدود برندهای غیر ایرانی هستند که به طور مستقیم و رسمی در بازار ایران فعالیت می کند و چشم به جذب سهم بازار ایران دارد. در سالهای گذشته تبلیغات و اسپانسرینگ های تقریباً متعددی را از این شرکت در رویدادهای هنری کشور (نظیر جشنواره های فیلم و موسیقی و تئاتر و …) داشته ایم و در مواردی تبلیغات محیطی (بیلبورد) را نیز در تهران از شرکت هواپیمایی قطر شاهد بوده ایم. اما این بار، موضوع به یک کمپین آنلاین مربوط می شود.

وقتی به شبکه های اجتماعی فارسی زبان مراجعه می کنیم، می بینیم که این شرکت هواپیمایی در آپارات، کانال دارد و سایت www.winwithqatarairways.com نیز به زبان فارسی برای ایرانی ها راه اندازی شده است و این نشان می دهد که شرکت هواپیمایی قطر نگاه جدی به بازار ایران دارد و در البته در سایتهای ایرانی می توانیم بنرهای تبلیغاتی این کمپین را نیز کم و بیش مشاهده کنیم.

مجموع این موارد می تواند به ما دو نکته را نشان دهد :

– بازار گردشگری ایران آن قدر جذاب هست که یک شرکت بزرگ که سهم بازار خوبی از پرواز در دنیا دارد، به آن چشم داشته باشد.

– تبلیغات آنلاین و جذب اطلاعات مشتریان به صورت آنلاین (نظیر موبایل و ایمیل) آن قدر اهمیت دارد که بتواند ابزار اصلی چنین شرکتی باشد.

به نظر شما کدام شرکت هواپیمایی داخلی توان رقابت با هواپیمایی قطر یا سایر رقبای کشورهای عربی نظیر امارات و عمان و … را دارد؟

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا